Annanym Skrevet 2. september 2017 #1 Skrevet 2. september 2017 Personlig tenker jeg at det er helt topp med slike straffer. MEN, vil det føre til færre overgrep? At folk tenker seg om? https://www.dagbladet.no/nyheter/danske-domt-til-325-ars-fengsel-i-usa/68656058
sug lut Skrevet 2. september 2017 #2 Skrevet 2. september 2017 Ser det slik ut på antall innsatte i amerikanske fengsler? De har verdens største fengelsbefolkning.
Annanym Skrevet 2. september 2017 Forfatter #3 Skrevet 2. september 2017 1 minutt siden, sug lut skrev: Ser det slik ut på antall innsatte i amerikanske fengsler? De har verdens største fengelsbefolkning. Er liksom det jeg og tenker. Første tanke når jeg ser slik er "yez! Velfortjent straff!". Når jeg tenker meg litt om, blir det mer "Hmm, blir det færre overgripere av disse straffene?" En mellomting kanskje?
sug lut Skrevet 2. september 2017 #4 Skrevet 2. september 2017 2 minutter siden, Annanym skrev: Er liksom det jeg og tenker. Første tanke når jeg ser slik er "yez! Velfortjent straff!". Når jeg tenker meg litt om, blir det mer "Hmm, blir det færre overgripere av disse straffene?" En mellomting kanskje? Det er jo mange andre sosiale forhold som bidrar til både kriminalitetsstatistikken og fengselsstatistikken, men hverken dødsstraff eller titusenårsstraffer ser ut til å ha spesielt avskrekkende effekt.
☆☆☆ Skrevet 2. september 2017 #5 Skrevet 2. september 2017 Ingen andre vestlege land har fleire av innbyggarane i fengsel enn USA, og likevel er ikkje den delen av dei som er utanfor fengselet særlig lovlydige. Tilbakefallsraten er skyhøg, har du vore fengsla ein gong blir du det sansynlegvis igjen. Og dette blir ikkje sett på som eit problem av myndighetene, fengselsindustrien er viktig. I mange lokalsamfunn er fengselet ei hjørnesteinsbedrift, og det er ei milliardbransje nasjonalt. Eit fall i fengslingsstatistikken ville ført til store problem. Nei, ingen grunn til å misunne amerikanarane på dette feltet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå