Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #1 Skrevet 2. september 2017 For 1,5 år siden veide jeg rett under 110 kg. For 2 uker siden nådde jeg målet på 65 kg. Jeg har virkelig stått på for å nå målet. Ble jublende glad når jeg endelig var det og fortalte det sprudlende til mannen. Det ensete han sa var "du har vært veldig flink", og ingenting mer. Hadde håpet på i det minste en liten blomsterkvast, men absolutt ingen ting annet enn 5 ord. Sikkert ganske teit, men jeg er faktisk litt skuffet over det Anonymkode: 1423e...ee0
Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #2 Skrevet 2. september 2017 Det er faktisk mange som har blitt skilt etter stort vekttap. Man endrer seg, fra å være skamfull og ha dårlig selvtillit blomstrer man liksom litt opp og tør mer, sprudler mer, blir mer sosial osv. Det er slett ikke alle ektefeller som liker den foranringen. Leste en statistikk på det en gang, at det var mange som opplevde samlivsbrudd etter vektnedgang. Får håpe mannen din summer seg og liker den "nye" kona si, jeg synes ihvertfall du har vært kjempeflink og er en smule misunnelig (jeg veier 94 kg og skulle veldig gjerne veid 65) Anonymkode: 65b7c...c8d
Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #3 Skrevet 2. september 2017 Og så kan det jo hende at han liker damer kraftige! Min mann gjør det, han ble skikkelig lei seg når jeg sa jeg ville ned 20 kg. Anonymkode: 18690...0bf
Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #4 Skrevet 2. september 2017 Først av alt - bra jobba! Fortsett å holde vekten fremover med en livsstil og et kosthold som holder deg stabil, det greier du Ellers tror jeg det er en del i det første som svarte sier. Man endrer seg ofte i en slik prosess som den du har vært gjennom, Hi. For noen blir det en trussel når partneren endrer seg, og da kan det også komme frykt for enda større endringer eller til og med brudd. Mulig mannen din mener mer enn han sa, at han virkelig mener du har vært veldig flink, men at han ikke tenker over at du ville satt pris på mer oppmerksomhet. For deg har nok 65 kg vært et stort mål. For mannen din har prosessen vart i halvannet år, så jeg vil tro at "65 kg" ikke er like stort for ham som for deg. For deg har det vært noe du målbevisst har jobbet mot og nå har du nådd målet. For han er det kanskje bare en kilo eller to mindre enn forrige måned, om du forstår? Om mannen selv er står kan det jo også være han ser din vektnedgang som en trussel mot ham selv, da blir det jo også tydelig at han selv kanskje ikke har tatt tak i helsen sin slik han burde. Men jeg forstår at du er skuffet over mannens reaksjon. Han kunne godt passet på å vise deg bedre at han er glad over at du har tatt ansvar for din egen helse og gjort en så god jobb i livsstilsendringen. Man skal dele også hverandres gleder. Anonymkode: ffa3e...63b
Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #5 Skrevet 2. september 2017 Jeg har en bror som gikk ned tilsvarende som deg. Han ble sikkert også skuffet over at ingen applauderte nedgangen hans. Men sannheten var jo at han var svært utrivelig å være rundt i det året han slanket seg. Nå har han holdt vekta lenge og er sitt trivelige jeg igjen, men han var periodevis ufordragelig mens det sto på. Jeg kjenner flere som takler egen vektnedgang like dårlig, vet ikke om det skyldes sult eller hormoner eller bare det fokuset man får underveis. Sier ikke det er slik med deg, men det kan jo hende at du ikke har vært den letteste å leve med det siste året. Anonymkode: d337d...acc
Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #6 Skrevet 2. september 2017 Du må prøve å huske at han har levd med deg og ditt prosjekt like lenge som deg, ved vektnedgang og livsstilsendring blir det ofte stort fokus på nettopp dette og mennesker rundt kan bli lei av å høre om det... Og før du angriper meg for noe, jeg har klart akkurat det samme som deg, men jeg forventet aldri en spesiell reaksjon fra noen. Nå var aldri vektnedgangen i fokus, jeg fokuserte kun på å få mer overskudd i hverdagen og jeg lagde sunn, men vanlig mat, så familien merket lite til endringene. Jeg var drit lei av at andre kommenterte min kropp, det var en lettelse å ikke prate om det hjemme. Anonymkode: 5d816...aea
Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #7 Skrevet 2. september 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: For 1,5 år siden veide jeg rett under 110 kg. For 2 uker siden nådde jeg målet på 65 kg. Jeg har virkelig stått på for å nå målet. Ble jublende glad når jeg endelig var det og fortalte det sprudlende til mannen. Det ensete han sa var "du har vært veldig flink", og ingenting mer. Hadde håpet på i det minste en liten blomsterkvast, men absolutt ingen ting annet enn 5 ord. Sikkert ganske teit, men jeg er faktisk litt skuffet over det Anonymkode: 1423e...ee0 Er han tankeleser? Anonymkode: a8923...8fb
Gjest Marge Simpson Skrevet 2. september 2017 #8 Skrevet 2. september 2017 Jeg synes det kommer litt an på hvordan han har vært gjennom hele denne prosessen. Setter jeg meg mål er samboeren min veldig oppmuntrende og støttende gjennom prosessen. Så jeg hadde ikke blitt skuffa hvis jeg "ikke fikk noe mer" når målet var nådd. Men hadde han ikke vært det og bare sagt "ja du har vært veldig flink", så hadde jeg blitt skuffa. Tilslutt vil jeg bare si at du har vært kjempe flink😄
Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #9 Skrevet 2. september 2017 Han sa jo at du hadde vært veldig flink. Som noen nevner: det kan bli litt mye fokus på vektnedgangen og alt rundt det å gå ned i vekt. Har ei venninne som er overvektig og hver gang er det noe snakk om vekta hennes eller at noen har sagt noe. Eller at hun har begynt å trene så mye (dette varer sjelden lenge), spist veldig sunt eller gått ned i vekt. Her er det snakk om å juble og fortelle alle det når hun har gått ned 1kg. Det blir et veldig ensidig og drit kjedelig fokus. Jeg skjønner at det er godt med støtte, og jeg kan fint være med å gå turer osv, men når hovedfokus for alt en gjør blir at det er bra eller relevant for vekta, orker jeg bare ikke å engasjere meg så mye. Du har vært flink, men hvordan har dette 1.5 året vært for mannen din? Har han støttet deg? Spist mye kjedelige middager, trent og vært med? Eller har han vært mye alene mens du har trent? Hvordan har du vært å leve med? Er han selv normalvektig eller overvektig? Det er mange grunner til at han ikke gjør "mer" enn å si at du har vært veldig flink, og at han ikke liker feks den nye selvtillitten din (aner ikke om den har økt altså) er bare en av veldig mange muligheter..... Husk at du har all grunn til å være stolt over å ha nådd målet ditt 😊 Jeg tviler på at jeg ville greid en en slik endring! Anonymkode: 7920f...7db
Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #10 Skrevet 2. september 2017 Kjenner en som ble direkte sjalu da kona ble tynn... Saboterte og demonstrerte alt han kunne. Anonymkode: 18904...aeb
Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #11 Skrevet 2. september 2017 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Og så kan det jo hende at han liker damer kraftige! Min mann gjør det, han ble skikkelig lei seg når jeg sa jeg ville ned 20 kg. Anonymkode: 18690...0bf Gikk du ned de 20 kiloene da? Anonymkode: d9c2f...030
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå