Gå til innhold

Hva tjener du som barnehagelærer ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og ansinitet ?

Anonymkode: ecf72...226

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ansiennitet (unnskyld)

Anonymkode: d2c04...e44

Skrevet

445 tusen 

Anonymkode: 50ab6...ce2

Skrevet

500.000 16 år. 

Anonymkode: f7f2d...2f8

Skrevet

470.000, 10 år som pedagogisk leder

Anonymkode: ce616...f50

Skrevet

435000. 8 års ansiennitet. Blir snart ped leder, usikker hvor mye jeg stiger, men litt blir det :)

Anonymkode: c26b9...21d

Skrevet

505 100 med fire års ansiennitet. Har mastergrad i barnehagepedagogikk.

Anonymkode: 0009d...896

Skrevet

499000,- som ped.leder 20 års ansiennitet (16+)

Anonymkode: 7d831...8e9

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

505 100 med fire års ansiennitet. Har mastergrad i barnehagepedagogikk.

Hehe, ser jeg skulle tatt barnehage master ja. Jeg søkte meg bort fra barnehagen med min master. Har nå en kjempemorsom jobb, men tjener 460 000 med åtte års ansiennitet. Hadde hatt mer med bare bachelor i barnehagen og har i tillegg brukt mange år der jeg har tapt inntekt og pensjon.

Anonymkode: 3e127...00b

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hehe, ser jeg skulle tatt barnehage master ja. Jeg søkte meg bort fra barnehagen med min master. Har nå en kjempemorsom jobb, men tjener 460 000 med åtte års ansiennitet. Hadde hatt mer med bare bachelor i barnehagen og har i tillegg brukt mange år der jeg har tapt inntekt og pensjon.

Hva har du master i?

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva har du master i?

Noe svært få har, så vil ikke legge det ut her. Jobber i det offentlige. Ingen på avdelingwne min har fått masterteriff, men alle ligger nærere enn meg.

Skrevet

407 000. 4 års ansiennitet.

Anonymkode: 39704...1fc

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Noe svært få har, så vil ikke legge det ut her. Jobber i det offentlige. Ingen på avdelingwne min har fått masterteriff, men alle ligger nærere enn meg.

Jeg har ei venninne med master i spes.ped. Vi har samme ansiennitet og hun tjener det samme som meg. I lokale forhandlinger kan du be om mer da? Spesielt om du bruker kompetanse fra masteren din i jobben.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ei venninne med master i spes.ped. Vi har samme ansiennitet og hun tjener det samme som meg. I lokale forhandlinger kan du be om mer da? Spesielt om du bruker kompetanse fra masteren din i jobben.

Hele graden min regnes som relevant, men det ser ikke ut som om det vil nytte å prøve å få lønnen min opp desverre. Summen over var resultatet av årets lokale forhandlinger.

Skrevet

2 års ansiennitet. 470.000. Nyutdannet med mastergrad

Anonymkode: 7c031...a00

Skrevet

Av nyskjerrighet. Dere pedledere med master, er det automatikk i at dere får mastertariff både i det offentlige og det private?

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Av nyskjerrighet. Dere pedledere med master, er det automatikk i at dere får mastertariff både i det offentlige og det private?

Nei. Stillingen krever ikke mastergrad, så i kommunal sektor er det ingen automatikk slik jeg forstår det. Men styrer der jeg jobber ønsket heller en med mastergrad, og i kommunal barnehage endres bare budsjettet i takt med lønnen, den tar ikke noe av budsjettet som skal dekke "alt annet". Så vil nok tro at private barnehager ville kviet seg mer.

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Stillingen krever ikke mastergrad, så i kommunal sektor er det ingen automatikk slik jeg forstår det. Men styrer der jeg jobber ønsket heller en med mastergrad, og i kommunal barnehage endres bare budsjettet i takt med lønnen, den tar ikke noe av budsjettet som skal dekke "alt annet". Så vil nok tro at private barnehager ville kviet seg mer.

Og de prøvde ikke å presse dere inn dårligere vilkår? Paradoksalt nok var en av grunnene til at jeg valgte jeg en annen vei at jeg regnet med at mastertariff i barnehage lå mange år frem i tid. 

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og de prøvde ikke å presse dere inn dårligere vilkår? Paradoksalt nok var en av grunnene til at jeg valgte jeg en annen vei at jeg regnet med at mastertariff i barnehage lå mange år frem i tid. 

Ingen presset meg, i hvert fall. Fikk tilbud om det som var tariff for master. Men vil ikke tro alle kommuner nødvendigvis praktiserer det slik. Jeg var kanskje heldig. Kommunen jeg jobber i betaler allerede adjunktlønn til barnehagelærer. Jobber i en kommune i Akershus og her konkurrerer de om nok kvalifiserte barnehagelærer og presset fra Oslo spres også. Når der først sprer seg til kommuner som grenser til Oslo, så sprer det seg også videre til andre kommuner i området. Selv om jeg jobber relativt langt unna Oslo til Akershus å være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...