Anonym bruker Skrevet 4. september 2017 #1 Skrevet 4. september 2017 Sønnen min som går i 1.klasse er en gutt som fort blir utrygg å i barnehagen han gikk i før var det ofte ett barn som var stygg mot han noe som gjorde han veldig utrygg der,som igjen førte til at han utagerte mot andre barn. På skolen virker han tryggere og har ikke utagert der enda. Men i dag kommer han hjem fra skolen å sier at noen av de store barna på skolen har vært stygg mot han og at han hadde fått vondt.Han hadde sagt ifra til en lærer som var ute men det var ikke en voksen han kjenner. Jeg tenker at sånne episoder kan føre til at han blir utrygg på skolen også noe som kan føre til at han er stygg mot andre barn igjen. Skal jeg ta opp med læreren hans som episoden i dag så de kanskje kan følge litt ekstra med når de er ute? Eller bare la det være? Anonymkode: d0407...4be
Anonym bruker Skrevet 4. september 2017 #2 Skrevet 4. september 2017 Jeg synes det er greit å si fra om slike ting. Da tenker du jo forebygging, og det er langt enklere å forebygge enn å reparere etterpå. Snakk med læreren, du Anonymkode: d4a17...443
Anonym bruker Skrevet 4. september 2017 #3 Skrevet 4. september 2017 Skolen er forresten veldig klar over for ille det var i barnehagen så de har sikkert litt forståelse for at føre var her. Anonymkode: d0407...4be
Anonym bruker Skrevet 4. september 2017 #4 Skrevet 4. september 2017 Ett barn var stygg mot ham i barnehagen, og da ble han så utrygg at han ble voldelig? Og nå opplever han bittelitt motgang, og nå raser verden igjen? Ikke bortforklar barnets voldelige adferd med "Jamen stakkars han er så utrygg, og det var ett barn som var stygg med ham i barnehagen!" Du høres ut som en voksen som polstrer barnet i puter. Ja han kommer til å oppleve ting som er kjipe, men det gir da ikke grunn til at verden raser? Så må du snakke med ham hvordan verden fungerer. Ja han kommer til å møte kjipe situasjoner og kjipe mennesker, men det er hans valg om han lar seg påvirke. Jobb med hans mestringsteknikk, fremfor å gjemme deg bak "Han er så utrygg". Og om han velger å bli voldelig, så skal du ikke peke fingre alle andre retninger. Da har DITT barn skylden. Anonymkode: 7bff3...891
Anonym bruker Skrevet 4. september 2017 #5 Skrevet 4. september 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ett barn var stygg mot ham i barnehagen, og da ble han så utrygg at han ble voldelig? Og nå opplever han bittelitt motgang, og nå raser verden igjen? Ikke bortforklar barnets voldelige adferd med "Jamen stakkars han er så utrygg, og det var ett barn som var stygg med ham i barnehagen!" Du høres ut som en voksen som polstrer barnet i puter. Ja han kommer til å oppleve ting som er kjipe, men det gir da ikke grunn til at verden raser? Så må du snakke med ham hvordan verden fungerer. Ja han kommer til å møte kjipe situasjoner og kjipe mennesker, men det er hans valg om han lar seg påvirke. Jobb med hans mestringsteknikk, fremfor å gjemme deg bak "Han er så utrygg". Og om han velger å bli voldelig, så skal du ikke peke fingre alle andre retninger. Da har DITT barn skylden. Anonymkode: 7bff3...891 Ett barn var stygg med han nesten daglig i barnehagen å det ble han utrygg av ja. Det var en spesialpedagog som var inne å observerte han som mente at han utagerer mot andre barn pga han er utrygg i barnehagen. Anonymkode: d0407...4be
Anonym bruker Skrevet 4. september 2017 #6 Skrevet 4. september 2017 Sendte bare en mail til læreren jeg,så får jeg heller bare være den hysteriske mammaen som tar opp småting. Anonymkode: d0407...4be
Anonym bruker Skrevet 5. september 2017 #7 Skrevet 5. september 2017 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Ett barn var stygg mot ham i barnehagen, og da ble han så utrygg at han ble voldelig? Og nå opplever han bittelitt motgang, og nå raser verden igjen? Ikke bortforklar barnets voldelige adferd med "Jamen stakkars han er så utrygg, og det var ett barn som var stygg med ham i barnehagen!" Du høres ut som en voksen som polstrer barnet i puter. Ja han kommer til å oppleve ting som er kjipe, men det gir da ikke grunn til at verden raser? Så må du snakke med ham hvordan verden fungerer. Ja han kommer til å møte kjipe situasjoner og kjipe mennesker, men det er hans valg om han lar seg påvirke. Jobb med hans mestringsteknikk, fremfor å gjemme deg bak "Han er så utrygg". Og om han velger å bli voldelig, så skal du ikke peke fingre alle andre retninger. Da har DITT barn skylden. Anonymkode: 7bff3...891 Er du mor til mobberen fra barnehagen kanskje?! Anonymkode: 084d2...06b
Anonym bruker Skrevet 5. september 2017 #8 Skrevet 5. september 2017 Selvfølgelig sier du ifra til læreren ☺ Da kan de passe på enda bedre. Du vet allerede hvordan han reagerer når han blir plaget/utrygg. Da må du gjøre det du kan så han ikke får det slik igjen! Ikke rart det er mye mobbere og slemme unger hvis foreldre bryr seg så lite som hun som svarte frekt over her☝️ Vi voksne skal involvere oss. Anonymkode: 719db...2b0
Anonym bruker Skrevet 5. september 2017 #9 Skrevet 5. september 2017 Siifra til skolen. Når barnet ditt har reagert slik når det føler seg utrygdt før vil jeg tro skolen vil prøve å forhindre dette nå om de kan. Mye enklere å forebygge enn å rette opp i det siden. Grensen mellom en hysterisk mor og ikke er ikke stor, men når det gjelder å hindre uønsket adferd er det verdt å evt bli kalt en hysterisk mor. Det er ofte ikke store ting som skal til for at noen gruer seg til å dra på skolen, så at slike ting blir tatt tidlig kan være bra for flere enn for din sønn. Anonymkode: e73c5...f6c
Fandens Oldemor Skrevet 5. september 2017 #10 Skrevet 5. september 2017 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Ett barn var stygg mot ham i barnehagen, og da ble han så utrygg at han ble voldelig? Og nå opplever han bittelitt motgang, og nå raser verden igjen? Ikke bortforklar barnets voldelige adferd med "Jamen stakkars han er så utrygg, og det var ett barn som var stygg med ham i barnehagen!" Du høres ut som en voksen som polstrer barnet i puter. Ja han kommer til å oppleve ting som er kjipe, men det gir da ikke grunn til at verden raser? Så må du snakke med ham hvordan verden fungerer. Ja han kommer til å møte kjipe situasjoner og kjipe mennesker, men det er hans valg om han lar seg påvirke. Jobb med hans mestringsteknikk, fremfor å gjemme deg bak "Han er så utrygg". Og om han velger å bli voldelig, så skal du ikke peke fingre alle andre retninger. Da har DITT barn skylden. Anonymkode: 7bff3...891 Det er sjelden man ser så mye fri fantasi ut fra såpass lite info. Kanskje du skulle skrive bok istedenfor å hamre løs på folk i vanskelige situasjoner her inne? Jeg hadde sagt fra, HI. Det er ikke noe galt i å ville det beste for sitt barn. Jeg synes det er bra at du vil være føre var, og det er viktig at ting blir gjort riktig nå som grunnlaget for skolegangen legges.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå