Gå til innhold

Jeg ammer 1 åringen i søvn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg har skutt meg selv i foten for nå vil han ikke sove uten... ikke bruker han smukk eller noe. Hvordan venner jeg han av med dette? Er ikke hjelp i at far legger av diverse årsaker 

Anonymkode: 1a187...b53

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke alene om det, jeg har gjort det med alle mine 3. Først; det kommer til å gå over, mine har sluttet nærmere 2årsdagen og sover godt hele natta i egen seng nå som de har blitt større. Et tips er å tenke på tannhelsa, min eldste sønn fikk tenner Veldig tidlig og fikk desverre et hull i tanna pga. Ammingen om natta :( Angående slutte med nattpupp så er det "the soft hard way" som gjelder, at du rett og slett ligger ved siden av barnet men har en genser på deg, og sier "nå skal vi sove godnatt." Det blir mye skriking men bare ligg der md barnet, trøst og kos og syng, de sovner til slutt. Og om du ikke orker mer er der lov å gi opp og prøve en annen gang. Sett av en langhelg til prosjektet.

Anonymkode: d58a7...659

Skrevet

Jeg har hatt samme problem. Hun over meg forklarte helt riktig hvordan det gjøres. For meg har det vært lettere å avvenne når barnet er litt eldre fordi man kan prate om det med barnet.

Av erfaring så bruker man ikke nødvendigvis så mindre tid på legging uten pupp, heller mer... Det er jo ofte vi med unger som ikke har så lett for å sovne som i utgangspunktet ender opp med å amme barna i søvn. 

Anonymkode: 224b7...611

Skrevet

Jeg har samme "problem". Han er sistemann og jeg virkelig nyter amming. Elsker den lille varme babyen ved siden av meg. Nå er det på tide å slutte men jeg kjenner at jeg nyter det alt for mye.

Anonymkode: 99454...0e4

Skrevet

Jeg ligger fremdeles ved siden av 4 åringen min til hun sovner, og synes det er det koseligste i verden. Hun er selvstendig, egenrådig og supertøff - men kveldskosen vil ingen av oss gå glipp av. Senk skuldrene. Storebror og storesøster har fått samme oppfølging, og begge er blitt "perfekte" barn.

Anonymkode: b6514...9b4

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ligger fremdeles ved siden av 4 åringen min til hun sovner, og synes det er det koseligste i verden. Hun er selvstendig, egenrådig og supertøff - men kveldskosen vil ingen av oss gå glipp av. Senk skuldrene. Storebror og storesøster har fått samme oppfølging, og begge er blitt "perfekte" barn.

Ikke for å kuppe tråden, men vi gjør det samme med vår fireåring. Som regel er det jo bare kos og de 15-20 min ekstra det tar med legging er ikke noe problem. 

Men hva gjør dere de gangene det ikke passer å ligge med henne? Vår fireåring nekter å ligge alene og det blir mye gråt og fortvilelse. 

Anonymkode: 6b941...dae

Skrevet

Jeg gjør det samme med min baby på 6 mnd. Tenker at det løser seg sikkert men er redd for å ende opp med å ikke klare å avvende til riktig tid. Jeg ønsker ikke å være bundet til hjemmet hver kveld i flere år. Har flere barn(eldre) som jeg ønsker å følge opp. Håper du får noen gode råd. 

Anonymkode: 1f5cd...ae2

Skrevet

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke for å kuppe tråden, men vi gjør det samme med vår fireåring. Som regel er det jo bare kos og de 15-20 min ekstra det tar med legging er ikke noe problem. 

Men hva gjør dere de gangene det ikke passer å ligge med henne? Vår fireåring nekter å ligge alene og det blir mye gråt og fortvilelse. 

Anonymkode: 6b941...dae

Hei! Vi har ikke situasjoner der det ikke passer å være der til hun sovner. Det er en del av leggerutinen, og pappaen eller jeg er der bestandig. Om en av oss skal noe, vil jo den andre  uansett være hjemme etter at hun er lagt? Gradvis endrer ting seg, og hun bestemmer seg nok (som sine to eldre søsken) at det å legge seg selv er helt ok. Jeg stresser ikke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...