Gå til innhold

Alkoholkonsum som foreldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

vi har noen kjenninger av oss som vi begynner å reagere på med tanke på alkoholkonsum og festing. De er et par med 2 felles barn. Det virker som om de er mer opptatt av å feste og drikke, være sosial med venner og reise på fylleturer i helgene enn å være sammen med ungene sine. Jeg synes det er synd i ungene som støtt og stadig må ha barnevakt, ligge borte etc. 

Bør jeg melde fra om dette, eller kan dette ansees som normalt? Jeg blir veldig usikker

Anonymkode: fdd4e...05f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tror jeg er å anse som rimelig "normalt" dessverre:(!

Kjenner også flere slike tilfeller, livredde for å glipp av ting, helg=alkohol, ungene er mye hos besteforeldre osv osv. Det er jobbfester, venninneturer, 30-40-50 årslag, vanlige bursdager, konserter, festivaler, weekendturer,  kusinetreff and the list goes on.

Forkastelig i mine øyne, men jeg er mulig i motsatt ende av skalaen har jeg skjønt.

Skrevet

Lider barna? 

Eller lider din moral?

Om det første er tilfelle, så burde du melde fra. Om det andre er tilfellet så burde du slutte å bry deg om hva dine bekjente bedriver tiden sin med.

Anonymkode: 5b74f...077

Skrevet

Umulig å si ut fra det du skriver, Hi. Kommer an på så mye. Hvor ofte, hvor mye drikker de, drikker de seg fulle eller omgås barna når de er fulle, hvor ofte de overlater barna til andre og hvem de overlater dem til, hvor gamle er barna osv. osv. osv.

Er du redd for barna så melder du. Bedre med en melding for mye enn en for lite!

Anonymkode: d20e9...65b

Skrevet

Jeg synes det er utrolig patetisk når voksne mennesker raver rundt i fylla på byen. Barn eller ei. Må man drikke hver helg, så har man som regel et liv uten innhold.

Anonymkode: 8258a...809

Skrevet

Så lenge de ikke tar med barna på fest, og barnevaktene er oppegående folk, synes jeg du skal passe dine egne saker. Man kan ikke melde til barnevernet fordi noen er for lite sammen ned barna sine! (etter din mening altså).

Anonymkode: b32ce...aba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...