Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #1 Skrevet 3. september 2017 Hvor mange overdeler og underdeler (ullundertøy) trenger man til et barnehagebarn, egentlig? Jeg har 4 overdeler og tror jeg har 4 underdeler. I tillegg til tykkere plagg som strikkeplagg og sokker. Anonymkode: c38f2...7a4
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #2 Skrevet 3. september 2017 Har vel brukt å ha 8-10 sett og da ligger to av settene i bhg som skift Da slipper jeg å vaske ull to ganger i uka(her skiftes klær daglig uansett) Anonymkode: 43d4a...2ad
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #3 Skrevet 3. september 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har vel brukt å ha 8-10 sett og da ligger to av settene i bhg som skift Da slipper jeg å vaske ull to ganger i uka(her skiftes klær daglig uansett) Anonymkode: 43d4a...2ad Men ull trengs jo ikke vaskes som bomull. Anonymkode: c38f2...7a4
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #4 Skrevet 3. september 2017 Kommer an på hvor ofte du vasker. Vi hadde et skiftesett i barnehagen og minst et rent skiftesett hjemme. Hadde vel gjerne 4-6 sett totalt. Med gutten måtte jeg ha flere ekstra stilongs for han slet med uheld. Anonymkode: 41d22...960
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #5 Skrevet 3. september 2017 Vi har 10 sett. Da har vi til enhver tid 2 liggende i bhg som skiftetøy (de er ute 2 ganger pr dag så kan være behov. I tillegg skifter de på barna hvis de blir veldig våte eller skitne ved uhell ved matbordet feks). Skifter til nye klær hver dag og vasker derfor klærne til mini etter 1 dags bruk (han blir skitten i.l.a dagen uansett om han går i bomull eller ull. Vasker ikke egne ullklær like ofte). Anonymkode: 3aa1d...9b2
Modesty Blaise. Skrevet 3. september 2017 #6 Skrevet 3. september 2017 Vi har 10-12 sett. Da kan det ligge 1-2 i barnehagen, og vi bruker et nytt pr dag. I tillegg et par skift hvis noe blir grisete hjemme. Da trenger jeg å vaske ull ca en gang i uka, og huske på å vaske hele tiden😊
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #7 Skrevet 3. september 2017 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men ull trengs jo ikke vaskes som bomull. Anonymkode: c38f2...7a4 Jeg hører det blir sagt ja, men her vaskes det etter en dags bruk uansett. Matflekker blir ikke borte av at man rister litt på plagget. Anonymkode: 43d4a...2ad
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #8 Skrevet 3. september 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg hører det blir sagt ja, men her vaskes det etter en dags bruk uansett. Matflekker blir ikke borte av at man rister litt på plagget. Anonymkode: 43d4a...2ad Ha ull under, tynn bomull over Anonymkode: 2f506...57b
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #9 Skrevet 3. september 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ha ull under, tynn bomull over Anonymkode: 2f506...57b Det er prøvd, blir for varmt inne. Men jeg har ingen problem med å ha mange sett og å vaske en gang i uka. Ullklærne vi bruker tåler også helt fint å bli vasket mye. Anonymkode: 43d4a...2ad
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #10 Skrevet 3. september 2017 Har 12-15 sett. To ligger alltid i barnehagen. Legger opp for hele uken, tilfelle andre skal levere/hente. Greit å slippe å vaske. Blir brukt i helgene også når vi er ute på tur lørdag og søndag. Er jo bare det de går med i barnehagen (altså ikke bomull), så da slites det fort, greit å ha litt å skifte i. Anonymkode: 66d91...a20
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #11 Skrevet 3. september 2017 Ahh.. skjønner at jeg ikke bør pakke bort t-skjortene enda da takk for tips. Holder jo kanskje de verste flekkene unna. Men dere som har 10-15 sett, bruker dere 7500 kroner på sånt hver vinter liksom? Koster fort 500 kroner for ett sett. HI Anonymkode: c38f2...7a4
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #12 Skrevet 3. september 2017 Jeg har 5 sett, 1 sett i bhg. Vasker ca hver 3 dag. Fungerer greit syns jeg :-) Anonymkode: 8a6eb...c0c
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #13 Skrevet 3. september 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Ahh.. skjønner at jeg ikke bør pakke bort t-skjortene enda da takk for tips. Holder jo kanskje de verste flekkene unna. Men dere som har 10-15 sett, bruker dere 7500 kroner på sånt hver vinter liksom? Koster fort 500 kroner for ett sett. HI Anonymkode: c38f2...7a4 Kommer vel an på hvor opptatt du er av merke det da... Kan fint kjøpe et fra feks Hust bare fordi det er pent (et som da IKKE sendes i bhg ), men ellers har både sparkjøp og Coop ofte billig (Coop hadde til 99kr pr del for noen uker siden og sparkjøp sine koster 129kr per del og de har innimellom -40% på alt fra det merket.). Ellers er det gjerne salg på våren. Vet jo noenlunde hvilken str de kommer til å bruke til vinteren, så er bare å planlegge litt 😊 Anonymkode: 3aa1d...9b2
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #14 Skrevet 3. september 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Ahh.. skjønner at jeg ikke bør pakke bort t-skjortene enda da takk for tips. Holder jo kanskje de verste flekkene unna. Men dere som har 10-15 sett, bruker dere 7500 kroner på sånt hver vinter liksom? Koster fort 500 kroner for ett sett. HI Anonymkode: c38f2...7a4 Nei, bruker ikke mange tusen på ull. Kjøper mye på salg gjennom hele året og styrer unna de dyreste merkene. Kjøper for det meste Cubus, Janus, Name it, Reflex, Pierre Robert evt Joha om jeg kommer over et godt tilbud. Ellers ønsker vi oss ull i gave både til bursdag og jul. Anonymkode: 43d4a...2ad
Nyttårs barn Skrevet 3. september 2017 #15 Skrevet 3. september 2017 Et annet triks er å kjøpe en dingler i ull og ha under bomullstoppen.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #17 Skrevet 3. september 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Ahh.. skjønner at jeg ikke bør pakke bort t-skjortene enda da takk for tips. Holder jo kanskje de verste flekkene unna. Men dere som har 10-15 sett, bruker dere 7500 kroner på sånt hver vinter liksom? Koster fort 500 kroner for ett sett. HI Anonymkode: c38f2...7a4 Vi pleier å ha 8-10 sett, de fleste Janus som kjøpes på medlemskupp på coop til 179,- per sett. I tillegg varer de som regel minst to sesonger, gjerne tre hvis man kjøper litt romslig. Anonymkode: f2929...4f6
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #18 Skrevet 3. september 2017 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi pleier å ha 8-10 sett, de fleste Janus som kjøpes på medlemskupp på coop til 179,- per sett. I tillegg varer de som regel minst to sesonger, gjerne tre hvis man kjøper litt romslig. Anonymkode: f2929...4f6 Ikke når barnet er 1,5 år Anonymkode: c38f2...7a4
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #19 Skrevet 3. september 2017 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, bruker ikke mange tusen på ull. Kjøper mye på salg gjennom hele året og styrer unna de dyreste merkene. Kjøper for det meste Cubus, Janus, Name it, Reflex, Pierre Robert evt Joha om jeg kommer over et godt tilbud. Ellers ønsker vi oss ull i gave både til bursdag og jul. Anonymkode: 43d4a...2ad Æsj, så kjedelig å ønske seg det til bursdag og jul. Her ønsker vi oss leker, kjipt med ull. Nei, tror heller mor og far får punge ut og følge litt med på salg altså ! Og være litt obs på det når januarsalget kommer? Eventuelt vårsalg. Anonymkode: c38f2...7a4
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #20 Skrevet 3. september 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Æsj, så kjedelig å ønske seg det til bursdag og jul. Her ønsker vi oss leker, kjipt med ull. Nei, tror heller mor og far får punge ut og følge litt med på salg altså ! Og være litt obs på det når januarsalget kommer? Eventuelt vårsalg. Anonymkode: c38f2...7a4 Men da er mine svært heldige de da, for de får alltid leker i tillegg til klær, både fra besteforeldre og tanter og onkler. Så de har ikke mangel på leker i det hele tatt.(men da er de kanskje bortskjemte?). Og som jeg også skrev, jeg kjøper mye på salg. Anonymkode: 43d4a...2ad
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #21 Skrevet 3. september 2017 T-skjorter eller kjoler utenpå er et lurt triks. Uansett trenger du jo ikke å fylle opp skapet med ull nå. Se an etterhvert hvor mange du trenger og fyll på etterhvert når du finner tilbud. Anonymkode: 22573...534
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #22 Skrevet 3. september 2017 Kjøper nok 15 strømpebukser og 15 bodyer. Bodyene har jeg kjøpt på haust & Claire i år. Så bruker hun ullkjoler, så har vel en 10 ullkjoler tenker jeg. Bruker stort sett ikke annet enn dette av "inneklær". Har kanskje 2-3 finere kjoler. Og det er alt. Ellers bare ullpysjer og yttertøy/tykkere tøy. Så er går nesten all høst/vintertøy i ull. Anonymkode: c42a9...9c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå