Anonym bruker Skrevet 5. september 2017 #1 Skrevet 5. september 2017 ? Alder? Andre hensyn? Anonymkode: 83b65...d37
Anonym bruker Skrevet 5. september 2017 #2 Skrevet 5. september 2017 Når du er klar. Noen har eget fra dag en, andre venter nesten til de går på ungdomsskolen. Ingen fasit her. Så lenge du vil høre babyen om den gråter så gjør du som du ønsker og det du er komfortabel med og mannen såklart. Anonymkode: 0fe5e...a92
Anonym bruker Skrevet 5. september 2017 #3 Skrevet 5. september 2017 Ikke noe fasitsvar på dette, dere må finne ut hva som fungerer for dere. Jeg personlig vil ha baby på samme rom som meg, jeg vil høre de og se de. Har fire barn og tre av dem har flyttet ut på 2-års dagen og en etter fylte 3 år. De har alle ligget i egen seng på vårt rom, for meg føles det trygt og godt, samtidig som det var enkelt ved amming. Anonymkode: a9790...32e
Anonym bruker Skrevet 5. september 2017 #4 Skrevet 5. september 2017 Må bare si at av praktiske årsaker hadde jeg min hos oss til natt ammingen var over. Det ga meg mye mer søvn å amme på rommet enn å måtte gå ut og inn på et annet rom. Også likte jeg å kunne se og passe på den bittelille en stund, så jeg var ikke klar før han var rundt året. Anonymkode: 0fe5e...a92
Anonym bruker Skrevet 5. september 2017 #5 Skrevet 5. september 2017 Når det er lettest for deg at babyen flytter på eget rom. Jeg har syntes det har vært greiest å ha babyen på samme rom så lenge jeg har ammet på natten. Har erfart at babyen sover best på eget rom når den ikke lukter mamma (melk/pupp) når man skal avvenne nattamming. Særlig om man har en partner som kan ta den delen. Det er ikke noe spesiell alder, dette er jo litt ulikt hvor lange man ønsker å nattamme. Noen barn slutter å nattamme av seg selv, man kan jo likevel ha de på samme rom hvis man føler at det er tryggest. Det er egentlig ingen fasit på dette, noen barn må sove på foreldresoverommet i flere år fordi man ikke har noe eget rom å legge barnet på. Det spørs jo også hvor du har barnerommet, stoler du på babycallen, eller vet du at du hører barnet om det våkner på natten? Og hva ønskr du selv? Anonymkode: d6337...dde
Anonym bruker Skrevet 5. september 2017 #6 Skrevet 5. september 2017 Minst til den er ett år gammel. Anonymkode: 92e9e...495
Anonym bruker Skrevet 5. september 2017 #7 Skrevet 5. september 2017 Hvis du vil sette familie livet og alt på hold så for all del ha de på rommet til de er konfirmanter... vi la de på eget rom fra rundt 3mnd, og med det ble overnatting hos besteforeldre, venner og slikt bare en lek... de sover også ofte mye bedre og forte igjennom natten Anonymkode: 7de38...e84
Anonym bruker Skrevet 5. september 2017 #8 Skrevet 5. september 2017 Er det ikke til minimum 6 måneder som er retningslinjene for å forebygge krybbedød? Når jeg fikk eldste barnet var det til de var 1 år som gjaldt, men med yngste var det nedjustert. Jeg tok uansett ingen sjanser og hadde minste også på rommet til han var 1 år. Anonymkode: 78df7...7fd
Anonym bruker Skrevet 5. september 2017 #9 Skrevet 5. september 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis du vil sette familie livet og alt på hold så for all del ha de på rommet til de er konfirmanter... vi la de på eget rom fra rundt 3mnd, og med det ble overnatting hos besteforeldre, venner og slikt bare en lek... de sover også ofte mye bedre og forte igjennom natten Anonymkode: 7de38...e84 Hvorfor settet familielivet og alt på hold ved å ha barnet på foreldresoverommet? Her har ingenting blitt satt på hold, og ungene har sovet trygt og godt i egen seng på vårt rom til de ble 2-3 år. Overnatting har aldri vært noe annet en stas og moro, og de har sovet natten gjennom fra de var helt små (så lenge de ammet ble de løftet over i min seng, ammet, og lagt tilbake hvor de sov videre). Jeg har sovet godt fordi jeg har hatt de i umiddelbar nærhet og hørt de om det har vært noe. Konfirmant var vel kanskje litt lenge, kjenner ikke mange så store barn som har et ønske om å sove på foreldresoverommet, men for de fleste små barn føles det trygt å ha mamma i nærheten. Mine har fått innredet eget rom, med juniorseng osv til 2-års dagen. Tre av barna flyttet villig og med stor glede inn på det nye rommet og opp i den store sengen, men et barn ville fremdeles sove på vårt rom. Så hun beholdt sprinkelsengen på vårt rom til hun var over 3 år, hun ønsket den tryggheten ved å være i nærheten, og jeg følte ikke jeg satt noe på hold ved å gi henne den. Det som er riktig for deg er ikke nødvendigvis riktig for andre, for meg hadde det overhodet ikke vært riktig å putte ungene på eget rom 3 mnd gamle. Behovet er sikkert like mye, om ikke mer, mitt som barnets, men jeg ønske tå ha det på rommet mitt lenger enn som så. Anonymkode: a9790...32e
Anonym bruker Skrevet 5. september 2017 #10 Skrevet 5. september 2017 Spørs jo hvor stort soverommet er også. Anonymkode: 83b65...d37
Anonym bruker Skrevet 5. september 2017 #11 Skrevet 5. september 2017 Når barnet er klar, ikke mora Anonymkode: baa25...a61
VictoriaS Skrevet 5. september 2017 #12 Skrevet 5. september 2017 Hos oss også var babyen på soverommet til nattammingen var over, her altså 5 mnd... Da fikk barnet eget rom hvor vi bruker monitor med kamera for å følge med
Anonym bruker Skrevet 5. september 2017 #13 Skrevet 5. september 2017 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Når barnet er klar, ikke mora Anonymkode: baa25...a61 Hvordan vet man at barnet er klar da? Hva tenker du om det? Anonymkode: 83b65...d37
Pobie Skrevet 5. september 2017 #14 Skrevet 5. september 2017 Når du selv mener det på tide. Vi flyttet babyen på eget rom da han var litt under 9 mnd, men vi skulle egentlig flyttet han tidligere, pga han ofte våknet da vi la oss fra ca 6 mnd alder (sov i egen seng på rommet vårt). Grunnen til at vi ikke flyttet han før var fordi jeg ville ha han på vårt rom til han var ett år, men det fungerte ikke for oss å ha han på rommet vårt lenger.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2017 #15 Skrevet 5. september 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvis du vil sette familie livet og alt på hold så for all del ha de på rommet til de er konfirmanter... vi la de på eget rom fra rundt 3mnd, og med det ble overnatting hos besteforeldre, venner og slikt bare en lek... de sover også ofte mye bedre og forte igjennom natten Anonymkode: 7de38...e84 Dust! Våre har ligget på vårt rom til over ettår, ikke noe problem med det? Koselig er det også. Anonymkode: 60cd4...9b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå