Gå til innhold

Lønn butikkmedarbeider og lønn helsesekretær


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som jobber fulltid i butikk som vil fortelle hvor mye de tjener i året?

 

samme med de som jobber som ufaglært helsesekretær? :-)

 

må bytte yrke, og har dessverre ikke noen utdannelse og falle tilbake på.  

Anonymkode: e51d5...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke du får jobb som helsesekretær uten utdanning. Ihvertfall ikke i spesialisthelsetjenesten. 

Men utdanningen er bare 6 mnd på fagskole, da.

Anonymkode: f82f8...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 200 kr timen pluss tillegg for kveld og helg i butikk. Det er litt over tariff, pluss litt trynetillegg, men jeg har jo da full ansiennitet og masse kunnskap og erfaring som er verdifull for arbeidsgiver. Uten ansiennitet vil du ikke få mer enn ca 160 kr timen pluss tillegg.

Her ser du fjorårest tariff, den har økt litt i år:

http://butikksjef.com/wordpress/?page_id=733

Anonymkode: 4dcf8...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er autorisert helsesekretær og jobber på sykehus. De på jobben som ikke har noe utdannelse, men jobber med det samme som meg tjener akkurat det samme. Eneste jeg får er 5000kr ekstra i året som kompetansetillegg. 

Vi steg ikke så mye i lønn i år,men fra 1.6-2016 var lønnen med 0 års ansiennitet 305 000, 4 år:335 000, 8 år: 341 000, 10 år: 392 000

Anonymkode: aec63...136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror ikke du får jobb som helsesekretær uten utdanning. Ihvertfall ikke i spesialisthelsetjenesten. 

Men utdanningen er bare 6 mnd på fagskole, da.

Anonymkode: f82f8...0c7

På sykehus får hun nok det. På min avdeling er det kun jeg og to andre som er autorisert helsesekretær, en har gått 6 mnd på kurs og er medisinsk sekretær, resten har ingen relevant utdanning eller ingen utdanning. Vi er 21 som jobber som sekretærer.

Anonymkode: aec63...136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man jobber ikke som helsesekretær uten utdannelse. Helsesekretær er en beskyttet tittel, med autorisasjon. At man jobber som sekretær på et sykehus betyr ikke at man er helsesekretær eller jobber som det... 

jeg jobber som sekretær på sykehus, men er helsesekretær. Får 5000 i kompetansetillegg og 3500 i trynetillegg. Grunnlønna etter lønnsoppgjøret nå er 401.000

Anonymkode: 752bd...6f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror ikke du får jobb som helsesekretær uten utdanning. Ihvertfall ikke i spesialisthelsetjenesten. 

Men utdanningen er bare 6 mnd på fagskole, da.

Anonymkode: f82f8...0c7

Utdanningen som helsesekretær er IKKE 6 mnd fagskole. Det er 3 årig videregående. 

Medisinsk sekretær derimot...

Anonymkode: 752bd...6f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man jobber ikke som helsesekretær uten utdannelse. Helsesekretær er en beskyttet tittel, med autorisasjon. At man jobber som sekretær på et sykehus betyr ikke at man er helsesekretær eller jobber som det... 

jeg jobber som sekretær på sykehus, men er helsesekretær. Får 5000 i kompetansetillegg og 3500 i trynetillegg. Grunnlønna etter lønnsoppgjøret nå er 401.000

Anonymkode: 752bd...6f0

Jobber du på HUS du også?Jeg får også 5000 i året i kompetansetillegg, noe flere på HUS har fått.

Anonymkode: aec63...136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jobber du på HUS du også?Jeg får også 5000 i året i kompetansetillegg, noe flere på HUS har fått.

Anonymkode: aec63...136

Nei, jeg jobber på SiV. Tror det er vanlig tillegg i helseforetakene?

Anonymkode: 752bd...6f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er autorisert helsesekretær og jobber på sykehus. De på jobben som ikke har noe utdannelse, men jobber med det samme som meg tjener akkurat det samme. Eneste jeg får er 5000kr ekstra i året som kompetansetillegg. 

Vi steg ikke så mye i lønn i år,men fra 1.6-2016 var lønnen med 0 års ansiennitet 305 000, 4 år:335 000, 8 år: 341 000, 10 år: 392 000

Anonymkode: aec63...136

Du får rett over 400 kroner mer i måneden for å ha utdannelse til jobben din, enn dine ufaglærte kollegaer. For en skam at din utdannelse blir verdsatt så lite

Anonymkode: 0f89d...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du får rett over 400 kroner mer i måneden for å ha utdannelse til jobben din, enn dine ufaglærte kollegaer. For en skam at din utdannelse blir verdsatt så lite

Anonymkode: 0f89d...068

Ja det kan du nå si. Nå har jeg ingen helsesekretær-oppgaver, som jeg hadde da jeg jobbet på legekontor. Jeg jobber kun som merkantil. Jeg tjener dog mest av alle sekretærene på jobb, flere av de har under 400.000. 

Anonymkode: 752bd...6f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere jobbet som helse/legesekretær hos en privatpraktiserende spesialist (med offentlig avtale - henvisning). Har ingen relevant utdanning for dette. Hadde 500.000 i årslønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Amalies mamma skrev:

Jeg har tidligere jobbet som helse/legesekretær hos en privatpraktiserende spesialist (med offentlig avtale - henvisning). Har ingen relevant utdanning for dette. Hadde 500.000 i årslønn.

Det er godt mulig at dette stemmer, men jeg kjenner at jeg av en eller annen grunn tviler sterkt på at dette stemmer. Men det er jo helt fantastisk dersom det faktisk stemmer. Gratulerer med det i så fall. 

Anonymkode: 571d9...38f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er godt mulig at dette stemmer, men jeg kjenner at jeg av en eller annen grunn tviler sterkt på at dette stemmer. Men det er jo helt fantastisk dersom det faktisk stemmer. Gratulerer med det i så fall. 

Anonymkode: 571d9...38f

Du får tro hva du vil, men det stemmer. Jeg var veldig heldig. Jobber dessverre ikke der lengre ettersom vi har flyttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du får rett over 400 kroner mer i måneden for å ha utdannelse til jobben din, enn dine ufaglærte kollegaer. For en skam at din utdannelse blir verdsatt så lite

Anonymkode: 0f89d...068

Jeg er helt enig! I alle andre mannsdominerte yrket er det stor forskjell i lønnen til de faglærte og de ufaglærte. Min mann jobber i nordsjøen, han har fagbrev. De som jobber med det samme som han og ikke har fagbrev har lavere lønn enn han og følger ett annet lønnstrinn. Jeg kunne jo egentlig gått rett fra ungdomsskolen og tatt 6 mnd kurs som medisinsk sekretær og fått samme lønn som jeg har nå. 

Anonymkode: aec63...136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dersom jeg får jobben som sekretær på sykehuset, så vil jeg tjene rundt 300 000,- til å begynne med? Hi

Anonymkode: e51d5...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så dersom jeg får jobben som sekretær på sykehuset, så vil jeg tjene rundt 300 000,- til å begynne med? Hi

Anonymkode: e51d5...099

Det kommer an på ansiennitet. På sykehuset jeg jobber på så regner de med alt arbeid fra fylte 18 år. Om du har jobbet i butikk eller som renholder spiller ingen rolle, alt blir tatt med når de regne ut ansienitet. Men du må jo så klart ha attester som viser hvor lenge du har jobbet på de forskjellige stedene og i hvilke stillingsprosent.

Anonymkode: aec63...136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...