Anonym bruker Skrevet 5. september 2017 #1 Skrevet 5. september 2017 I helgen var vi på en gathering, og der snakket jeg med et par som har døtre som heter Pil og Snø. Er det lov?? Greit nok at de er litt småkjendiser på hjemstedet sitt, men dette tok helt av.. Hva er galt med Martin og Emma? Måtte bare få det ut... Anonymkode: 450df...ac0
Øyne som ser!! Skrevet 6. september 2017 #2 Skrevet 6. september 2017 Hva om de likte navnene. Vi har også ett veldig uvanlig navn til vår sønn, men vi har valgt det for vi syntes det var fint, ikke for det var spesielt. Hurra for alle som ikke gidder å følge saueflokken. Ta de navna dere selv synes er fine, ikke alle andre.
*Miss Marple* Skrevet 6. september 2017 #3 Skrevet 6. september 2017 Man får vel gå ut fra at det er lov all den tid de heter det? Jeg syns det er fint med mangfold.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #4 Skrevet 6. september 2017 Martin og Emma jaah. Vel jeg har ikke noe brennende ønske om at unga mine skal hete Martin H og Emma H fordi 5 andre i klassen heter det. Jeg har uvanlige navn på mine barn. Dere som plukker på navn dere ikke har hørt før bør vite det at når dere presenterer deres barn med navn fra Månetoppen. Tenker jeg for det navnet har man jo ikke hørt før. Blir supert å gå igjennomskola som Ingrid S Anonymkode: e110a...749
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #5 Skrevet 6. september 2017 Mente navnetoppen ikke Månetoppen Anonymkode: e110a...749
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #6 Skrevet 6. september 2017 Hvorfor ikke Bue🤔 Anonymkode: 19bf5...3f2
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #7 Skrevet 6. september 2017 Trodde Pil var et guttenavn...? Også ville jeg aldri gitt barna mine navn med æ,ø eller å. Ellers får folk kalle ungene sine hva de vil, men blir litt krampaktig med det greiene feks Marianne Auli driver (typ 10 navn på ungen..) Anonymkode: d76c6...894
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #8 Skrevet 6. september 2017 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mente navnetoppen ikke Månetoppen Anonymkode: e110a...749 Hørtes jo egentlig ut som navn fra måtetoppen😃 Synes det var koselige navn, selv om jeg også ville tatt Pil for å være guttenavn. Anonymkode: 807bc...108
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #9 Skrevet 6. september 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Trodde Pil var et guttenavn...? Også ville jeg aldri gitt barna mine navn med æ,ø eller å. Ellers får folk kalle ungene sine hva de vil, men blir litt krampaktig med det greiene feks Marianne Auli driver (typ 10 navn på ungen..) Anonymkode: d76c6...894 Hvorfor ikke Æ Ø eller Å. Sønnen min heter Ask, som er akkurat likt det sammen Ordet spør på engelsk . Som egentlig blir når han skal presentere seg å si navet sitt: My name is Ask (spør) på engelsk. Jeg selv heter Hege og ingen engelske kan si mitt mitt, bli uttalt Helge eller Hedge, enten mannennavn eller hekk Anonymkode: 32c85...2c9
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #10 Skrevet 6. september 2017 Ser ikke noe uvanlig i de navnene. Men jeg er også vant med at Pil er guttenavn. I barnehagen der ine barn går, er det åtte Emma. Jeg ville heller gitt barnet mitt navnet Snø enn Emma ja. Anonymkode: 2d06d...5c6
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #11 Skrevet 6. september 2017 Er ikke begge de navna fra den siste julekalenderen? Høres i alle fall ut som julekalender/ fantasiverden-navn. Og jeg hadde definitivt trengt tilvenning for å klare å si "hva vil du spise, Snø?" Anonymkode: a9292...912
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #12 Skrevet 6. september 2017 Fordi pil og snø er mer spennende enn de vanlige eller rett og slett fordi foreldrene likte navna. Det er det som teller. Enig med en over, Henrik S og Henrik O eller Sara T og Sara S. Oooohhh så unikt.... Anonymkode: d067e...2c4
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #13 Skrevet 6. september 2017 Synes Pil er et kjempefint navn:) vet om en jente som heter det, tror muligens det er mer vanlig i Danmark Anonymkode: abb3c...abd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå