Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #1 Skrevet 3. september 2017 Vurderer en 3 årig utdannelse, men jeg har boliglån, biler, bikkje og 2 barn. Har ikke sjans til å studere og ha en jobb ved siden av. Vi betaler ca 17.000kr på boliglån og "fellesgjeld" (bor i rekkehus) i mnd. Mannen tjener ok, men ikke nok til å dekke opp lønna mi. Noen som har vært igjennom det og har noen tips til hvordan man kan få det til? Anonymkode: 8c4d1...460
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #2 Skrevet 3. september 2017 Planla, og sparte opp et par hundre tusen, tok et deltidsstudium og jobbet 50% ved siden av (50% ulønnet perm). Jobber turnus, så "lett" og tilpasse mtp forelesninger. Anonymkode: f23ae...b16
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #3 Skrevet 3. september 2017 Jeg jobber 40% og har tatt opp studielån... Anonymkode: 0a9f3...aaa
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #4 Skrevet 3. september 2017 Kvitt dere med en av bilene og behold den billigste om dere absolutt må ha bil. Kutt ut alle abonnement dere måtte ha. Dropp ferie disse årene. Ønsk deg penger i gave denne tiden. Ha innkjøpsstopp på alt som ikke er absolutt nødvendig. Sjekk hva dere kan gjøre med lånet deres - lavere avdrag, kanskje ett år med avdragsfrihet? Du kan jobbe på sommerene, og du kan jobbe i skoleferier. Du får studielån. Avhengig av hvilket studie så burde du kunne ta noen vakter på f.eks. sykehjem innimellom. Du må være veldig strukturert, bruke dagene som om du var på jobb. Ikke være sosial om det er en fritime, men sette deg ned og studere. Mange studier har jo langt fra fulle dager på skolen, da bør du være på skolen fulle dager likevel og lese aktivt den tiden. Så har du tid til familien når du kommer hjem, og så kan du bruke litt tid på kvelden igjen om du må lese mer. Anonymkode: 18f02...a2d
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #5 Skrevet 3. september 2017 Her har vi felles utgifter på 20000, mannen tjener ca 65000. Jeg hadde ikke mulighet til å jobbe ved siden av, men fikk lån og stipend fra Lånekassen. Det var supertøffe år, men veldig verdt det. Gikk opp 300000 i årsinntekt. Håper dere finner en løsning! Lykke til! Anonymkode: 0531f...590
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #6 Skrevet 3. september 2017 Jeg startet på høyere utdanning for 2 år siden. Jeg har samboer, 3 barn, hus og bil. Har også en del gjeld på huset. Jeg snakket med banken før jeg i det hele tatt søkte meg inn på skolen. De syntes det var en god idé, og var veldig behjelpelig i forhold til lån. Vi har nå avdragsfritt huslån og vi fikk også legge billånet inn i huset. Det betyr at vi betaler ca 8000 i lån, mens jeg er i utdanning. Jeg har fult studielån og mannen tjener greit. Det har gått over all forventning. Vi har ikke mer enn akkurat med penger, men vi mangler ingenting og barna har alt de trenger. Jeg er veldig glad for at jeg tok sjangsen. Gleder meg til å bli ferdig med studiet og får jobbe med noe jeg virkelig brenner for. Lykke til. Anonymkode: a9b9f...441
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #7 Skrevet 3. september 2017 Jeg har! Jeg tok utdannelse som revisor og var ferdig nå i mai! Vi har boliglån, og 3 barn! Jeg søkte stipend, og studielån, i tillegg hadde vi lønna hans! Vi kunne naturligvis ikke gjøre alt vi hadde lyst til, men vi fikk det til å gå rundt😅 Anonymkode: 46cf1...cb6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå