Gå til innhold

Hvorfor gir ikke foreldre konsekvenser til barne sine??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner jeg er litt oppgitt. 5 gutter i klassen til sønnen min (4.klasse) har gjort noe galt på skolen. Noe såpass galt at det må slås litt hard ned på så vi unngår at det skjer igjen.

Min sønn var en av disse fem, men var den som ikke utførte handlingen og muligens den som burde fått millest konsekvens. 

Min sønn fikk skjermforbud og innrstraff i 4 dager (får kun lov til å gå på trening og være med oss voksne på tur med hunden). De andre guttene fikk ingen straff! De ringte på døra i går og da spurte jeg. Han ene hadde fått kjeft da, de andre ingenting!!

Så nå er jeg skikkelig oppgitt. Ingen konsekvenser overhode. Dette var såpass alvorlig at vi ble innkalt på møte med skolen liksom. 

Hva tenker de andre foreldrene med da? At de ikke gjør dette igjen? Dette er en guttegjeng som har gjort en del rare ting på fire år altså. 

Åhhh. Måtte bare få ut litt frustrasjon! 

Anonymkode: 9a231...e3e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan vet du at det ikke har fått konsekvenser for de andre barna? Har du snakket med foreldrene? For selvom de sier de ikke har fått noe straff så er det ikke sikkert ikke at det stemmer.

Og her i huset gir vi ikke husarrest, det er jeg imot. Og vet om mange som ikke praktiserer husarrest.

Anonymkode: 33f27...d34

Skrevet

Det finnes mange flere måter å gi konsekvenser på enn å gi innestraff (som er en form for straff som jeg personlig er i mot selv, og aldri ville brukt mot mitt barn). Så du kan dermed ikke vite om det har fått noen konsekvenser. Er ikke sikkert 4.klassingene ønsker å breie ut om straffen de fikk med en annen voksen heller, kan være at de syns det er litt flaut?

Uansett, fint du tar det alvorlig at gutten din har gjort noe galt :)

Anonymkode: e53cb...734

Skrevet

Innestraff er helt avleggs synes jeg, i et samfunn hvor man sitter altfor mye stille og all akrivitet bør oppmuntres bruker man ikke husarrest som straff. 

Det er mange måter å lære ungene forskjell på rett og galt på, og vennene til sønnen din kan godt ha fått konsekvenser/straff selv om de ikke må sitte inne 

Anonymkode: 41451...8bf

Skrevet

Man gir ikke konsekvenser... 

Det heter straff 😳

Anonymkode: 0eae4...459

Skrevet

De ville vel ikke innrømme at de hadde fått straff 😁😉 

Datteren min var med på å knuse et vindu på skolen. Hun fikk inndratt sparepenger og ipad. Husarrest gir jeg ikke. Men hun ville neppe sagt at hun mistet både sparepenger og ipad om du hadde spurt henne. Hun skjemtes og godt var det 😜😀 

Anonymkode: 68100...ac6

Skrevet

Husarrest er skikkelig 70 tallet. Det skal ikke være straff å være hjemme. De konsekvenser barnet ditt får har ingen virkning, tro meg. Huff...trodde husarrest var noe som ikke ble praktisert lenger

Anonymkode: 0f43f...382

Skrevet

Straff funker jo ikke uansett. Reager på oppførselen som et menneske, bli gjerne sint og vis det, følelser er ikke farlige. Bygg en god relasjon og snakk med ungen om hva du mener og tenker. Ikke gjør ungen til din motstander. Bruker du straff så får du en unge som vil føle seg mindreverdig, som vil skamme seg og prøve å skjule seg.

Anonymkode: 03dc3...917

Skrevet

Og det blir ikke mindre 'straff' selv om du kaller det 'konsekvens'

Anonymkode: 03dc3...917

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...