Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #1 Skrevet 6. september 2017 Åtteåringen ringte og spurte om jeg kunne hente han og en venn på skolen. Jeg sa ja med en gang siden det regner. Kjørte til skolen og sto og ventet ved avtalt møtested. Ingen gutter kom. Ringte og ikke noe svar. Sendte SMS med hvor jeg sto. Kjørte rundt hele skolen og ingen gutter, ringte to ganger til og fremdeles ikke noe svar. Da kjørte jeg hjem igjen og sendte SMS om det. Akkurat i det jeg kom hjem ringte han og var helt fortvilet fordi jeg ikke var der. Jeg sa at jeg hadde kjørt hjem igjen og at de må gå hjem. De har regntøy, det er 15 gr og 700 m å gå hjem. Han ble sur og lei seg. Var jeg slem? Anonymkode: aa779...176
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #2 Skrevet 6. september 2017 Å herre! Anonymkode: 4bd8c...96b
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #3 Skrevet 6. september 2017 700 meter? Jeg hadde aldri reist i første omgang (vi bor 600 meter fra skolen og jeg har pr dags dato aldri noen gang hentet noen av ungene). Anonymkode: 1203c...8aa
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #4 Skrevet 6. september 2017 700 meter? da var du ikke slem. her er det 2 km hjem i øsende regn. De har da regnklær Anonymkode: 3d4db...eac
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #5 Skrevet 6. september 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: 700 meter? da var du ikke slem. her er det 2 km hjem i øsende regn. De har da regnklær Anonymkode: 3d4db...eac sier de voksne som kjører overalt de skal når regner.. Anonymkode: ac673...146
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #6 Skrevet 6. september 2017 Oi, er du vanligvis så slem? Anonymkode: 91c36...1c6
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #7 Skrevet 6. september 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: sier de voksne som kjører overalt de skal når regner.. Anonymkode: ac673...146 sier ei som hadde 3 km til busstoppen når hun gikk på skolen. Var overlykkelig om de hentet meg på busstoppen de gangene det regnet istapper (sånn skikkelig i overbikken mot vinteren). Fikk forresten ikke førerkort før jeg var 22, så er absolutt vant til å gå ute i regntøy selv. Går tom ut med bikkja selv om det regner. Kanskje fordi jeg ikke fikk sydd puter under arma som lita? Nå reiste faktisk moren for å hente ungene. Når de ikke følger med såpass, så kan de fint gå hjem selv Anonymkode: 3d4db...eac
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #8 Skrevet 6. september 2017 Absolutt ikke for streng. De kunne fint gått hjem uansett. Anonymkode: 3a030...e2a
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #9 Skrevet 6. september 2017 Ingen problem at de måtte gå det lille stykket, men hvilken årsak oppga de for at de var sene? Har litt betydning mener jeg. Anonymkode: 2853b...c2a
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #10 Skrevet 6. september 2017 Helt riktig gjort, HI. Bruk dette på en god måte, så lærer gutten din av det. Si til ham at du forstår at han ble sur og lei seg, men at dette viser at når dere har en avtale så må han selv ta ansvar for å følge den avtalen. Om han i fremtiden blir forsinket så må han gi beskjed til deg rett før eller på det tidspunktet når dere har avtalt at du skulle hente ham eller møtes. Forklar ham at dette er normal høflighet og respekt for andre, og noe han må passe på. Du er litt søt som spør om du var slem, da Ikke la ham tvinne deg altfor mye rundt lillefingeren Anonymkode: 39b0a...5d4
Superdolly Skrevet 6. september 2017 #11 Skrevet 6. september 2017 Dette får han ta på sin egen kappe. Han valgte å la være å dukke opp til avtalt tid og sted. Han valgte å la være å svare på sms fra deg. Han valgte å la være å ta telefonen da du ringte. Tre ganger. Det er ikke du som er slem her. Det er sønnen din som ikke helt har fått med seg at en avtale innebærer en forpliktelse for to parter, både han og deg. Prøver han seg på å klage, håper jeg du forteller ham at du holdt din del av avtalen og at det var han selv som valgte å la være å møte opp, ta telefonen eller svare på meldinger. Han fikk mange sjanser.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #12 Skrevet 6. september 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: sier de voksne som kjører overalt de skal når regner.. Anonymkode: ac673...146 Ikke alle voksne kjører over alt. Jeg tar buss 40 min og går 15 min hver vei til jobb i all slags vær året rundt. Hadde ikke hentet for bare 700 meter. Anonymkode: 36008...968
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #13 Skrevet 6. september 2017 Så snill du er, som ville hente. Min mor gjorde også det, når det var dårlig vær, og det var jeg alltid så takknemlig for ❤️ Du var ikke slem. Han lærer nok til neste gang, at det er lurt å dukke opp til tiden 😉😊 Anonymkode: fdeb7...6a8
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #14 Skrevet 6. september 2017 Du er ikke slem, bruk dette for å lære sønnen din hvorfor avtaler skal holdes. Dere har inngått en avtale, du holdt din men han holdt ikke sin. Iforhold til mine egene barn hadde dette gått utover hvor stor tillitt jeg har til de,mh or mye jeg kan stole på de. Vet jeg de er dårlige på å holde avtaler, får de oftere nei av meg når de spør om noe. Jeg lærer mine unger at tillitt er noe de må gjøre seg fortjent til. Og slike ting er lurt å bringe opp når de er sure og erfart det er kjedelig, da skjønner de litt mer hvorfor. Anonymkode: 99a8a...cd0
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #15 Skrevet 6. september 2017 Flink mamma! Klapper for deg Stå på, så lærer gutten å holde avtaler, det er god lærdom Anonymkode: f1e4c...fb2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå