Gå til innhold

Hvis man stemmer Venstre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

..er det ensbetydende med at man også får FrP i regjering? Er det ikke en viss mulighet for at Høyre og Venstre kan alliere seg med KrF (ikke at de er så bra heller, da) og holde FrP utenfor?

Jeg mener dessuten at venstre sa at et regjeringssamarbeid med Arbeiderpartiet er utelukket?

Jeg syns dette er et veldig vanskelig valg....

Anonymkode: ddf41...e99

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Venstre samarbeider med alle. Ja, utenom ap. Ville aldri stemt på dem med mindre du også kunne stemt høyre eller frp

Anonymkode: f5276...766

Skrevet

Nei, Venstre svelger kameler, mothårs, som om det var søte jordbær, og hopper når Erna sier det. Venstre har blitt et Høyre i V-form. 

KrF er ikke stort bedre, men de sutrer i det minste før de hopper. 

Anonymkode: ed80c...d84

Skrevet

Som mammaen min sier: Vingle-Venstre.

Hvis du ikke vil ha FRP i regjering, så stemmer du ikke Venstre.

Anonymkode: 5dd7c...015

Skrevet

Stemmer du venstre, så blir det med høyre og Frp.

Anonymkode: 71f42...c81

Skrevet

Venstre godtar FrP i regjering, men en regjering med V, H og frp er uansett bedre enn bare H og FrP! Mange stemmer taktisk på V i år. Vi må begynne å tenke mer miljø, og av de partiene som har miljø som sine fanesaker er det ingen tvil om hvilket parti jeg velger. 

Anonymkode: 8b757...6e4

Skrevet

Jeg stemmer venstre for første gang i år. Selv om jeg også tidligere år har vært mest enig i deres politikk, så har den lille størrelsen på partiet skremt meg vekk. 

Men nå får det bare stå til. Har stemt høyre siste valg. 

Anonymkode: 70442...544

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg stemmer venstre for første gang i år. Selv om jeg også tidligere år har vært mest enig i deres politikk, så har den lille størrelsen på partiet skremt meg vekk. 

Men nå får det bare stå til. Har stemt høyre siste valg. 

Anonymkode: 70442...544

Som om jeg skulle skrevet det selv. Jeg er 90% sikker på at jeg ender med venstre, har vegret meg for et lite parti flere runder nå, men nå er det nok (tror jeg)☺️

Anonymkode: 2e004...0ef

Skrevet

Jeg syns jo at man uansett skal stemme politisk og ikke taktisk. Jeg er mest enig med Venstre. Hvis de komme rover sperregrensen kommer de i hvert fall på Stortinget og kan få påvirkningskraft derfra.

Stemmer man taktisk, har  vi snart bare et toparti-system i Norge, og det vil ikke være bra for demokratiet.

Anonymkode: ddf41...e99

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...