Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #1 Skrevet 3. september 2017 Treåringer. Hva serverer jeg, har jeg leker? Drikke? Min treåring drikker litt juice bare, greit å bare ha dette? Får alle barna en godtepose? Tenkte ha pølser og bake sjokoladekake og boller Hvor lenge varer det? To timer? Første år i barnehage så vi har ikke blitt invitert i bursdag tidligere. Tar gjerne mot alt av tips. Anonymkode: 75105...698
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #2 Skrevet 3. september 2017 Leker ville jeg droppet til treåringer, det blir bare rot, og frilek holder dessuten i massevis. Det er mer enn spennende nok å ha tilgang på andre barn å leke med og "nye" leker de kanskje ikke har hjemme. De setter gjerne igang med å leke helt av seg selv så fort de kommer inn døra. Juice er flott, noen vil kanskje be om vann i stedet. Godtepose er greit, men begrens mengden. Noen i den alderen er veldig lite vant til søtt. I en treårsdag vi var i var det en gutt som kastet opp pga dette. To timer holder til treåringer ja. Og pølser, sjokoladekake og boller er helt flott. De kommer til å være mer opptatt av å leke enn å spise uansett. Anonymkode: 69877...913
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #3 Skrevet 3. september 2017 Du kan forresten fint droppe godtepose også om du vil. De har ikke vært i så mange bursdager enda at de har en forventning om det. Anonymkode: 69877...913
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #4 Skrevet 3. september 2017 Treåringer... huff... Så du er en av dem som starter feiringen allerede i 3-års alderen. Som ødelegger helgene for foreldre. Hvorfor venter du ikke til skolestart, når barna kan gå selv? Anonymkode: 5b953...f20
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #5 Skrevet 3. september 2017 Har aldri hatt barnebursdag med treåringer, her begynner de ikke med det før 4 år. Vi bruker å servere, pølse med brød, sjokoladekake, muffins, gele eller fruktspyd/frukt i porsjonsskåler. De får tilbud om brus, saft/juice eller vann å drikke. Godtepose fisker de etter evt går på skattejakt. Ellers styrer de seg selv med lek. Vi har brukt å lage litt lekestasjoner, togbane en plass, småbiler en annen, en krok med Duplo og et bord med tegnesaker. Jentene styrer seg stort sett på jenterommet med dukker og lekekjøkken. Selskapet varer i 2 timer Anonymkode: a49f8...09f
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #6 Skrevet 3. september 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Treåringer... huff... Så du er en av dem som starter feiringen allerede i 3-års alderen. Som ødelegger helgene for foreldre. Hvorfor venter du ikke til skolestart, når barna kan gå selv? Anonymkode: 5b953...f20 Seriøst? Anonymkode: a49f8...09f
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #7 Skrevet 3. september 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Treåringer. Hva serverer jeg, har jeg leker? Drikke? Min treåring drikker litt juice bare, greit å bare ha dette? Får alle barna en godtepose? Tenkte ha pølser og bake sjokoladekake og boller Hvor lenge varer det? To timer? Første år i barnehage så vi har ikke blitt invitert i bursdag tidligere. Tar gjerne mot alt av tips. Anonymkode: 75105...698 Pleier barna begynne med bursdager så tidlig? Har begynner de i 5-6 alder. Men ellers hørte alt du ramset opp greit. Giske godtepose pleier slå an. Anonymkode: e2a95...34a
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #8 Skrevet 3. september 2017 Har du mer enn 2 timer så vil du nok angre Selvsagt får en godtepose i bursdagbesøk!! Anonymkode: 72c89...e8a
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #9 Skrevet 3. september 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Treåringer... huff... Så du er en av dem som starter feiringen allerede i 3-års alderen. Som ødelegger helgene for foreldre. Hvorfor venter du ikke til skolestart, når barna kan gå selv? Anonymkode: 5b953...f20 Er da vanlig å begynne mye tidligere enn skolestart! Anonymkode: 72c89...e8a
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #10 Skrevet 3. september 2017 Har noen tips til småleker å putte i godteposene da? Og hvor dette kjøpes? Anonymkode: 71e81...e29
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #11 Skrevet 3. september 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har noen tips til småleker å putte i godteposene da? Og hvor dette kjøpes? Anonymkode: 71e81...e29 Såpebobler. Lekekasser.no eller Nille. Uoppblåst ballong. Eller slå til å gi alle hver sin ballong med gass, barn elsker ballonger som flyr. Nille har gass. Anonymkode: e2a95...34a
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #12 Skrevet 3. september 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Såpebobler. Lekekasser.no eller Nille. Uoppblåst ballong. Eller slå til å gi alle hver sin ballong med gass, barn elsker ballonger som flyr. Nille har gass. Anonymkode: e2a95...34a Eller bare droppe heliumet, siden dette er en naturgass det er stor mangel på.. Anonymkode: 7a51b...974
Leverpostei Skrevet 3. september 2017 #13 Skrevet 3. september 2017 I treårsdag er det ofte foreldre med. Du må ikke ha noe til dem, men jeg pleier å ha kaffe og kanskje en kringle. Det er veldig hyggelig å bli kjent med de andre i foreldregruppen!
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #14 Skrevet 3. september 2017 Her er det ikke vanlig å begynne med besøk før 4 års dagen. Regn med at de fleste har foreldre med. 1.5 time holder. Ha pølse, kake (muffins) saft,juice og vann. Godtepose er ikke nødvendig Anonymkode: 8e403...038
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #15 Skrevet 3. september 2017 Godtepose og brus er ett must i bursdag! Anonymkode: 72c89...e8a
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #16 Skrevet 3. september 2017 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Treåringer... huff... Så du er en av dem som starter feiringen allerede i 3-års alderen. Som ødelegger helgene for foreldre. Hvorfor venter du ikke til skolestart, når barna kan gå selv? Anonymkode: 5b953...f20 Sa den late mora og vrei seg halvveis ut av stresslessen for å få tak i glasset med Pepsi max Anonymkode: 32cf8...416
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #17 Skrevet 3. september 2017 Kanskje dere ikke er blitt invitert fordi ingen har startet med bursdagsfeiring enda? Som ny ville jeg ha droppet feiringen for 3 åringer og heller hatt et selskap for familien. de fleste steder starter man med selskap når de fyller 4 år. Anonymkode: a832f...dce
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #18 Skrevet 3. september 2017 Her er det visst vanlig å starte med treårsdagen. Jeg følger bare strømmen. Takk for tips. 😊 Anonymkode: 75105...698
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 3. september 2017 #19 Skrevet 3. september 2017 (endret) Du må regne med at foreldrene er med når de er 3 år. Jeg hadde droppet det og heller ventet til de var 4 år, det er mest normalt her jeg bor. Men pølser, kake og boller slår alltid an. Trenger nok ikke å lage noe organisert lek når de er så små. Endret 3. september 2017 av ღTyrkiskPepperღ D
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #20 Skrevet 3. september 2017 Det er ikke uvanlig å arrangere barnebursdag for 3-åringer selv om ikke alle gjør det. Overse de negative kommentarene rundt dette. Hvis noen foreldre ikke vil at barna deres skal gå i bursdag, får de heller takke nei. I den alderen er det vanlig at foreldrene blir med i bursdagen. Du trenger ikke så mye opplegg. Barna synes det er moro å se rommet til bursdagsbarnet, leke med lekene som finnes der etc. Eller om barna får leke med ballonger, så er de gjerne fornøyde. Evt kan du ha en enkel lek i bakhånd dersom du ser at det er behov for det hvis mange barn blir voldsomme. Det kan være så enkelt som å sette i gang Bjørnen sover, Bro bro brille, danselek: når musikken stanser skal alle se så rare ut som dere klarer, eller så skumle som dere klarer, legge dere ned på gulvet e.l. Disse barna er små og krever ikke så mye. To timer er nok. Pølser og sjokoladekake er også finfint. Server gjerne saft til. Du velger selv om du vil gi barna godtepose eller ikke, men som andre sider. Godteposer til barn i den alderen bør ikke inneholde for mye. Gjør gjerne en morsom greie ut av utdelingen, fiskedam eller at de må lete etter posene er alltid en suksess for små barn. Lykke til. Dette kommer til å gå finfint. Anonymkode: 3dc3e...7a4
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #21 Skrevet 3. september 2017 2 timer er nok. Pølser og 1-2 kaker. Mange har med foreldre så ha litt kaffe klar. Har aldri opplevd at folk baker eget til foreldre, men hvis det blir til overs tar de gjerne litt pølse eller kake. Godtepose er det delte meninger om, så usnsett hva du velger går det greit. Treåringer vet usnsett ikke hva de skal forvente så de er ikke kravstore. Mange som ikke drikker juice, jeg ville hatt saft. Her er det også vanlig å starte ved fire års alder, men det varierer. Anonymkode: fcb25...3bc
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #22 Skrevet 3. september 2017 Mine barn var i flere treårsdager og hadde selv barneselskap da de fylte tre for en god del år siden. Det er da bare hyggelig at noen inviterer i bursdag. Kan være en fordel om selskapet ikke er altfor stort i den alderen. Anonymkode: 3dc3e...7a4
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #23 Skrevet 3. september 2017 Jeg har fire barn og har hatt og vært i utallige barneselskaper, jeg kan trøste deg med at barn er utrolig lett å glede. Bare det å bli invitert i bursdag er stort, de forlanger veldig lite Vi har hatt stor suksess med hvit papirduk og fargeblyanter liggende på bordet, alle kan tegne på duken. Pølser er flott, og et par kaker. Jeg pleier å ha sjokoladekake og muffins (helt enkle muffins med melis og nonstop eller kakestrøssel på. Du trenger ikke ha noe organisert lek, de har mer enn nok med å leke. Det å møte vennene sine et annet sted enn i barnehagen, leke med noen andre sine leker, få kake osv er mer enn nok til at alle er lykkelige. Du må gjerne ha godteposer, ungene liker det, men det trenger ikke være mye i dem. F.eks en gullpeng (sjokolade) eller to, et par seigmenn og kanskje en karamell e.l. er egentlig nok. Vil du slå litt på stortromma putter du en liten leke i, f.eks en liten bil om det er guttebursdag og en plastikkring eller armbånd om det er jentebursdag, sjekk Nille, Europris e.l. Du må regne med at det er noen voksne med, det er bare koselig. Brygg en kanne kaffe, mer forventer de ikke. Om du har tid og lyst er fruktpinnsvin veldig populært, jeg har laget det i flere bursdager her og det er alltid, uten unntak det som blir tomt med en gang. Forrige gangen lagde jeg tre spyd til hver og de var skuffet over at det ikke var flere... https://www.google.no/search?q=fruktspyd+pinnsvin&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwj-royjw4nWAhUoYpoKHdtIAkMQsAQIJQ&biw=1366&bih=662 Anonymkode: 0dccf...d6b
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #24 Skrevet 3. september 2017 Forslag til meny (fra 5-barnsmamma) Fiskekake i små burgerbrød Sjokoladekake Oppskåret frukt Jeg er motstander av pølser, vafler, hele druer og boller fordi disse tinge kan utgjøre stor kvelningsfare. En jeg kjenner mistet sin to år gamle datter fordi hun satte fast bolle halsen. Vafler fungerer på samme måte! Jeg har også gjort førstehjelp på 18 mnd gammel gutt som satte fast en hel drue i halsen. Om du ikke vil ha fiskekaker så er burgere veldig enkelt det og. Karbonader i ovnen, så er det like fort gjort som pølser 😊 I våres godteposer har vi puttet en eske med gompdrops, såpebobler og en ballong i. Ett år puttet jeg i mini fargestifter fra søstrene grene. Kostet en 10'er. Leker er unødvendig.. men kanskje kult å lage en kiosk der barna kan komme å hente frukt? Det er også kjekt å fiske godteposer. Sett deg under en trapp/bak en sofa el annet og helt godteposene på kroken. En kjepp med snor og klesklype funker! Lykke til 😊 Anonymkode: e676b...d49
Øyne som ser!! Skrevet 4. september 2017 #25 Skrevet 4. september 2017 23 timer siden, Anonym bruker skrev: Treåringer... huff... Så du er en av dem som starter feiringen allerede i 3-års alderen. Som ødelegger helgene for foreldre. Hvorfor venter du ikke til skolestart, når barna kan gå selv? Anonymkode: 5b953...f20 Vi hadde første bursdag når sønnen min ble 4 år, da var de fleste av de andre barna 3år. Det var ingen av de andre foreldrene som var ijen. Jeg å mannen min klarte fint å passe på 7 3-4åringer i 2 timer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå