Anonym bruker Skrevet 5. september 2017 #1 Skrevet 5. september 2017 De vil jo holde alle muligheter for regjeringskoalisjonen åpne. Vel og bra å være for miljøet (som mdg), men de fleste av oss heller mot enten venstre eller høyre i tillegg, og da er de jo totalt upålitelige. Jeg hører til på venstresiden, men ved siste stortingsvalg stemte jeg KrF. Gjett om jeg angret! Alt jeg trodde KrF stod for ramlet sammen som et korthus fremfor meg da de inngikk samarbeid med FrP, som er det partiet jeg står absolutt lengst fra. Nå har jeg lært. Vil vite hvilken blokk de jeg stemmer på støtter, ellers får de ikke min stemme. Anonymkode: c2245...2ef
Anonym bruker Skrevet 5. september 2017 #2 Skrevet 5. september 2017 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: De vil jo holde alle muligheter for regjeringskoalisjonen åpne. Vel og bra å være for miljøet (som mdg), men de fleste av oss heller mot enten venstre eller høyre i tillegg, og da er de jo totalt upålitelige. Jeg hører til på venstresiden, men ved siste stortingsvalg stemte jeg KrF. Gjett om jeg angret! Alt jeg trodde KrF stod for ramlet sammen som et korthus fremfor meg da de inngikk samarbeid med FrP, som er det partiet jeg står absolutt lengst fra. Nå har jeg lært. Vil vite hvilken blokk de jeg stemmer på støtter, ellers får de ikke min stemme. Anonymkode: c2245...2ef Da bør du holde god avstand til de gulgrønne. Anonymkode: 9497e...3e7
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #3 Skrevet 6. september 2017 Enten så kommer Høyre eller Arbeiderpartiet til å sitte i regjering. Om du liker partiprogrammet er en annen sak, men de er på "hver sin side " og en av dem får flest stemmer på sin side. Du bør jo stemme etter din egen overbevisning, men siden du anser dette som et problem, at ditt parti ikke nødvendigvis kommer til maken, så har jeg ingen annen løsning. KrF fikk gjennom sine hjertesaker for å forlate samarbeidet, så de fikk jo en del makt for 4 år siden og så seg fornøyd med det. Mulig det ikke var dine hjertesaker. Anonymkode: ab3a0...7e5
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #4 Skrevet 6. september 2017 For å svare på overskriften: Fordi deres partiprogram svarer til noen sine verdier og ideer om hvordan samfunnet er og bør være. De er enige i disse sine meninger om fordeling av byrder og goder i samfunnet. Alle er forskjellige, og de har tydeligvis noen punkter der som er så viktige for enkelte at de får deres stemme. Det er dessverre få garantier for hvordan det blir etter valget når de skal igang med sine hestehandler for å eventuelt komme i regjering eller ha litt makt opp mot regjeringen. Tipper mange Høyrevelgere er skuffet over enkelte av hestehandlene som er gjort med FrP... Anonymkode: a15d3...5e1
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #5 Skrevet 6. september 2017 Jeg har stemt mdg tidligere fordi vi har mye av de samme meningene. Uansett om mdg støtter venstre eller høyre siden så vil de kunne påvirke positivt. Men jeg er enig med deg HI, jeg hadde blitt skuffa om mdg gikk i regjering med frp. Derfor stemte jeg sv i år istedet. Det er viktigere at venstresiden vinner frem Anonymkode: 217a0...e33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå