Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #1 Skrevet 2. september 2017 Fungerer helt normalt på alle plan, flink på skolen, mange venner etc. Men hun får ikke til å sove alene. Hun sovner rimelig greit når jeg sitter med henne , men alene er ikke sjangs. Da er hun våken hele natta. Har snakket med helsesøster og fastlege og de klør seg i hodet. Hun vet ikke hvorfor hun ikke får sove.. hva gjør jeg? Skal jeg få tak i en psykolog som kan snakke med henne? Det har vært slik i en del år Anonymkode: bfb46...f32
Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #2 Skrevet 2. september 2017 Hvorfor ikke? Jeg tenker det er verdt et forsøk. Hun kan jo ikke ha det sånn resten av livet, stakkars. Anonymkode: 88113...02d
Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #3 Skrevet 2. september 2017 Sliter hun bare å sovne alene eller er det hele natten? Er det slik bare hjemme eller alle steder? Kan være verdt et forsøk med psykolog. Har du spurt om hun tenker på spesielle ting når hun ikke får sove? Eller om hun er redd for å sove alene? Eller er hun perfeksjonist og "snill pike"? (de kan ofte stresse seg selv mye). Kan også hende hun kan sovne om hun lærer seg meditasjon og/eller avspenning. Det er vist at noen sovner lettere og sover bedre med litt tyngre dyner. Mener det er noe dansk forskning bak, og tror det også er utviklet en spesialdyne. Høres rart ut, men jeg ser selv at jeg sover bedre når jeg kjenner litt tyngde av dynen. Om hun bare er slik hjemme og bare på hennes rom så kan det også være verdt å prøve sånn "husrensing". Veldig alternativt, men vet om flere som har hatt barn med lignende søvnproblemer som har sovet uten problemer etter slik husrens. Ungene har da ikke visst at foreldrene kontaktet en som driver med slikt, og barna var ikke hjemme når personen "renset" huset. Likevel har det fungert. Anonymkode: 5f40d...89e
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #4 Skrevet 3. september 2017 Psykologer flest er dyktige i å få folk i tale så jeg tenker det er lurt. Selv om hun sier at alt er greit trenger det ikke bety at det er det, det er helt normalt å late som om man har det bedre enn man egentlig har det inne i seg selv. Selv burde jeg vært til psykolog i den alderen, men jeg heller kunne ikke si hva som var galt og sa alltid at jeg hadde det helt fint. Anonymkode: a5057...507
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #5 Skrevet 3. september 2017 Sjekk om kommunen har lavterskeltilbud med psykolog. Du får neppe psykolog som arbeider i barne og ungdomspsykiatrien. Dette er et alt for lite problem, og per definisjon ingen psykisk lidelse. Anonymkode: 2f82d...118
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #6 Skrevet 3. september 2017 Er vel bare å sitte med henne vel? Hva er problemet? Hun er glad, fornøyd, flink på skolen, og har venner? Det går over, hun lærer det tilslutt. Anonymkode: 0ce59...6c1
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #7 Skrevet 3. september 2017 Kjenner to som ikke får sove pga restless legs syndrome, forkortet RLS og på norsk kalt rastløse bein eller urolige bein. Gjelder både far og datter i den familien. Anonymkode: 4f72d...2d0
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #8 Skrevet 3. september 2017 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er vel bare å sitte med henne vel? Hva er problemet? Hun er glad, fornøyd, flink på skolen, og har venner? Det går over, hun lærer det tilslutt. Anonymkode: 0ce59...6c1 Sitte med henne hele natten? Når skal mor sove mener du? Anonymkode: 367fe...845
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #9 Skrevet 3. september 2017 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er vel bare å sitte med henne vel? Hva er problemet? Hun er glad, fornøyd, flink på skolen, og har venner? Det går over, hun lærer det tilslutt. Anonymkode: 0ce59...6c1 Ja jeg har jo alltid gjort det, men det var min samboer som påpekte hvor unormalt det var og at noe må være galt. Anonymkode: bfb46...f32
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #10 Skrevet 3. september 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sitte med henne hele natten? Når skal mor sove mener du? Anonymkode: 367fe...845 Jeg sitter ikke hele natten, kun til hun sovner . Anonymkode: bfb46...f32
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #11 Skrevet 3. september 2017 Prøvd å først sitte hos henne og så flytte deg til døren. Når hun klarer å sovne etter noen dager med det så sett deg rett utenfor døren og så ut i gangen osv? Er det rommet som gjør at hun ikke får sove? Har du sovet der selv? Anonymkode: 5af4a...2fb
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #12 Skrevet 3. september 2017 Ja hun har ett godt rom og en deilig seng og når hun sovner sover hun godt og lenge har prøvd det med å flytte meg, men det er som at hun trenger meg veldig nær . Anonymkode: bfb46...f32
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #13 Skrevet 3. september 2017 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja hun har ett godt rom og en deilig seng og når hun sovner sover hun godt og lenge har prøvd det med å flytte meg, men det er som at hun trenger meg veldig nær . Anonymkode: bfb46...f32 Ok. Har selv en 11 åring og tror jeg bare ville fortsatt med å sitte hos henne. Men hvordan er det når hun har overnattingsbesøk av venninner? Sovner hun uten deg da? Anonymkode: 5af4a...2fb
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #14 Skrevet 3. september 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ok. Har selv en 11 åring og tror jeg bare ville fortsatt med å sitte hos henne. Men hvordan er det når hun har overnattingsbesøk av venninner? Sovner hun uten deg da? Anonymkode: 5af4a...2fb Ja da er det ingen problem:) har ofte overnatting Anonymkode: bfb46...f32
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #15 Skrevet 3. september 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ja da er det ingen problem:) har ofte overnatting Anonymkode: bfb46...f32 Ok. Vi hadde lignende problem men her var hunden like bra som oss(hun var litt yngre da). Hunden sover fortsatt inne hos henne men hun MÅ ikke ha den for å sovne. Ingen kjæledyr eller søsken hun kan dele rom med? Anonymkode: 5af4a...2fb
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #16 Skrevet 3. september 2017 Nei dessverre :-/ Anonymkode: bfb46...f32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå