Gå til innhold

Ang. hårete kropp - dette kan da ikke være normalt?? (Bilde!)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå over sommeren hadde jeg nesten glemt hvor hårete jeg er, fordi jeg har barbert meg så og si daglig. Men nå etter ferien slutta har jeg latt det gro, og si meg - det her kan da umulig være normalt for en kvinne?? Dette er altså låret mitt, typ 15-20 cm ned fra bikinilinjen. Resten av beina ser ca like hårete ut, bortsett fra et parti oppå låret. 

Kan man ha pcos selv om man ikke er overvektig og har fått barn naturlig? Evt. andre diagnoser? Denne hårveksten er jo helt vill og den hemmer meg virkelig. 

(Merk at hårene blir mye lengre når de er ferdig utvokst. Dette er mao et "snillt" bilde) 😭

IMG_2075.JPG

Anonymkode: c4960...2f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det akkurat likens,har like mye kroppshår som en middels gorilla. Er verken overvektig,eller problem med fruktbarheten - har 4 barn på 6 år... Ser mine døtre har arvet dette,men ikke guttene😂

Anonymkode: d7e55...c45

Skrevet

Jeg ville sjekka pco/pcos hos gynekolog. De sjekker antakelig hormonnivået  ditt også 

Anonymkode: 02f15...555

Skrevet

Har ikke pco eller pcos og er like hårete

Anonymkode: b0655...995

Skrevet

Hvis du begynner å barbere lårene, så vil slike hår vokse ut ja.

Anonymkode: 881ef...929

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Lest at dette bare er tull jeg. Hårene vil kjennes litt mer piggete ut fordi man kutter tuppen rett av, men ikke noe mer. HVis det stemte ville jo i så fall alle vestlige kvinner se ut som gorillaer på leggene?

Jeg begynte ikke å barbere lårene for moroskyld altså. Jeg gjorde det fordi det allerede var ytterst nødvendig. Slik har de vært siden jeg var 12 og barberte dem første gang i full frustrasjon før vi måtte gå i shorts på leirskolen. Og da var de hårete altså. Veldig hårete. 

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har det akkurat likens,har like mye kroppshår som en middels gorilla. Er verken overvektig,eller problem med fruktbarheten - har 4 barn på 6 år... Ser mine døtre har arvet dette,men ikke guttene😂

Anonymkode: d7e55...c45

Uff, så kjedelig! Men på en måte litt trøst å høre at vi er fler 😄

Skrevet

Jeg ble sånn etter jeg fikk barn. Barberte ikke lårene eller hvert fall ikke innsiden av lårene før, men nå må jeg jo bare det. Når jeg blir til en dag skal jeg dra bort å få vokset det jevnlig. Når jeg blir enda rikere blir det laser:p

Skrevet

Det er faktisk ganske normalt. Har du bart og? 

Anonymkode: 6362f...c9c

Skrevet

Helt normalt. Jeg har MYE mer hårvekst enn det der, og har ikke PCOS så vidt jeg vet. Har mye hår på armene og, skjeggvekst og bart og i det hele tatt. Og mørke hår selvsagt... 😑

Anonymkode: c9fe4...68d

Skrevet
59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det der er bare bullshit! 

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke bare bullshit. Merker godt at hårene både er mørkere og tykkere enn før de stedene jeg ikke barberte tidligere, som f.eks lårene. Samme med overleppa. Da jeg først begynte å barebere overleppa var det bare dun med litt for mørk farge, men nå kommer det ut tykke svarte hår..

Jeg har forresten lik hårvekst som deg HI. Jeg kjøpte meg en phillips lumea og den har gjort ting mye bedre. Alt hår blir ikke borte, mer flekkvis, men hårene som kommer ut igjen er mye mykere/tynnere så det blir mye lettere og barbere seg + at man slipper alle de røde nuppene som kommer når man ellers barberer stive hår

Anonymkode: f83d5...89e

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så saklig.

Jeg hadde ikke hår på lårene før. Så barberte jeg vekk "dunhårene", og nå kommer det lange svarte hår istedet. Hater det! 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er en gammel myte

Anonymkode: fe242...0de

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg synes det ser mye ut, og skjønner at jeg er heldig. Har bare lyse, nesten usynlige hår på lårene. Har noen svarte hår innimellom, men de går helt fint å nappe bort. Barberer aldri lårene. Men på leggene har jeg helt sorte hår som må barberes

Anonymkode: fe242...0de

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke bare bullshit. Merker godt at hårene både er mørkere og tykkere enn før de stedene jeg ikke barberte tidligere, som f.eks lårene. Samme med overleppa. Da jeg først begynte å barebere overleppa var det bare dun med litt for mørk farge, men nå kommer det ut tykke svarte hår..

Jeg har forresten lik hårvekst som deg HI. Jeg kjøpte meg en phillips lumea og den har gjort ting mye bedre. Alt hår blir ikke borte, mer flekkvis, men hårene som kommer ut igjen er mye mykere/tynnere så det blir mye lettere og barbere seg + at man slipper alle de røde nuppene som kommer når man ellers barberer stive hår

Anonymkode: f83d5...89e

Gamle hår er bleket av sola, slitt og tynnet ut av klærne osv. Nye hår har fullt ut med pigment og kjennes piggete og harde, rører du de ikke vil de bli mykere og blekere etter en stund.

Anonymkode: 057f7...bb2

Skrevet

Sånn her å 😔

Anonymkode: 9f892...a24

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gammel og seiglivet overtro. Men strengt tatt trenger man bare å bruke sunn fornuft for å forstå at det å kutte selve hårstrået ikke kan påvirke hårsekken. I såfall burde jo klipping ha akkurat samme effekt - den eneste forskjellen er jo hvor på hårstrået man kutter.

Anonymkode: 61772...29f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...