Anonym bruker Skrevet 4. september 2017 #1 Skrevet 4. september 2017 Har en baby på 6,5 mnd som har fått smaksprøver de siste to ukene. Har fokusert på grøt, frukt og grønnsaker. Han er ikke sånn veldig gira men smaker på det han får men er ikke interessert å spise noe mer enn en liten skje. Jeg gir pupp før smaksprøver som hs anbefalte men min observasjon er at da er han mett. Gir jeg smaksprøver 2-3 timer etter pupp spiser han mer. Men da hopper han over en amming. Er det meningen at jeg skal amme mindre nå for å gi mat? For han orker nemlig ikke begge deler. Noen som har noen tips og råd? Anonymkode: a5bb3...547
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 4. september 2017 #2 Skrevet 4. september 2017 (endret) Jeg ville gitt mat først også pupp etterpå. Som du sier så blir han mett av pupp og spiser lite av maten. Det blir mindre amming nå som de begynner å spise mat. Min baby er 7,5 mnd og får 4 måltider om dagen. Han får mm som tørstedrikke til frokost, lunsj og kvelds. Til middagen får han vann. Blir mindre mm nå som han spiser. Slik ser en dag ut her: Frokost 7.30: Spiser skive/grøt og får mm på flaske. 10:00 mm på flaske 11:30 Frukt og mm 14:00 Mm 16:30 middag og vann på flaske 19-19.30 grøt og mm også får ha mm 2 ganger om natten våkner rundt kl 00:30 og i 4-5 tiden Endret 4. september 2017 av ღTyrkiskPepperღ
Anonym bruker Skrevet 4. september 2017 #3 Skrevet 4. september 2017 Ok takk for svar. Da får jeg heller gi mat først og pupp etterpå. Prøvde det tidligere og fikk så smerter i brystene selv om jeg prøvde å pumpe ut det verste. Er velsignet med mye melk noe som egentlig har vært en fordel. Men tror jeg fikk tette melkeganger av å amme lite på 2-3 dager når vi startet med smaksprøver. Men det går seg vel til 👍 H.i Anonymkode: a5bb3...547
Anonym bruker Skrevet 4. september 2017 #4 Skrevet 4. september 2017 Men det er jo ingen hast med å få i ham store porsjoner? Jeg ville ammet i vei, og sagt meg fornøyd med en teskje eller to. Mm skal være hovednæring hele første år! Anonymkode: 8339e...114
Anonym bruker Skrevet 4. september 2017 #5 Skrevet 4. september 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Men det er jo ingen hast med å få i ham store porsjoner? Jeg ville ammet i vei, og sagt meg fornøyd med en teskje eller to. Mm skal være hovednæring hele første år! Anonymkode: 8339e...114 Nei kanskje ikke? Jeg er den eneste på barselgruppa som fortsatt holder på med smaksprøver. Tenkte at jeg var for treg med å vende han til vanlig mat. H.i Anonymkode: a5bb3...547
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå