Gå til innhold

Bjørnar Moxnes

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke han usedvanlig kjekk??

Anonymkode: 14164...b0f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og veldig sympatisk!! 

Anonymkode: a5c9e...a54

Skrevet

Lekker sak! Jeg snakket om hvor lekker jeg syns han er på jobb og kollegene mine begynte å le. Jeg spurte hva det var og de svarte at det var jo ikke rart siden han ligner helt på mannen min. Plutselig syns jeg mannen min er dødslekker :)

Anonymkode: e30c2...c5f

Skrevet

Foxy Moxy! 

Anonymkode: ba5df...741

Skrevet

Han er ganske kjekk ja, jeg synes han ser så snill ut :hjerter:

Anonymkode: 0efbd...ac8

Skrevet

Ja, det er han. Rødt får min stemme i år! Men det har egentlig ikke noe med utseende å gjøre. Jeg er ikke dum😅

Anonymkode: 53304...316

Skrevet

Jo, han er kjekk. Og kona hans er tilsvarende vakker - pluss flink og smart. De er litt av et par!

Anonymkode: 2ab12...dfc

Skrevet

Han er en helt ordinær mann. Grunner til at han kan mistenkes for å være kjekk, er at de andre fremtredende politikerne er så ukjekke.

Anonymkode: 6bc3c...b34

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han ligner på Joshua French, og er det man kan kalle full av dobbeltmoral 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/stortingsvalget-2017/roedt-sjefen-har-hatt-barn-i-kommersiell-barnehage/a/24131588/

Anonymkode: fa680...019

Når det gjelder barnehage på den tiden måtte man bare ta det man fikk. Jeg er ateist og hadde barnet i barnehagen til norsk-luthersk misjonssamband.

Man må jo være pragmatisk!

Anonymkode: 3c22a...484

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han ligner på Joshua French, og er det man kan kalle full av dobbeltmoral 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/stortingsvalget-2017/roedt-sjefen-har-hatt-barn-i-kommersiell-barnehage/a/24131588/

Anonymkode: fa680...019

Det hadde vært en sak om han satt i styre og tok ut utbytte av en kommersiell barnehage. At barnet hans gikk der i påvente av en annen plass er virkelig en ikke-sak. 

Jeg blir flau på vg sine vegne. 

Anonymkode: 01e2d...aef

Skrevet
47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han er en helt ordinær mann. Grunner til at han kan mistenkes for å være kjekk, er at de andre fremtredende politikerne er så ukjekke.

Anonymkode: 6bc3c...b34

Audun Lysbakken er ikke helt borte han heller. 

Anonymkode: 4a995...0c0

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det hadde vært en sak om han satt i styre og tok ut utbytte av en kommersiell barnehage. At barnet hans gikk der i påvente av en annen plass er virkelig en ikke-sak. 

Jeg blir flau på vg sine vegne. 

Anonymkode: 01e2d...aef

enig!

Les hv Moxnes selv sier om saken:

Takk for gode tilbakemeldinger etter utspørringa hos Dagbladet! En ting som overrasket meg er at Dagbladets oppegående utspørrere ikke har fått med seg forskjellen på kommersiell og ideell velferd. I Oslo har Rødt inngått en avtale med byrådet som sier at vi vil ha flere ideelle barnehager. Jeg har selv sønnen min i en ideell barnehage som er et samvirkelag, der også datteren min har gått. Det vi ikke ønsker mer av er de kommersielle. Så jeg håper journalistene snart slutter å tåkelegge denne debatten ved å framstille det som at Rødt er mot alt som er privat.

For Rødt handler ikke standpunktet vårt mot profittmotivert velferd om at vi har noe imot de som jobber i kommersielle barnehager og sykehjem eller de som bruker tilbudet. Datteren min gikk i en kommersiell barnehage fra hun var ett til hun var to og et halvt år, fordi vi ikke hadde noe alternativ. Hun ble født etter 1. september, som den gang var fristen for rett til barnehageplass i hovedopptaket. Da hun fylte ett år var foreldrepermisjonen slutt, og vi trengte en barnehageplass sånn at vi kunne begynne i jobb igjen. Men da var det ikke ledig plass i noen ikke-kommersielle barnehager i nærheten.

Nå prøver en avis å lage en sak om dette. Det skal vel bli et oppslag om forskjell på liv og lære. Men dette handler ikke om å kjøpe seg forbi en kø ved å bruke et kommersielt tilbud. Dette handler om at det ikke var nok ikke-kommersielle barnehager i Oslo på den tida. (Og nå gjør Rødt noe med dét siden vi sørger for at alle nye barnehager i Oslo blir ikke-kommersielle).

Så hvis dette er en sak for media, så bør de lage en sak neste gang Siv Jensen kjører gjennom en bomring, siden Frp er mot bomringen. Det kan bli travle tider for den gravende journalistikken.

Anonymkode: 14164...b0f

Skrevet

Hva er forskjellpå ideel og komersiell barnehage, er det privat og kommunalt?

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er forskjellpå ideel og komersiell barnehage, er det privat og kommunalt?

Hvorvidt det tas ut utbytte på eiersiden, altså om målet er profitt, eller ikke.

Ideell er ikke kommunal, men målet er å oppfylle visse verdier og ikke profitt. 

I det tilfellet som var snakk om med Moxnes var det vel et sameie hvor foreldrene selv kan ses som "eiere". Som et samvirke..

Anonymkode: 5c477...668

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...