Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #1 Skrevet 3. september 2017 Hva gjør dere når dere ikke vet om dere får barnehageplass? Be om ulønnet permisjon sånn forsikkerhetsskyld? Eller satse på at barnehageplassen er i boks til våren? Anonymkode: 50f5b...ba4
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #2 Skrevet 3. september 2017 Nå er jeg ikke i permisjon lebgre, men jeg gav beskjed om st jeg nok kom til å trenge ulønnet perm pga barnehageplass, og så gav jeg beskjed så fort jeg visste noe. Anonymkode: 2483a...f9f
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #3 Skrevet 3. september 2017 Min baby blir 1. år i januar 2018 og jeg regner ikke med at vi får BHG plass til permisjone min går ut i mars 2018, så jeg har sagt til sjefen min at jeg mest sannsynlig må ut i ulønnet permisjon. Jobben har ingen vikar for meg og avdelingen (jobber på sykehus) går i underskudd så for jobben sin del så blir de nok bare glad hvis jeg tar ulønnet permisjon Anonymkode: 060f2...c74
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #4 Skrevet 3. september 2017 Vi fikk februarbarn og min permisjon går ut i november. Tar først 4 uler+1 dag ferie. Deretter ulønnet permisjon frem til april. Så tar far som permisjon fra april-juni og 5 uker ferie og 3 uker oppspart avspasering. Barnet begynner i barnehage aug 2018. Mulig barnet hadde fått plass o vinter men orker ikke tanken på å sende et barn på 11 mnd i barnehage midt på vinteren uten å kunne gå. Ser for meg de sitter der i store vinterdresser alene med en spade uten å kunne bevege seg. Var hjemme med første til 2 år og andre til han er 1,5 år. Anonymkode: 65661...2b8
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #5 Skrevet 3. september 2017 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi fikk februarbarn og min permisjon går ut i november. Tar først 4 uler+1 dag ferie. Deretter ulønnet permisjon frem til april. Så tar far som permisjon fra april-juni og 5 uker ferie og 3 uker oppspart avspasering. Barnet begynner i barnehage aug 2018. Mulig barnet hadde fått plass o vinter men orker ikke tanken på å sende et barn på 11 mnd i barnehage midt på vinteren uten å kunne gå. Ser for meg de sitter der i store vinterdresser alene med en spade uten å kunne bevege seg. Var hjemme med første til 2 år og andre til han er 1,5 år. Anonymkode: 65661...2b8 Takk for innspill. Ønsker heller ikke at barnet skal starte så tidlig i bhg. Men sjefen blir utrolig sint hvis jeg er så lenge borte fra jobben. I tillegg ønsker vi flere barn og da kommer sjefen virkelig til å bli sint H.i Anonymkode: 50f5b...ba4
Holzhaus Skrevet 3. september 2017 #6 Skrevet 3. september 2017 Dette blir et 2019 problem for min del men tradisjonen tro har jeg begynt å bekymre meg for det alt. Det er uaktuelt med ulønnet perm for min del i den perioden, så da blir det enten ulønnet perm for samboer eller så må vi finne en dagmamma. Det siste er nok det mest økonomiske, men jeg vet ikke hvor lett det er å finne noen man stoler på. Noen med dagmamma-erfaring?
