Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #1 Skrevet 2. september 2017 Her får de muslimske barna fri, går dette for langt? Anonymkode: 6f54f...915
Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #2 Skrevet 2. september 2017 spiller det noen rolle for deg? Mine fikk fri fra skolen for å reise til sitt andre hjemland for å feire en høytid der.. er det problematisk også? Anonymkode: 10766...4b5
Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #3 Skrevet 2. september 2017 I min sønns barnehage skal de feire eid på mandag - tommel opp fra meg!! Anonymkode: 10766...4b5
Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #4 Skrevet 2. september 2017 De har krav på inntil to dager fri i året til religiøse høytidsdager. Anonymkode: 557ff...255
Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #5 Skrevet 2. september 2017 Det rammer på ingen måte mine barn om klassevenner får fri til å feire høytiden med familien sin. Synes det er supert! Hadde jeg bodd et sted uten fri i julen ville nok jeg også bedt om fri julaften og 1. juledag. Anonymkode: 4721a...2f8
Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #6 Skrevet 2. september 2017 Det har de vel krav på over hele landet. Tror ikke det er noe nytt? Anonymkode: 2f0c7...983
Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #7 Skrevet 2. september 2017 Hvorfor er det et problem? Synes det er flott, tipper du hadde satt pris på å få fri til feks jul om du bodde i et annet land. Jeg er likevel i mot en del andre tilpasninger, feks at det kreves separate kjøleskap til halal i barnehager. Anonymkode: 63eb7...085
Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #8 Skrevet 2. september 2017 Så bra! hadde du bodd i et land som ikke feiret jul, ville vel din familie hatt feiring selv om naboene ikke gjorde det? nordmenn i hele verden feirer både jul og ikke minst 17.mai. Anonymkode: 33cb7...b06
Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #9 Skrevet 2. september 2017 Jeg har verken overskudd eller interesse av hvor og hvorfor de andre barna i klassen er borte fra skolen. Det angår ikke meg Anonymkode: 257bd...865
Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #10 Skrevet 2. september 2017 Jeg ser ikke problemet. Jeg tror alle elevene i datteren min har hatt fri minst 2 dager forrige skoleår uten at de har vært syke. Læreren mye mer. Anonymkode: 67c40...cac
Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #11 Skrevet 2. september 2017 vesentlig bedre grunn enn sydentur, gitt. Misunner du dem? Anonymkode: d6662...9dd
Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #12 Skrevet 2. september 2017 Det syns jeg bare er hyggelig. Mange ulike relgioner og ulike måter vi feirer på, at de får en flott feiring slik vi har til jul syns jeg bare er bra. Veldig mange er tvunget til å ta fri til jul og påske når vi feirer det. Muslimene der jeg jobber må ha fri dagene vi er stengt, det må jo være litt rart når de ikke feirer jul tenker jeg. Anonymkode: 4f783...fa9
Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #13 Skrevet 2. september 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det syns jeg bare er hyggelig. Mange ulike relgioner og ulike måter vi feirer på, at de får en flott feiring slik vi har til jul syns jeg bare er bra. Veldig mange er tvunget til å ta fri til jul og påske når vi feirer det. Muslimene der jeg jobber må ha fri dagene vi er stengt, det må jo være litt rart når de ikke feirer jul tenker jeg. Anonymkode: 4f783...fa9 Akkurat jul feirer jo de fleste selv om de ikke er kristne. Anonymkode: 67c40...cac
Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #14 Skrevet 2. september 2017 Lurer på om jeg hadde fått fri 24 desember om jeg bodde i midtøsten...? Ånei vent, det er ikke noe dilemma for siden jeg er kvinne hadde jeg aldri jobbet likevel Anonymkode: 21e57...9c2
Serepta Skrevet 2. september 2017 #15 Skrevet 2. september 2017 Så lenge det ikke går ut over mine barn læring i klassesituasjonen, ser jeg ikke problemet. Evt hull i opplæringen må de enkelte foreldre ta ansvar for.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #16 Skrevet 2. september 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det syns jeg bare er hyggelig. Mange ulike relgioner og ulike måter vi feirer på, at de får en flott feiring slik vi har til jul syns jeg bare er bra. Veldig mange er tvunget til å ta fri til jul og påske når vi feirer det. Muslimene der jeg jobber må ha fri dagene vi er stengt, det må jo være litt rart når de ikke feirer jul tenker jeg. Anonymkode: 4f783...fa9 Rart er det vel ikke, er jo bare ekstra fridager, og det kommer som regel godt med. Akkurat som pinse og kristi himmelfartsdag for de fleste av oss. Anonymkode: 2f0c7...983
Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #17 Skrevet 2. september 2017 Syns det er litt "vanskelig". Vi har jo fri i våre høytider som jul, påske, pinse og himmelfarten.. Men det har jo dem også. På en måte hadde det vært mer rettferdig at alle fikk fri siden de også har fri i kristne høytider, men skal man ta hensyn til alle religioner blir det da veldig mye fri Kanskje heller muslimske lærere skal kunne undervise muslimske barn under kristne høytider.. Anonymkode: 3d128...11c
Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #18 Skrevet 2. september 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Syns det er litt "vanskelig". Vi har jo fri i våre høytider som jul, påske, pinse og himmelfarten.. Men det har jo dem også. På en måte hadde det vært mer rettferdig at alle fikk fri siden de også har fri i kristne høytider, men skal man ta hensyn til alle religioner blir det da veldig mye fri Kanskje heller muslimske lærere skal kunne undervise muslimske barn under kristne høytider.. Anonymkode: 3d128...11c Hvem tror du jobber når nordmenn feirer høytider? Anonymkode: 61451...bd9
skjotta Skrevet 2. september 2017 #19 Skrevet 2. september 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Syns det er litt "vanskelig". Vi har jo fri i våre høytider som jul, påske, pinse og himmelfarten.. Men det har jo dem også. På en måte hadde det vært mer rettferdig at alle fikk fri siden de også har fri i kristne høytider, men skal man ta hensyn til alle religioner blir det da veldig mye fri Kanskje heller muslimske lærere skal kunne undervise muslimske barn under kristne høytider.. Anonymkode: 3d128...11c Men når du skal på billig ferie med familien utenfor skolenes ferier ville det vært helt urimelig at dere ikke fikk ta ungene ut av undervisning i en uke?
Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #20 Skrevet 2. september 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Syns det er litt "vanskelig". Vi har jo fri i våre høytider som jul, påske, pinse og himmelfarten.. Men det har jo dem også. På en måte hadde det vært mer rettferdig at alle fikk fri siden de også har fri i kristne høytider, men skal man ta hensyn til alle religioner blir det da veldig mye fri Kanskje heller muslimske lærere skal kunne undervise muslimske barn under kristne høytider.. Anonymkode: 3d128...11c Tja hvis alle skal få fri de dagene, så kan man jo alltids legge planleggingsdagene dit? Men jeg synes ikke et par dager forskjell er noen krise egentlig... Anonymkode: 2f0c7...983
Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #21 Skrevet 2. september 2017 Nei, tenke seg til at vi skulle få fart på integreringen ved å gi to lusne dager for at de skal feire id. Mye bedre å misunne og fremmedgjøre folk! Kanskje de drar tilbake til hjemlandet da? Anonymkode: df446...bb4
MammantilNurket Skrevet 2. september 2017 #22 Skrevet 2. september 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor er det et problem? Synes det er flott, tipper du hadde satt pris på å få fri til feks jul om du bodde i et annet land. Jeg er likevel i mot en del andre tilpasninger, feks at det kreves separate kjøleskap til halal i barnehager. Anonymkode: 63eb7...085 Separate kjøleskap ril halal i barnehagen? Det er spesielt. Hvor er dette? Jeg har jobbet i innvandrertette områder i mange år - aldri hørt om det.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #23 Skrevet 2. september 2017 Man kan jo også få fri i to dager til å feire gamle grandtante Oleas 90 årsjubileum, så det skulle bare mangle om man ikke kan få fri til religiøse høytider også. Anonymkode: 138a5...682
Mamma_til_2 Skrevet 2. september 2017 #24 Skrevet 2. september 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor er det et problem? Synes det er flott, tipper du hadde satt pris på å få fri til feks jul om du bodde i et annet land. Jeg er likevel i mot en del andre tilpasninger, feks at det kreves separate kjøleskap til halal i barnehager. Anonymkode: 63eb7...085 Hvor kreves det? Har jobbet i en del bhg og aldri hørt om det problemet.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #25 Skrevet 2. september 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Syns det er litt "vanskelig". Vi har jo fri i våre høytider som jul, påske, pinse og himmelfarten.. Men det har jo dem også. På en måte hadde det vært mer rettferdig at alle fikk fri siden de også har fri i kristne høytider, men skal man ta hensyn til alle religioner blir det da veldig mye fri Kanskje heller muslimske lærere skal kunne undervise muslimske barn under kristne høytider.. Anonymkode: 3d128...11c Men hvor mange i Norge er kristne? Og da kristne som ber til Gud, går regelmessig i kirken. Jeg er selv ikke medlem av statskirken, og heller ingen annen religion. Skal ikke jeg få en eneste dag fri? Anonymkode: 83165...d08
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå