Gå til innhold

Bekymra for de ansatte i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

På liten avdeling (0-2 og 3 år)... Har et barn som går i den avdelingen. 2 av de ansatte er plutselig borte, og det har kommet nye ansatte. Det er tydelig at barnet er usikker på de ansatte, jeg vet ikke hva de heter engang selv. Så nye er de. Men det er greit at det kommer nye ansatte! Problemet er bare at det er veldig gjennomtrekk der. Ser at barnet mitt er usikkert ved levering, en dag er det ingen ansatte hun kjenner der. Er ikke det veldig dumt, på en småbarnsavdeling? Mange av 1-åringene har jo nettopp forlatt mamma og kanskje brukt et par mnd på å bli kjent med de ansatte, så plutselig forsvinner de bare? 

Jeg vet ikke helt, har bare en uggen magefølelse når jeg leverer om morgenen. En dårlig magefølelse. 

Anonymkode: f5ff6...8e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville helt klart syns det var ukomfortabelt å levere fra meg minste til noen hun ikke kjenner og er trygg på, så jeg skjønner at du ikke syns det er noe greit. Det at det plutselig ikke er noen ansatte hun kjenner ville jeg faktisk tatt opp med styrer i barnehagen, for det går ikke an - spesielt ikke på den yngste avdelingen. Jeg tenker at som mor kan du kreve at barnet blir tatt i mot av en det kjenner. Ikke nødvendigvis "favorittansatte" til barnet ditt, men en barnet ditt kjenner fra før, og en som kjenner og kan tolke ditt barns signaler. Jeg skjønner at det ikke er lett for barnehagen å planlegge sykdom, permisjoner osv. Men at barna har en ansatt i barnehagen som de er trygge på er da et absolutt minstekrav. Som sagt, dette hadde jeg tatt videre! 

Anonymkode: e5fa4...508

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...