Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #1 Skrevet 3. september 2017 vÊrt inn og ut til leger, venter pÄ time til nevrolog.Symptomer er trÞtt og sliten,fÞler meg beruset til tider, "hjernetÄke"kan glemme ting med en gang det er sagt.Noen dager klarer jeg meg helt fint bÄde hjemme og pÄ jobb, mens andre dager ligger jeg rett ut pÄ sofaen!Har mye smerter i muskler(bryst/arm spesielt!!), har hjertebank.Jeg fÞler meg av og til som jeg bare er utenfor min egen kropp,at jeg svever i luften og ikke "er med"....noen som kan tenke hva dette KAN vÊre.Legen vil ha meg utredet for ME, men han gav meg ikke noe informasjon om det.Noen erfaringer? Anonymkode: 5afef...5b1
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #2 Skrevet 3. september 2017 Hjertefeil? Anonymkode: 1ce25...b6b
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #3 Skrevet 3. september 2017 Har hatt ultralyd og ekg av hjertet som var ok. Anonymkode: 5afef...5b1
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #4 Skrevet 3. september 2017 MS? Mamge likhetstrekk der Anonymkode: d1e83...370
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #5 Skrevet 3. september 2017 Lavt stoffskiftet? Anonymkode: 000e7...4d9
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #6 Skrevet 3. september 2017 Jeg sliter med en god del av det samme. Har fÄtt pÄvist noen mangler de ikke finner Ärsaken til, og de greier ikke si om jeg har en reell mangel eller om jeg egentlig har en forgiftning. I tillegg har jeg et redusert immunforsvar de heller ikke sjekker videre. Kunne skrevet mye om symptomer, men enkelt fortalt har jeg de fleste ME-symptomer + noen i tillegg, ogsÄ en del nevrologiske problemer. VÊr obs pÄ at symptomene dine ogsÄ kan vÊre symptom pÄ kroniske infeksjoner à la flÄttbÄrne sykdommer e.l. Dessverre sÄ er testene som brukes i Norge, samt tolkningen av dem, for dÄrlig, sÄ da er det bedre Ä fÄ sendt tester til anerkjente laboratorier i utlandet. Jeg har sendt slike prÞver til utlandet og fÄtt pÄvist en slik infeksjon, internasjonalt er den infeksjonen jeg har anerkjent Ä kunne gi kronisk infeksjon pÄ lignende mÄte som borrelia, men i Norge nekter de Ä anerkjenne dette, selv om internasjonal og seriÞs forskning pÄ akkurat den infeksjonen kan bekrefte alle de andre prÞvene som er patologiske hos meg og de ikke finner noen annen grunn. Om de ikke finner noe pÄ deg sÄ anbefaler jeg deg Ä undersÞke litt og komme til seriÞse leger som ogsÄ sender tester til utlandet for deg. Du mÄ betale det selv, men det kan det vÊre verdt om du finner svar.   Anonymkode: 029be...44a
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #7 Skrevet 3. september 2017 Stoffskiftet er ok.Tatt tester pĂ„ det.Skal svare mer sidenđđŒ Anonymkode: 5afef...5b1
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #8 Skrevet 3. september 2017 Tusen takk for svarđđŒJeg fĂžler pĂ„ en mĂ„te at jeg ikke blir tatt pĂ„ alvor pga "jeg er for ung"(dummeste en lege kan si, babyer blir fĂždt syke!đ)Skal hĂžre hva nevrologen sier og ta det deretter.Dette har pĂ„gĂ„tt i 4 Ă„r nĂ„ og tilstanden forrverrer seg.Det har gĂ„tt sĂ„ langt nĂ„ at jeg er seriĂžst bekymret om jeg vĂ„kner nĂ„r jeg legger meg om kvelden.Redd nĂ„r jeg er alene med barna.đą Anonymkode: 5afef...5b1
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #9 Skrevet 3. september 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk for svarđđŒJeg fĂžler pĂ„ en mĂ„te at jeg ikke blir tatt pĂ„ alvor pga "jeg er for ung"(dummeste en lege kan si, babyer blir fĂždt syke!đ)Skal hĂžre hva nevrologen sier og ta det deretter.Dette har pĂ„gĂ„tt i 4 Ă„r nĂ„ og tilstanden forrverrer seg.Det har gĂ„tt sĂ„ langt nĂ„ at jeg er seriĂžst bekymret om jeg vĂ„kner nĂ„r jeg legger meg om kvelden.Redd nĂ„r jeg er alene med barna.đą Anonymkode: 5afef...5b1 Forundrer meg ikke - en lege fortalte meg "du er for pen til at du kan ha den diagnosen"... HĂ„per du fĂ„r svar og hjelp av nevrologen. Meg sendte de atter en gang til psykiatrisk vurdering som atter en gang viste at jeg ikke feiler noe psykisk (vanskelig Ă„ fĂ„ blodprĂžvene patologiske av psyken uansett). Og fĂ„r du ikke hjelp hos nevrolog eller annen spesialist, undersĂžk hva som finnes av andre private tilbud i landet og gĂ„ videre derfra. Jeg har planer om Ă„ fremdeles kunne gjĂžre det nĂ„r jeg er 92 Ă„r  Anonymkode: 029be...44a
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #10 Skrevet 3. september 2017 StÄ pÄ, du vet ordtaket "man mÄ vÊre frisk for Ä vÊre syk"!? AltsÄ, man mÄ fÞlge med, stÄ pÄ og kreve mye selv for Ä fÄ ting gjort. Har selv slitt i mange Är. FÞrst hele barndommen, hvor jeg var 6Är da utredningen startet. Sto pÄ selv under hele oppveksten og utdannelsen. FÞrst ved 24Är fant en ny nevrolog ut, hva som var "galt" med meg. Da jeg ble gravid og hadde dÄrlig magefÞlelse pÄ at noe var galt deo jeg pÄ privat gyn for TUL. Dette var uke 7. Legen sa: "eggene dine er sÄ unge, du er sÄ ung - sÄ ingenting feil med deg eller embryoet". 5 uker senere til overlege fikk jeg kontra beskjed: "du har et veldig veldig sykt foster". SÄ ja.. det er bare Ä fÞlge magefÞlelsen og ikke gi seg fÞr en fÄr svar, det er min konklusjon. Anonymkode: 8af65...13c
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #11 Skrevet 3. september 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: StÄ pÄ, du vet ordtaket "man mÄ vÊre frisk for Ä vÊre syk"!? AltsÄ, man mÄ fÞlge med, stÄ pÄ og kreve mye selv for Ä fÄ ting gjort. Har selv slitt i mange Är. FÞrst hele barndommen, hvor jeg var 6Är da utredningen startet. Sto pÄ selv under hele oppveksten og utdannelsen. FÞrst ved 24Är fant en ny nevrolog ut, hva som var "galt" med meg. Da jeg ble gravid og hadde dÄrlig magefÞlelse pÄ at noe var galt deo jeg pÄ privat gyn for TUL. Dette var uke 7. Legen sa: "eggene dine er sÄ unge, du er sÄ ung - sÄ ingenting feil med deg eller embryoet". 5 uker senere til overlege fikk jeg kontra beskjed: "du har et veldig veldig sykt foster". SÄ ja.. det er bare Ä fÞlge magefÞlelsen og ikke gi seg fÞr en fÄr svar, det er min konklusjon. Anonymkode: 8af65...13c Veldig enig i dette! Anonymkode: 029be...44a
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #12 Skrevet 3. september 2017 Ja uff jeg har hĂžrt det ogsĂ„ "du er en ung nydelig dame som ikke ser syk ut!"Vell, jeg jobber av utseende og drar ikke pĂ„ jobb som et takras dađSkulle tro legene kunne se forbi utseende.FĂžler jeg stĂ„r bare Ă„ stanger i veggen!Hvor mange Ă„r, hva skal til for Ă„ fĂ„ skikkelig hjelp?Jeg mĂ„ mase i evigheter for Ă„ fĂ„ en undersĂžkelse, og ingen fĂžlger meg opp.Hadde vĂŠrt lettere om jeg bare datt om....kanskje de da hadde satt ting i bevegelse og skjĂžnt at det faktisk er noe fysisk som feiler meg. Anonymkode: 5afef...5b1
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #13 Skrevet 3. september 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: StĂ„ pĂ„, du vet ordtaket "man mĂ„ vĂŠre frisk for Ă„ vĂŠre syk"!? AltsĂ„, man mĂ„ fĂžlge med, stĂ„ pĂ„ og kreve mye selv for Ă„ fĂ„ ting gjort. Har selv slitt i mange Ă„r. FĂžrst hele barndommen, hvor jeg var 6Ă„r da utredningen startet. Sto pĂ„ selv under hele oppveksten og utdannelsen. FĂžrst ved 24Ă„r fant en ny nevrolog ut, hva som var "galt" med meg. Da jeg ble gravid og hadde dĂ„rlig magefĂžlelse pĂ„ at noe var galt deo jeg pĂ„ privat gyn for TUL. Dette var uke 7. Legen sa: "eggene dine er sĂ„ unge, du er sĂ„ ung - sĂ„ ingenting feil med deg eller embryoet". 5 uker senere til overlege fikk jeg kontra beskjed: "du har et veldig veldig sykt foster". SĂ„ ja.. det er bare Ă„ fĂžlge magefĂžlelsen og ikke gi seg fĂžr en fĂ„r svar, det er min konklusjon. Anonymkode: 8af65...13c SĂ„ trist Ă„ hĂžre..klem til degđJa man mĂ„ mase og stĂ„ pĂ„ selv ser jeg.Det verste er Ă„ ikke vite hva som feiler meg.Jeg er en helt annen person nĂ„ enn tidligere.Livsgnisten min er borte, jeg mĂ„ virkelig jobbe for Ă„ putte et smil pĂ„ leppene og komme meg pĂ„ jobb.Jeg grĂ„ter tilogmed nĂ„r ungene er tilstede!Jeg prĂžver hardt Ă„ skjerme dem, men avogtil glipper jegđąEr sĂ„ lei meg for Ă„ ikke klare Ă„ gjĂžre noe med dem.Slik som idag,eneste fridagen jeg har i uka mĂ„tte mannen ta seg av dem og jeg mĂ„tte legge meg rett ned.đąJeg vil bare grĂ„te. Anonymkode: 5afef...5b1
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #14 Skrevet 3. september 2017 Nesten nÞyaktig sÄnn du beskriver hadde jeg det nÄr jeg hadde borreliose/flÄttinfeksjon. Jeg visste ikke en gang at jeg hadde blitt bitt.. Det er forferdelig Ä ha det sÄnn, hÄper du snart blir tatt pÄ alvor! Stor klem til deg. Anonymkode: 9714c...886
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #15 Skrevet 3. september 2017 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nesten nĂžyaktig sĂ„nn du beskriver hadde jeg det nĂ„r jeg hadde borreliose/flĂ„ttinfeksjon. Jeg visste ikke en gang at jeg hadde blitt bitt.. Det er forferdelig Ă„ ha det sĂ„nn, hĂ„per du snart blir tatt pĂ„ alvor! Stor klem til deg. Anonymkode: 9714c...886 TakkđđŒHvordan fant de ut at du hadde borreliose? Anonymkode: 5afef...5b1
Gjest Marge Simpson Skrevet 3. september 2017 #16 Skrevet 3. september 2017 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: TakkđđŒHvordan fant de ut at du hadde borreliose? Anonymkode: 5afef...5b1 Spinalpunksjon. Jeg er ikke hun som hadde borreliose, men velger Ă„ svare:) Â
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #17 Skrevet 3. september 2017 2 minutter siden, Kvinne! skrev: Spinalpunksjon. Jeg er ikke hun som hadde borreliose, men velger Ä svare:)  Har du hatt det selv og det ble funne pÄ spinalprÞven? Det er ikke alle som fÄr utslag pÄ den, men som likevel kan vÊre syk av smittet. Anonymkode: 029be...44a
Gjest Marge Simpson Skrevet 3. september 2017 #18 Skrevet 3. september 2017 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har du hatt det selv og det ble funne pÄ spinalprÞven? Det er ikke alle som fÄr utslag pÄ den, men som likevel kan vÊre syk av smittet. Anonymkode: 029be...44a Ikke tatt selv, men jobber pÄ sykehus. Dette er den vanligste metoden vi bruker mener jeg pÄ. HÄper du fÄr svar pÄ hva som feiler deg. Ikke gi deg!
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #19 Skrevet 3. september 2017 7 minutter siden, Kvinne! skrev: Ikke tatt selv, men jobber pÄ sykehus. Dette er den vanligste metoden vi bruker mener jeg pÄ. HÄper du fÄr svar pÄ hva som feiler deg. Ikke gi deg! Hverken den eller de blodprÞvene som brukes i Norge kan utelukke at man ikke har borreliasmitte, men det hevdes dessverre ofte det. Ikke en gang positiv spinalprÞve tilsier nÞdvendigvis at man er "positiv nok" i Norge og dermed nektes man gjerne behandling, selv der man har nevrologiske symptomer og positiv, men ikke "positiv nok" prÞver. Norge er generelt dÄrlig pÄ veldig mange infeksjonssykdommer :/ Anonymkode: 029be...44a
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #20 Skrevet 3. september 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: TakkđđŒHvordan fant de ut at du hadde borreliose? Anonymkode: 5afef...5b1 BlodprĂžve og spinalpunksjon ja, som hun andre skriver. Anonymkode: 9714c...886
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #21 Skrevet 3. september 2017 DÄrlig kosthold med mye korn og meieriprodukter? Anonymkode: 979b8...f62
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