Gå til innhold

Er på nippet til å hate mannen... har det helt jævlig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lang historie kort: mannen var så forelsket, han kjempet virkelig for å få meg(var på nippet til å gå inn i et annet forhold da jeg møtte han). Jeg trodde dette var ekte kjærlighet, så feil tok jeg. Årene etter vi flyttet sammen har vært alt annet enn lette. 

Han er mye sur, skjeller meg ut, klarer ikke ta til seg kritikk, sier aldri unnskyld. Fra å gå fra å være kjempeinteressert i sex er han nå ganske likegyldig. Vi har en datter på to år som kom til pga uforsiktighet. Han klikket i vinkel, var helt forferdelig mot meg fordi jeg ikke ville ta abort. Konsekvensene har vært mange og tunge. Jeg bærer alt det økonomiske ansvaret for henne, han NEKTER å bidra. Han er svært generøs ovenfor sønnen sin som bor to timer unna og forteller gladelig at han gjerne betaler ett par tusen ekstra PR mnd i barnebidrag. Når jeg spør om han vil dele på kjøp eller bidra med noe fårjeg til svar at han ikke har råd.

Jeg gjør absolutt alt her hjemme, pluss at jeg betaler all mat, interiør og dill dall pluss alle utgifter med barna(hadde en fra før). Han betaler lån, men vi har utleiedeler så pengene derfra dekker 80 prosent av renta. Fyren tjener 2 mill i året, men nekter å hjelpe meg økobonde når jeg spør. Jeg er tvunget til å gå hjemme pga hans helsetilstand. Han er kronisk syk, men jobber fullt. Sier han ikke orker stresset på morgenen og henting på ettermiddag så da kan jeg ikke jobbe. Lever på penger jeg har arvet, men når de tar slutt så vet jeg ikke.

noen ganger føler jeg at dette er på grensen til mishandling og en straff for at jeg fikk barnet mot hans vilje til tross for At han fikk valget om å gå, men valgte å bli.

Anonymkode: d8d2e...fe3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hadde jeg flyttet til leilighet og tatt barnebidrag via nav. Sånn kan du ikke leve og barna kan ikke vokse opp i slike forhold.

Anonymkode: 035c2...c64

Skrevet

Du klarer ikke forandre han. Akseptere situasjonen eller flytt !!!

Skrevet

Hva i alle dager er det du lar barna dine vokse opp i?

Dette er direkte skadelig for deg, og kanskje enda mer skadelig for barna!

I morgen den dag starter du prosessen med å flytte ut, dette skal du slett ikke finne deg i, overhodet ikke. Mannen har jo null respekt for deg, du er bare hans vaskehjelp, kokk og slave.

Som regel mener jeg at forhold som en gang har vært bra og bare har surnet i den stressede småbarnsperioden kan jobbes med, gå i terapi osv, men i dette tilfelle er jeg 100% sikker på at det ikke er mulig. Han har jo ingen kjærlighet for deg, og jeg er sikker på at han ville nektet terapi også.

Hvor mye penger har du? Bruk det til depositum på en bolig, lån får du ikke når du ikke har inntekt, men kan du skaffe depositum så kan du leie. Gå til nav, bestill time til mekling, du vil kunne klare deg greit på overgangsstønad, en ekstra barnetrygd, bostøtte og bidrag frem til du får summet deg og kommet deg i jobb.

Han kan ikke bestemme om du skal jobbe vel, om du må levere og hente i barnehagen fordi han ikke orker så kan du likevel ha en jobb.

Ring krisesenteret, du trenger ikke bli slått for å få gode råd der, du trenger heller ikke flytte inn for å få gode råd. Det du utsettes for er psykisk vold, og du må komme deg unna.

Anonymkode: feaff...535

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I morgen den dag starter du prosessen med å flytte ut, dette skal du slett ikke finne deg i, overhodet ikke. Mannen har jo null respekt for deg, du er bare hans vaskehjelp, kokk og slave.

Som regel mener jeg at forhold som en gang har vært bra og bare har surnet i den stressede småbarnsperioden kan jobbes med, gå i terapi osv, men i dette tilfelle er jeg 100% sikker på at det ikke er mulig. Han har jo ingen kjærlighet for deg, og jeg er sikker på at han ville nektet terapi også.

Hvor mye penger har du? Bruk det til depositum på en bolig, lån får du ikke når du ikke har inntekt, men kan du skaffe depositum så kan du leie. Gå til nav, bestill time til mekling, du vil kunne klare deg greit på overgangsstønad, en ekstra barnetrygd, bostøtte og bidrag frem til du får summet deg og kommet deg i jobb.

Han kan ikke bestemme om du skal jobbe vel, om du må levere og hente i barnehagen fordi han ikke orker så kan du likevel ha en jobb.

Ring krisesenteret, du trenger ikke bli slått for å få gode råd der, du trenger heller ikke flytte inn for å få gode råd. Det du utsettes for er psykisk vold, og du må komme deg unna.

Nå har jeg 300 000 igjen av de pengene jeg arvet. Har også 3 mill i huset pluss prisstigning dersom vi selger, så har ca 5 mill kontant dersom jeg går fra han.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blir forøvrig helt uvel av det du skriver og hvor treffende det er...!

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nå har jeg 300 000 igjen av de pengene jeg arvet. Har også 3 mill i huset pluss prisstigning dersom vi selger, så har ca 5 mill kontant dersom jeg går fra han.

Da gjør du det. Kom igjen! 

Skrevet
Akkurat nå, amandine skrev:

Da gjør du det. Kom igjen! 

Men er redd. Får ikke så mye med det her jeg bor. Kanskje jeg kunne fått to mill ekstra dersom jeg kommer meg i jobb og har kausjonist? Da kunne jeg hatt råd til et lite rekkehus i hvert fall. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men er redd. Får ikke så mye med det her jeg bor. Kanskje jeg kunne fått to mill ekstra dersom jeg kommer meg i jobb og har kausjonist? Da kunne jeg hatt råd til et lite rekkehus i hvert fall. 

Eller du flytter noen kilometer unna, om du bor i et veldig dyrt strøk. Det viktigste er å komme unna, om du så må bo i en blokkleilighet er det verdt det, du skal ikke bo sammen med denne mannen!

Skrevet

Jeg synes du heller skal tenke på å flytte. Bytt område,  du må bo og leve etter evne. 

Skrevet

Øh... du hater ham ikke allered fordi ...?

Sitter egentlig her bare å måper....

Anonymkode: a811a...c82

Skrevet

Jeg vet! Tror jeg hadde blitt lykkeligere og fyren hadde måttet betale for seg. Gruer meg til han kommer hjem. Blir uvel av å se han.

Skrevet

Øh... du hater ham ikke allered fordi ...?

Sitter egentlig her bare å måper....

Anonymkode: a811a...c82

Jeg gjør vel kanskje det, men dette er min hemmelighet. Når jeg skriver det her og får den responsen skjønner jeg at jeg ikke bare er gal eller kravstor.

Skrevet

Hvordan kan du være "tvunget" til å ikke jobbe? Fordi HAN krever det? Hvorfor har du finni deg i så mye? Hvis du vil jobbe, så gjør du jo bare det, du ville ikke vært den første mora i historien som måtte kombinere jobb med ansvar for barn!

Anonymkode: b6b05...a37

Skrevet

Jeg har ikke møtt fyren og hater han allerde. Start prosessen med å flytte. Du kan ikke la barna vokse opp slik. 

Anonymkode: 999f8...eec

Skrevet

Gå, før du blir blakk.

Anonymkode: f344b...286

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan kan du være "tvunget" til å ikke jobbe? Fordi HAN krever det? Hvorfor har du finni deg i så mye? Hvis du vil jobbe, så gjør du jo bare det, du ville ikke vært den første mora i historien som måtte kombinere jobb med ansvar for barn!

Jeg begynner såpass tidlig at jeg må være der før barnehagen åpner. Han vil da måtte ta morgenstell og levering noe han sier han ikke orker. Skal jeg bare gjøre det forde? Og skal barna oppleve en dritsur mann pga at jeg er på jobb. Vet ikke hvor mye mer kjeft og dårlig humør jeg takler. Går liksom på glasskår her hjemme fra før. Jeg vil så gjerne, men når han er så motvillig føler jeg det kan bli enda verre her hjemme om jeg tvinger det igjennom og at han har mer "å ta meg på" i krangler. 

Skrevet

Men da finner du en plass og  bo, leie til du får kjøpt, få overgangsstønad  ( tror du vill få det) finn jobb, gå skole etc barnebidrag via nav. 

Dette går fint! Ikke la han knekke deg med og komme med " jeg skal skjerpe meg om du blir etc" flytt nå.

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg begynner såpass tidlig at jeg må være der før barnehagen åpner. Han vil da måtte ta morgenstell og levering noe han sier han ikke orker. Skal jeg bare gjøre det forde? Og skal barna oppleve en dritsur mann pga at jeg er på jobb. Vet ikke hvor mye mer kjeft og dårlig humør jeg takler. Går liksom på glasskår her hjemme fra før. Jeg vil så gjerne, men når han er så motvillig føler jeg det kan bli enda verre her hjemme om jeg tvinger det igjennom og at han har mer "å ta meg på" i krangler. 

Jobbe deltid...?

Eller, enda bedre: droppe daukjøttet du driver og drar på. Ærlig talt!!!

Skrevet

Jobbe deltid...?

Eller, enda bedre: droppe daukjøttet du driver og drar på. Ærlig talt!!!

Hjelper ikke jobb deltid når jobben starter 07.30. Han må fortsatt stå opp selv om det kanskje ikke er5 dager i uken. Funker ikke med flexitid der jeg har jobbet.

Skrevet

Du kommer til å ha ca 4-5 mill kontant? Da burde ddet ikke være noe problem. Avslutt asap og flytt enten til en mindre leilighet eller et billigere område. Du har bare ett barn? 

Anonymkode: 90dc7...538

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hjelper ikke jobb deltid når jobben starter 07.30. Han må fortsatt stå opp selv om det kanskje ikke er5 dager i uken. Funker ikke med flexitid der jeg har jobbet.

Da må du bytte jobb...

Anonymkode: 90dc7...538

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan klarte du å kombinere jobb og særkullsbarnet ditt før du traff mannen da?

Anonymkode: c55cf...9ef

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan klarte du å kombinere jobb og særkullsbarnet ditt før du traff mannen da?

Anonymkode: c55cf...9ef

Jeg studerte.

Skrevet

Situasjonen du lever i er helt syk! Kom deg for Guds skyld unna! Ikke la deg utnytte, og ikke sløs bort dine beste år på en kronidiot som denne mannen.

Anonymkode: 04475...e75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...