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #7 Skrevet 3. september 2017 28 minutter siden, Holzhaus skrev: Dette blir et 2019 problem for min del men tradisjonen tro har jeg begynt å bekymre meg for det alt. Det er uaktuelt med ulønnet perm for min del i den perioden, så da blir det enten ulønnet perm for samboer eller så må vi finne en dagmamma. Det siste er nok det mest økonomiske, men jeg vet ikke hvor lett det er å finne noen man stoler på. Noen med dagmamma-erfaring? Hadde dagmamma på eldste barnet mitt. Dagmammaen hadde masse gode referanser så trodde jo at vi hadde gjort et bra valg når vi valgte henne, men nei. Hun lot barna sitte utenpå terrassen hele dagen, dette var om vinteren. Se for deg en 1 åring som ikke kan gå sitte ute i snøen omtrent hele dagen utenom når hun lå å sov i vognen. Aldri mer dagmamma så lenge det ikke er en i familien. Så her blir det ulønnet permisjon. Anonymkode: 060f2...c74
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #8 Skrevet 3. september 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hadde dagmamma på eldste barnet mitt. Dagmammaen hadde masse gode referanser så trodde jo at vi hadde gjort et bra valg når vi valgte henne, men nei. Hun lot barna sitte utenpå terrassen hele dagen, dette var om vinteren. Se for deg en 1 åring som ikke kan gå sitte ute i snøen omtrent hele dagen utenom når hun lå å sov i vognen. Aldri mer dagmamma så lenge det ikke er en i familien. Så her blir det ulønnet permisjon. Anonymkode: 060f2...c74 Huff hørtes virkelig ikke bra ut 😢 Anonymkode: 50f5b...ba4
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #9 Skrevet 3. september 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk for innspill. Ønsker heller ikke at barnet skal starte så tidlig i bhg. Men sjefen blir utrolig sint hvis jeg er så lenge borte fra jobben. I tillegg ønsker vi flere barn og da kommer sjefen virkelig til å bli sint H.i Anonymkode: 50f5b...ba4 Hvorfor blir sjefen sint? Er det ikke ansatt en vikar i din stilling? Jeg har allerede gitt beskjed om at jeg blir borte 4 mnd utover min betalte permisjon og det betyr bare at min vikar får forlenget sitt vikariat. Vi planlegger også flere barn så vi starter prøvingen 1 mnd etter jeg er tilbake i jobb. Bryr meg ikke hvordan sjefen tar dette. Jeg er 32 og har ikke hele livet på meg på å få barn. Har allerede jobbet en del år og skal jobbe i maaaange år til så om 2-4 år av de går til å få de barna jeg ønsker så er det verdt det 👍 Anonymkode: 65661...2b8
Holzhaus Skrevet 4. september 2017 #10 Skrevet 4. september 2017 21 hours ago, Anonym bruker said: Hadde dagmamma på eldste barnet mitt. Dagmammaen hadde masse gode referanser så trodde jo at vi hadde gjort et bra valg når vi valgte henne, men nei. Hun lot barna sitte utenpå terrassen hele dagen, dette var om vinteren. Se for deg en 1 åring som ikke kan gå sitte ute i snøen omtrent hele dagen utenom når hun lå å sov i vognen. Aldri mer dagmamma så lenge det ikke er en i familien. Så her blir det ulønnet permisjon. Anonymkode: 060f2...c74 Uff da. Ikke betryggende. Jeg tror svigermor pensjoneres før den tid så kanskje hun kan stille som dagmamma.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2017 #11 Skrevet 4. september 2017 Har januarbarn og februarbarn, og planla barnehagestart til august så de var godt og vel 1,5 år når de startet. Det vi gjorde var å begynne spare så fort testen var positiv, hele svangerskapet satte jeg 20% av lønnen på sparekonto, pluss alt av feriepenger, skattepenger og bursdagspenger. Så hadde vi permisjon med 80% dekning. Mannen tok hele fedrekvoten som tidskonto, han jobbet tre dager i uken og var hjemme to dager i uken. Jeg søkte ulønnet permisjon de tre dagene i uken han var på jobb og jobbet de to dagene han var hjemme. Litt ferie på slutten og vips var det tid for barnehage. Vi hadde jo kontantstøtten fra 1 år, pluss noen måneder med avdragsfrihet på lånet og de oppsparte pengene. Da gikk det helt fint at jeg den perioden hadde tre dager i uken med ulønnet permisjon. Vi droppet dyre ferier de to årene så vi hadde feriepengene også. Sjefen har da ikke noe med å bli sur fordi du får barn, det er en helt naturlig del av livet til alle ansatte og har du ansatt kvinner i fruktbar alder må du bare regne med noen slike fravær. Anonymkode: 9c32b...0c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå