Gå til innhold

Hvem er urimelig her?


Anbefalte innlegg

Skrevet

vi bor såpass øde til at barna stort sett er avhengig av kjøring når de skal noen plass. I dag ble dattera mi invitert med ei venninne hjem etter skolen. Jeg Jobber turnus og skal på kveldsvakt og ba da mannen min om å ordne skyss for å hente henne. Han kjører ikke bil selv.  Jeg fikk til svar at det fikk jeg gjøre selv. Jeg holder på mitt for at han skal se hvor vanskelig det er når det bare er jeg som kjører i forholdet, vi har tre barn som om noen år kanskje skal på ulike ting til samme tid. Hvordan skal vi ordne oss? Han får ikke øynene opp og mener at jeg er helt skrudd. Dette var siste melding jeg fikk av han : "bare hold kjeft og løys det i kveld. Du er fan ikkje god". Eg kan ikkje fordra når han banner og det vet han. Jeg begynner å tvile på hva som er rett og galt 😟

Anonymkode: b2cdb...caa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som dere har litt kommunikasjonsproblemer... Ganske stygt svart av mannen. 

Men hvorfor si ja til at hun kan bli med venninne hjem hvis ingen kan hente henne? Burde du ikke da si at det får faren (som har ansvar den kvelden) bestemme om hun kan dra til venninna eller ikke?

Anonymkode: 3b111...f2d

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Høres ut som dere har litt kommunikasjonsproblemer... Ganske stygt svart av mannen. 

Men hvorfor si ja til at hun kan bli med venninne hjem hvis ingen kan hente henne? Burde du ikke da si at det får faren (som har ansvar den kvelden) bestemme om hun kan dra til venninna eller ikke?

Anonymkode: 3b111...f2d

Burde kanskje sakt det, men da hadde han svart nei uten å spør om faren hans eller søstera kan hjelpe til. Vi er naboer. Det er ikke så ofre ho blir med andre hjem. Jeg vil at mannen min som ikke vil kjøre bil må ofre litt og hjelpe til i forhold til henting/kjøring, få andre til å hente istedenfor å gå ut i fra at jeg skal fikse det. Da får han kanskje øynene opp og forstår at han bør kjøre for at kabalen skal gå opp. Har hatt utallige diskusjoner om dette, ingenting nytter. HI

Anonymkode: b2cdb...caa

Skrevet

Klart han må ta ansvar. Du er på jobb, og det sosiale er viktig for barn/ungdom.

Anonymkode: cbc39...6da

Skrevet

Jeg ville spurt verten som barnet ditt besøker om de kan kjøre hjem. Helt vanlig her at jeg kjøper de som er på besøk hjem hvis det passer best. Slik er det omvendt også, flere ganger mitt barn blir kjørt hjem av de han er på besøk hos. Har aldri vært noe problem. Bare spørre først..så vet man svaret. 

Anonymkode: 5bb33...e5c

Skrevet

Mannen din er urimelig. 

Anonymkode: 3a287...546

Skrevet

Man kan ikke bo i gokk uten bil og førerkort. Man kan heller ikke bo med noen som snakker til en på den måten.

Skrevet
4 minutter siden, sug lut skrev:

Man kan ikke bo i gokk uten bil og førerkort. Man kan heller ikke bo med noen som snakker til en på den måten.

Signerer denne. Hva er grunnen til at mannen din ikke har lappen? Med mindre han er blind får han da ræva i gir og ta den. 

Anonymkode: dc7a2...1a1

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Signerer denne. Hva er grunnen til at mannen din ikke har lappen? Med mindre han er blind får han da ræva i gir og ta den. 

Anonymkode: dc7a2...1a1

Han har faktisk tatt teorieksamen for mange år, og tok oppkjøring men strøk for han var for forsiktig på motorveien. Jeg likte heller ikke å kjøre bil med en gang, men det går ann å bli vant og ja vi er avhengig av at begge kjører. HI

Anonymkode: b2cdb...caa

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han har faktisk tatt teorieksamen for mange år, og tok oppkjøring men strøk for han var for forsiktig på motorveien. Jeg likte heller ikke å kjøre bil med en gang, men det går ann å bli vant og ja vi er avhengig av at begge kjører. HI

Anonymkode: b2cdb...caa

Hadde krevd at han forsøkte på nytt. Øvelseskjøre så mye som mulig først. Har du skrevet om han her før?

Anonymkode: dc7a2...1a1

Skrevet

Mannen din snakker til deg på en måte som er helt uakseptabel, hadde aldri funnet meg i å bli snakket til på den måten.

Men du kan jo heller ikke si ja til at hun går på besøk når du ikke kan hente henne. Frem til hun blir gammel nok til å sykle, ta bussen eller får seg moped kan hun faktisk ikke være med noen hjem når du ikke kan hente, da må hun ta med seg noen hjem isteden. Du kan jo ikke si ja til at hun blir med noen hjem og ta som en selvfølge at svigerforeldre, svogere e.l. henter henne.

Nå har jeg en mann som kjører da, men vi har fire barn og tett logistikk. Selvfølgelig kan ikke datteren min bli med noen hjem som bor langt avsted om jeg skal på kveldsvakt og mannen kanskje andre ting, da ville jeg svart at nei, i dag kan jeg ikke hente deg så du må gå hjem etter skolen, men du kan gjerne ta med deg noen hjem.

Anonymkode: c1cfa...75a

Skrevet

Dere er litt urimelige begge to. I dette tilfellet ville jeg nok svart "Så hyggelig. Jeg jobber i dag, og det kan derfor bli vanskelig å få hentet henne. Jeg kan prøve å få mannen min til å organisere kjøring, eller kanskje dere kan kjøre henne hjem? Hvis ikke får vi ha det til gode". Og deretter ville jeg gjort det krystallklart for mannen at han faktisk må bidra med i forhold til barna, og at å banne til meg er helt uaktuelt. 

Skrevet

Det kommer jo litt an på hvilken avtale dere hadde om dette i utgangspunktet. Dere må jo ha tenkt gjennom det at han ikke har førerkort når dere valgte å få fire barn?

Vi har valgt å få ett barn. Det at jeg ikke har lappen er en av mange grunner til dette. Da vi planla å få barn så var "dealen" at mannen da blir ansvarlig for all kjøring. Jeg tar bussen med barnet de gangene det passer med ruta for å begrense kjøringen litt.

Hvis han da plutselig skulle begynne å bli sur nå for at jeg ikke har lappen, og begynne å sende barnet vårt på besøk og overlate henting til meg, så hadde nok jeg blitt ganske muggen også...

Har dere derimot hatt en avtale om at han skulle ta lappen for lenge siden, og han har trenert og du har mast, så blir saken en helt annen.

Anonymkode: 8b0c8...a03

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

vi bor såpass øde til at barna stort sett er avhengig av kjøring når de skal noen plass. I dag ble dattera mi invitert med ei venninne hjem etter skolen. Jeg Jobber turnus og skal på kveldsvakt og ba da mannen min om å ordne skyss for å hente henne. Han kjører ikke bil selv.  Jeg fikk til svar at det fikk jeg gjøre selv. Jeg holder på mitt for at han skal se hvor vanskelig det er når det bare er jeg som kjører i forholdet, vi har tre barn som om noen år kanskje skal på ulike ting til samme tid. Hvordan skal vi ordne oss? Han får ikke øynene opp og mener at jeg er helt skrudd. Dette var siste melding jeg fikk av han : "bare hold kjeft og løys det i kveld. Du er fan ikkje god". Eg kan ikkje fordra når han banner og det vet han. Jeg begynner å tvile på hva som er rett og galt 😟

Anonymkode: b2cdb...caa

Jeg skjønner deg veldig godt. Han må jo hjelpe til! Men! Du sa jo ja bak ryggen hans. Så jeg skjønner at han ble sur også. Hvorfor bo langt uti gokk? 

Anonymkode: 08aff...127

Skrevet

Han snakker til deg på en totalt uakseptabel måte. Jeg kan ikke se for meg noen scenario som gjør det ok å være slik mot hverandre. 

Når det er sagt, så ville jeg ikke avtalt et lekebesøk slik uten å høre med personen som faktisk er hjemme med barna. Evnt hadde jeg gjort hele avtalen selv, med å få barnet hjem også. 

Skrevet

Det eneste du ev. burde gjort anderledes var at du snakket med mannen før du avtalte at det var greit at datteren ble med de andre siden du visste du ikke kunne hente henne. Men det blir en liten ting mtp. mannens reaksjon.

Jeg hadde ikke bodd sammen med en mann som hadde snakket til meg slik og heller ikke så at han ta ansvar for ungene fremover også. Det er jo flott at han nekter å overvinne angsten for å kjøre bil, da slipper han jo å ta ansvar for alle ungene han har valgt å få også.

Noe sier meg at dette er langt fra det eneste som ikke fungerer i forholdet deres, Hi?

Parterapi asap! Dette blir jo bare et større problem jo større ungene blir slik dere bor til.

Anonymkode: 3faea...703

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...