Gå til innhold

Tannskade etter uhell i bhg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal jeg melde skade til forsikring (eller nav), eller barnehagen?

Hva og hvem gjør hva? 

Skal jeg ha utgifter for medisin?

Anonymkode: 39588...9ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reiser til tannlegen og får registrert skaden. Da opplyser du om at det skjedde i barnehagen. Da kan du jo spørre de å om det er noe mer du må gjøre. Vil tro de har greie på det.

Anonymkode: bce19...0a0

Skrevet

Barnehagen skal skrive skademelding som du tar med til tannlegen. Dette går på barnehagens forsikring og ikke din. Hilsen hun som har måtte trekke tenner på alle tre barna pga nettopp dette. Medisin har jeg aldri trengt til mine så det vet jeg ikke 

Anonymkode: 0f7dd...95d

Skrevet

Barnehagen skal skrive skademelding som de skal sende til nav. Du skal så få et brev fra nav om at skaden er registrert som en yrkesskade. Alle kostnader som kommer pga denne skaden skal ikke barnet betale uansett alder.

Anonymkode: 6b735...8ce

Skrevet
På 6.9.2017 den 0.03, Anonym bruker skrev:

Barnehagen skal skrive skademelding som de skal sende til nav. Du skal så få et brev fra nav om at skaden er registrert som en yrkesskade. Alle kostnader som kommer pga denne skaden skal ikke barnet betale uansett alder.

Anonymkode: 6b735...8ce

Barn i barnehage dekkes ikke av regelverket for yrkesskade..

https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Sykmeldt%2C+arbeidsavklaringspenger+og+yrkesskade/Nynorsk/yrkesskade-og-yrkessjukdom

Dei fleste arbeidstakargruppene er yrkesskadedekte gjennom arbeidsforholdet sitt (obligatorisk yrkesskadedekte). Barn i barnehage (førskulebarn) er ikkeje omfatta av lova.

Anonymkode: 1e63f...424

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...