Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #1 Skrevet 2. september 2017 Jeg tror det finnes to typer sjåfører, etter aktiv svogerforskning. Det finnes de som aldri har mindre enn halv tank drivstoff, og ville få løs mage og begynne å speide vilt etter Esso om nåla skulle vippe særlig under. Og så finnes det sånne som meg, som synes det er spennende å se hvor nær null man kan komme uten å få stans. I dag gikk reservetank-alarmen igjen, jeg hadde bare fem km til bensinstasjon så det gikk jo greit. Har aldri gått tom, men har trillet en del i nedoverbakker mot slutten . Hvordan forholder du deg? Anonymkode: 74c6c...044
☆☆☆ Skrevet 2. september 2017 #2 Skrevet 2. september 2017 Har 40 L tank og fyller så godt som aldri mindre enn 38 L. Ikkje av prinsipp, men fordi eg aldri utsetter til i morgon det som kan utsettast til i overimorgon.
amandine Skrevet 2. september 2017 #3 Skrevet 2. september 2017 Jeg og drivstoffet, ja. I går måtte jeg haste innom bensinstasjonen på vei hjem fordi jeg var redd for å bli stående i kø når bilen lyste ar den kun hadde 16 km igjen til skåltomt. Det sier vel sitt.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #4 Skrevet 2. september 2017 Jeg fyller full tank når det er nødvendig. Helst før reservetanken, men ingen krise om det når under. Har egentlig ikke tenkt så mye på det. Er det noe spes (som at vi skal på tur, bensinen er uvanlig billig etc) fyller jeg uansett hvor mye jeg har igjen (hvis jeg gidder). Anonymkode: 246a9...a5a
beef sister Skrevet 2. september 2017 #5 Skrevet 2. september 2017 Jeg er av typen som liker at alt er fullt - dvs. at det ikke er ofte at hverken mobilbatteri, drivstoff og bilbatteri (altså elbil) viser 50% eller mindre. Da er det i hvert fall ikke slik lenge!
Gjest Hercule Poirot Skrevet 2. september 2017 #6 Skrevet 2. september 2017 Fyller ikke diesel før lampa lyser. Pleier å fylle 71-72 liter på 70-literstanken ...
Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #7 Skrevet 2. september 2017 Jeg liker at det er billig. Derfor fyller jeg alltid søndag kveld, hvis jeg tilfeldigvis passerer stasjonen. Dette gjør jeg uavhengig av hvor mye som er på tanken... Anonymkode: fde2f...878
Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #8 Skrevet 2. september 2017 Jeg har hatt bilen min i 4 år, denne uken lyste det for første gang siden jeg fikk den 😉 To grunner, jeg er gammel og det henger igjen litt fra første bilen min at man helst må ha over halv tank for at det ikke skal bli kondens inni der og den begynner fuske (det gjaldt jo mest på vinteren, dagens unge har vel aldri hørt om å helle kondensfjerner på tanken 😉). Andre grunn er pris, fyller alltid mandag morgen for da er det billigst. Anonymkode: f9bd6...f5c
Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #9 Skrevet 2. september 2017 Fyller hver mandag morgen, uavhengig av hvor mye som er igjen på tanken. Kjører aldri så mye at det blir tomt oftere, annet enn på ferie. Da fylles det hvis tanken er under halvfull når vi stopper for å tisse. Anonymkode: c7350...6c6
*Miss Marple* Skrevet 2. september 2017 #10 Skrevet 2. september 2017 Å fylle drivstoff er bortkastet tid og penger og da vi hadde en bil var det stadig kilde til frustrasjon hos herr når han startet bilen og det lyste rødt etter at jeg hadde hatt den. Nå har jeg egen bil som er veldig snill og knapt bruker diesel, men jeg fyller ikke før den lyser. Viktig å ikke skjemme den bort.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #11 Skrevet 2. september 2017 Jeg er litt sløv og har ofte plutselig tom tank. I dag kjørte jeg nesten 4 mil etter at lampa begynte å lyse Jeg vet ikke hvor stor reservetanken min er, så en dag kan jeg få meg en overraskelse. Anonymkode: 95337...a46
Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #12 Skrevet 2. september 2017 Jeg mener å ha hørt for mange år siden at bilen liker dårlig å gå mot tom tank, derfor fyller jeg før lampen lyser. Men angst har jeg ikke. Med elbil kjører jeg til nesten tomt, en gang sto det 1km igjen da jeg parkerte i garasjen. Anonymkode: f7932...091
Mumua Skrevet 2. september 2017 #13 Skrevet 2. september 2017 Fyller når det er billig, uansett behov. Er dieselen dyr kjører jeg til tanken er tom 😅
Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #14 Skrevet 2. september 2017 Jeg kjører til det er så tomt at jeg nesten ikke rekker bort til bensinstasjonen før den stopper. Bilen viser Ca hvor mange km den har igjen å kjøre, men i dag sto den bare å blinket prikker 🙈 To ganger siden jeg fikk lappen (14 år siden) har bilen stoppet opp pga tomt drivstoff, så det tyder på at jeg har noenlunde god kontroll 👍🏼 Fyller foresten aldri full tank. Fyller alltid for 300,- uansett bensinpris. Anonymkode: d3f0b...a86
prekæs Skrevet 2. september 2017 #15 Skrevet 2. september 2017 Kjører lite og kjører jeg, kjører jeg på reservetanken til den er nesten tom. Mannen må alltid fylle når han trenger bilen :S
Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #16 Skrevet 2. september 2017 Jeg fyller alltid lenge før det begynner å lyse, venninnen min er stikk motsatt. Hun mente at jeg skulle ha en reservekanne på 10 liter i bilen også kjøre tomt slik at jeg eksakt vet hvor langt jeg kan kjøre på reserve. Ganske smart! Hun fyller sjelden for mer enn akkurat det hun skal kjøre fordi hun sier bilen blir tung og bruker mere drivstoff om tanken er full. Vi har trillet ned noen bakker( spesielt én bakke) og inn på tunet til en eller annen bonde. Bønder har ofte disel på fat. Har aldri opplevd at hun ikke har fått hjelp da.:) Anonymkode: 4ece5...753
Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #17 Skrevet 2. september 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Bønder har ofte disel på fat. Blir hun tatt med den dieselen på tanken, så kan det koste henne dyrt Anonymkode: 95337...a46
Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #18 Skrevet 2. september 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg kjører til det er så tomt at jeg nesten ikke rekker bort til bensinstasjonen før den stopper. Bilen viser Ca hvor mange km den har igjen å kjøre, men i dag sto den bare å blinket prikker 🙈 To ganger siden jeg fikk lappen (14 år siden) har bilen stoppet opp pga tomt drivstoff, så det tyder på at jeg har noenlunde god kontroll 👍🏼 Fyller foresten aldri full tank. Fyller alltid for 300,- uansett bensinpris. Anonymkode: d3f0b...a86 Du er rar! Jeg kjører også tanken nesten tom, fikk lappen for 22 år siden, og bilen har aldri stoppet pga tom tank. Hvorfor ikke fylle mer? Da slipper du unna med halvparten så mange nestenkriser.. Anonymkode: 1cc8a...d92
Himmel og hav Skrevet 2. september 2017 #19 Skrevet 2. september 2017 Jeg melder meg inn i "venter til det lyser"-klubben. Fylle bensin er jo så kjedelig at det gjør jeg ikke før jeg må. Det har ført til noen spennende turer noen ganger, som den gangen vi var langt inne på Øyerfjellet og hadde fiska. Vi kom tilbake og satte oss i bilen for å kjøre ned til hytta, bare for å oppdage at bensinmåleren sto på 0, og indikatoren som skulle tilsi hvor langt vi kunne kjøre så sånn ut: - - -. Vi kjørte på luft og kjærlighet opp til toppunktet på veien, og trilla derfra og ned til Øyer med hjertet i halsen.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #20 Skrevet 2. september 2017 Må ha full tank ja! Ser virkelig ikke poenget med å kjøre bilen tom.. Husker i min ungdom da jeg nettopp hadde kjørt opp, delte bil med min bror. Han fylte aldri bensin og kjørte bestandig til det var helt tomt på tanken. Var ett mareritt å få bilen etter han, viste aldri om jeg kom så langt som til bensinstasjonen for å fylle. Skjedde flere ganger at bilen stoppet og vi måtte ut og puffe siste biten. Så etter at jeg fikk meg egen bil har jeg bestandig hatt full tank (Er 20 år siden vi delte bil ) Anonymkode: 9a2d3...0d9
Gjest Antarctica Skrevet 2. september 2017 #21 Skrevet 2. september 2017 3 timer siden, *Miss Marple* skrev: Å fylle drivstoff er bortkastet tid og penger og da vi hadde en bil var det stadig kilde til frustrasjon hos herr når han startet bilen og det lyste rødt etter at jeg hadde hatt den. Nå har jeg egen bil som er veldig snill og knapt bruker diesel, men jeg fyller ikke før den lyser. Viktig å ikke skjemme den bort. Samme her. Maten smaker bedre når man er sulten!
Lolitalolita Skrevet 2. september 2017 #22 Skrevet 2. september 2017 Det er jo gørrkjedelig å fylle! Og når du må ha over 70liter så tar det dritlang tid. Og er dyrt. Jeg prøver å time det sånn at det passer at mannen gjør det. Selv om det koster det samme og går av samme potten så føles det bedre å ikke ha brukt den tiden og de pengene selv 😂 Nå er vi heldigvis snart over på ett helelektrisk bilhold igjen. Å sette bilen i stikket når den blir parkert i garasjen er tidseffektivt og billig 😎
Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #23 Skrevet 2. september 2017 fyller bare når den måleren viser --- 🙈 bor 2 km fra bensinstasjonen, så kort vei når jeg finner ut at jeg må fylle. Hvis jeg skal på langtur, så fyller jeg selvsagt opp litt ekstra. Men vet det er igjen over 5 mil etter at måleren gir opp Anonymkode: 241e4...812
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #24 Skrevet 3. september 2017 Fyller aldri, våkner hver morgen til tank som har fylt seg opp selv. El-bil og hjemmelader er tingen 😃 Anonymkode: bc309...f19
frk Reddik Skrevet 3. september 2017 #25 Skrevet 3. september 2017 fyller tanken når det er billig, uansett hva måleren står på. om vinteren er jeg påpasselig med at bensinbilen skal ha full tank. så ikke kondens ruster tanken eller plager meg når jeg trenger bilen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå