Gå til innhold

Irritert på kollegaer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min har begynt på skolen (heldigvis nært jobb) og jeg kan ikke lengre henge igjen etter jobb for å legge igjen en rapport om dagen, som egentlig ikke er nødvendig. Jeg er nå nødt til å halvveis løpe til skolen for å rekke SFO før de stenger.

Før kunne jeg dette uten problem da jeg hadde andre for å hente i barnehagen da jeg ikke rakk det uansett. 

Jeg er alene og synes det er unødvendig at jeg må få andre til å hente barnet på SFO da jeg lett rekker dette selv, bare for at de mener man skal ta seg tid til dette. Jeg gav beskjed om dette før sommeren, da jeg var overlykkelig og oppdaget at jeg fikk mer tid med datteren min.

Er jeg bare prippen? Eller er det bare for mye forventet av kollegaer?

Anonymkode: d38f0...ce6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt angående denne rapporten. Hva slags rapport er det snakk om, er det tidkrevende og hvorfor skal den skrives etter arbeidstid? Er den rapporten en del av din jobb?

Anonymkode: 5502a...31e

Skrevet

Kommer vel an på stillingsbeskrivelsen hva som er forventet av deg.

Hvis dere har fast arbeidstid så må jo slike rapporter legges innenfor normal arbeidstid. Hvis ikke så er det overtid, og da skal det helst avtales om mulig og du skal ha betalt for det hvis det ikke står klart i stillingsinstruksen at det er en del av jobben og man har innbakt noe overtid i lønnen allerede.

Si fra, skal rapportene legges frem så må det gjøres innenfor normal arbeidstid såsant ikke instruksene sier noe annet.

Hvorfor skal dere gi rapport for dagen etter normal arbeidstid? Er det skift så må dere ha en overlapping hvor beskjeder gis, det er jo normalt i f.eks. helsevesenet.

Anonymkode: 143c1...3e4

Skrevet

Hvis jobben din innebærer å avholde rapport så skal ikke jobben måtte tilpasse seg ditt privatliv i utgangspunktet (med mindre du har barn med helsemessige utfordringer etc). Men man kan håpe og ønske at andre kan tilpasse seg, og om de ikke vil så har du ingen rett til å bli irritert. Så lenge det er innenfor kontraktnedskreven arbeidstid. 

Anonymkode: 4b637...b82

Skrevet

Ingen plikt, og skiftene overlappes (vi har skiftmøte)

For å unngå at ting som jeg skal gjøre på tampen av skiftet blir liggende til andre, så starter jeg tidligere med dette. Jeg er ferdig med alt jeg skal gjøre og gir beskjed om at jeg går. (Jobber i butikk). Er det noe de MÅ vite så har vi internmail som jeg får på telefonen som jeg svarer på, samt svarer på telefonen min hvis de ringer.

Jeg har 30 min på meg og skifte, logge meg ut, oppdatere jobbresultat og gå nesten en halv km for å hente datteren min før SFO stenger. (bruker ca 20 min på dette)

Til gjengjeld er jeg en time før på jobb, da jeg leverer på skolen og går rett til jobb...

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ingen plikt, og skiftene overlappes (vi har skiftmøte)

For å unngå at ting som jeg skal gjøre på tampen av skiftet blir liggende til andre, så starter jeg tidligere med dette. Jeg er ferdig med alt jeg skal gjøre og gir beskjed om at jeg går. (Jobber i butikk). Er det noe de MÅ vite så har vi internmail som jeg får på telefonen som jeg svarer på, samt svarer på telefonen min hvis de ringer.

Jeg har 30 min på meg og skifte, logge meg ut, oppdatere jobbresultat og gå nesten en halv km for å hente datteren min før SFO stenger. (bruker ca 20 min på dette)

Til gjengjeld er jeg en time før på jobb, da jeg leverer på skolen og går rett til jobb...

Men hva er du irritert på kollegaene dine for?

Skrevet

De klager og er sure når jeg drar. Er ikke akkurat gøy å jobbe med kollegaer som knapt sier hade til meg når jeg går, og er irritert på meg for jeg må starte tidligere og nekter og gjøre sin del før vaktskifte.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De klager og er sure når jeg drar. Er ikke akkurat gøy å jobbe med kollegaer som knapt sier hade til meg når jeg går, og er irritert på meg for jeg må starte tidligere og nekter og gjøre sin del før vaktskifte.

Jeg må ærlig talt si at jeg rett og slett ikke helt forstår noe av dette.

Skrevet

Det er gått fra god stemning på jobb til sure miner og unnasluntring for å hindre meg og bli ferdig i tide

Skrevet

Hva med å snakke om det med dine kollegaer? Sette ord på det? Kalle spade for en spade ( at du opplever de som sure, etc).

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er gått fra god stemning på jobb til sure miner og unnasluntring for å hindre meg og bli ferdig i tide

I så fall er jo dette noe du må ta opp med sjefen din, HI.

Du har din arbeidstid og din arbeidskontrakt. Hvis det i din arbeidstid er lagt inn tid til rapportering før du går så skal vel de andre komme litt før du går? Kommer de ikke så skulker de jo jobben. Det er sjefens problem, ikke ditt.

Ta dette opp på en ryddig og ordentlig måte med sjefen.

Skrevet

Sjefen bryr seg ikke om konflikter på jobb og kaller det sjalusi og at man ikke skal bry seg. 

Samme sjef har klagd på at jeg ikke kan delta på alt (frivillige kurs ol. dette pga barn, noe han viste at jeg har og var alene da jeg startet), for samtidig og undskylde meg i slike situasjoner for å være alene med barn.

Miljøet på jobb er veldig kompis belagt, der halvparten av avdelingslederne er kompis med sjefen (fra før de ble ansatt). Å ta opp ting mot de er som å skyte av seg foten.

Står litt rådvill til tider (å ja jeg søker meg andre jobber)

Skrevet

Har dere ikke verneombud da? Det skal bistå i arbeidsmiljø saker.

Anonymkode: 4b637...b82

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sjefen bryr seg ikke om konflikter på jobb og kaller det sjalusi og at man ikke skal bry seg. 

Samme sjef har klagd på at jeg ikke kan delta på alt (frivillige kurs ol. dette pga barn, noe han viste at jeg har og var alene da jeg startet), for samtidig og undskylde meg i slike situasjoner for å være alene med barn.

Miljøet på jobb er veldig kompis belagt, der halvparten av avdelingslederne er kompis med sjefen (fra før de ble ansatt). Å ta opp ting mot de er som å skyte av seg foten.

Høres ut som om det beste er å finne deg en annen jobb, ja. Forhold deg til kontrakten din som sier hva dine arbeidstider er, og vis ellers til stillingsinstruksen hvis noen klager. Har dere ikke stillingsinstruks så kan dere kreve å få en, men kanskje like greit å ikke gjøre det når ting er som det er.

Lykke til i jobbjakten :)

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Høres ut som om det beste er å finne deg en annen jobb, ja. Forhold deg til kontrakten din som sier hva dine arbeidstider er, og vis ellers til stillingsinstruksen hvis noen klager. Har dere ikke stillingsinstruks så kan dere kreve å få en, men kanskje like greit å ikke gjøre det når ting er som det er.

Lykke til i jobbjakten :)

Tusen takk :)

Vi har fått en ny avdelingsleder som nå går og observerer ting og tang for å ta opp med sjefen (som feks. vi har ikke verneombud på jobben). Så det kan bli bedre, men jeg orker ikke å vente på dette.

Skal begynne og henvise til kontrakten min som er ekstrem enkel, og inneholder nesten ingen instrukser annet enn å møte på jobb og selge. 

Gjest Antarctica
Skrevet
44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du må bare være mer klar og drite i om folk blir sure. Du gjør jobben din og mer til, andre skal overta på et gitt klokkeslett, og det er ikke ditt problem at de ikke vil gjøre det de er betalt for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...