Cersei Lannister Skrevet 5. september 2017 #1 Skrevet 5. september 2017 Noen som har en slik og vil dele noen gode kombinasjoner uten sitrus? Har en sitrus allergiker i hus så gav opp å kjøpe jus også fikk jeg knalltilbud på en slow juicer og slo til Gjerne tips om hva restmassen kan brukes til
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #2 Skrevet 6. september 2017 Heldige du Jeg har ikke slowjuicer, men en vanlig en. Min favorittjuice er denne (husker ikke forholdene, tar det på ca. slump): brokkoli, gjerne stilken+en del buketter, to økologiske stangselleristenger (økologisk fordi vanlig stangselleri dessverre er en av de grønnsakene som er mest sprøytet), en kiwi (kan sløyfes om den ikke tåles) og et halvt til ett eple. Noen ganger slenger jeg oppi en agurk også i denne, men det stod ikke i originaloppskriften. Du som har slowjuicer kan også ha oppi litt spinatblader eller brokkolispirer, men det bruker ikke jeg fordi min juicer ikke får ut noe av slike blad (har stort ønske om en slow juicer). Massen av denne juicen bruker jeg ikke til noe. Husk å kaste massen raskt, for brokkoli som er "kvernet" opp slik begynner raskt å spre en ikke særlig god kållukt Så knyt igjen matavfallsposen med det samme du har hatt massen oppi denne, og kast den på vei ut. Ellers er gulrotjuice godt. Da lager jeg gjerne bare ren gulrotjuice. Massen kan du ha i f.eks. brød. Kan også ha litt ingefær i gulrotjuicen, spesielt på vinteren kan det være lurt, da ingefæren virker varmende og i tillegg kan beskytte mot virus/bakterier. God start på dagen på vinteren Anonymkode: 1a5f1...a69
Cersei Lannister Skrevet 6. september 2017 Forfatter #3 Skrevet 6. september 2017 Det skal jeg prøve Fikk leverandørtilbud via jobben så valget ble lett da jeg har en vanlig type fra før av Grønnsaksmassen vet jeg man kan lage grønnsaksboller av, men aldri hatt gulerot i brød før, så det må prøves Skal prøve frossene bær og banan i helgen og lage sorbe med den
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå