Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #1 Skrevet 2. september 2017 Hei! Jeg har diagnosen PCOS, jeg har 3 barn, har alltid vært "litt tjukk" og har masse hår på halsen og brystet. Har nesten mer skjegg enn mannen😱 Har også masse hår på lårene og bikinilinja er ingen linje, for å si det sånn. Så lurer jeg på; jeg har nå lagt om livsstilen, spiser ikke sukker, lite raske karbohydrater. Jeg spiser mer fett, og har gått ned 15 kg i vekt. Er normalvektig nå. Er det lov å håpe på at hårveksten kan krympe? Noen som har erfaring med dette? Anonymkode: 16840...009
Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #2 Skrevet 2. september 2017 Ja det er absolutt lov å håpe. Jeg fikk mindre hårvekst da jeg gikk ned i vekt, selv om jeg ikke kuttet ned på andel karbohydrater (unntatt sukker da). Ved å redusere raske karbohydrater i tillegg bør du få enda bedre effekt. Men dette er selvsagt individuelt også. Men det er liten sjanse for å bli helt kvitt det altså. Jeg må fortsatt barbere så godt som hele kroppen om jeg skal i svømmehall eller på stranda. Anonymkode: e011e...425
Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #3 Skrevet 2. september 2017 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja det er absolutt lov å håpe. Jeg fikk mindre hårvekst da jeg gikk ned i vekt, selv om jeg ikke kuttet ned på andel karbohydrater (unntatt sukker da). Ved å redusere raske karbohydrater i tillegg bør du få enda bedre effekt. Men dette er selvsagt individuelt også. Men det er liten sjanse for å bli helt kvitt det altså. Jeg må fortsatt barbere så godt som hele kroppen om jeg skal i svømmehall eller på stranda. Anonymkode: e011e...425 På hvilken måte merket du forskjell? Anonymkode: 16840...009
Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #4 Skrevet 2. september 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: På hvilken måte merket du forskjell? Anonymkode: 16840...009 Det gikk så sakte at jeg egentlig ikke merket det før jeg så på gamle bilder. Hårene er der absolutt, men har gått fra å være helt dekket av svart på enkelte områder til å bli litt mer glissent. Og det vokser litt saktere også, sånn at det hender huden fortsatt er glatt dagen etter barbering. Anonymkode: e011e...425
Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #5 Skrevet 2. september 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det gikk så sakte at jeg egentlig ikke merket det før jeg så på gamle bilder. Hårene er der absolutt, men har gått fra å være helt dekket av svart på enkelte områder til å bli litt mer glissent. Og det vokser litt saktere også, sånn at det hender huden fortsatt er glatt dagen etter barbering. Anonymkode: e011e...425 Takk for svar 😊 Jeg er så lei av de hårene! De på lårene har jeg på en måte forsonet meg med, så de lar jeg bare være. Men på halsen klarer jeg ikke det. I forgårs nappet jeg haken. Det tok 30 min. Resten skjuler jeg med skjerf. Orker ikke å forholde meg til det. Barberer jeg, så er det stubber etter noen timer 😔 Håper det kan roe seg litt hos meg også!! Anonymkode: 16840...009
Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #6 Skrevet 2. september 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Takk for svar 😊 Jeg er så lei av de hårene! De på lårene har jeg på en måte forsonet meg med, så de lar jeg bare være. Men på halsen klarer jeg ikke det. I forgårs nappet jeg haken. Det tok 30 min. Resten skjuler jeg med skjerf. Orker ikke å forholde meg til det. Barberer jeg, så er det stubber etter noen timer 😔 Håper det kan roe seg litt hos meg også!! Anonymkode: 16840...009 Skjønner hva du mener, jeg napper haken hver dag. Tar litt kortere tid når man gjør det ofte. Dessuten klarer jeg ikke å ha stubber der. Barbering er greit på de områdene som bare trenger å vises av og til. Har du prøvd metformin forresten? Mange med PCOS har god effekt av det. Jeg fikk også spirix en stund, som også skulle dempe hårveksten. Jeg syntes ikke noen av delene hjalp noe særlig på meg, men det er også individuelt, så det kan være verdt et forsøk om du ikke har prøvd. Jeg fikk resept av gynekolog. Anonymkode: e011e...425
Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #7 Skrevet 2. september 2017 Jeg har pcos , går på metformin og lever på et kosthold med minimalt med karbo. Gått ned 20kg. Har 15 igjen å gå ned. Dessverre like mye hårvekst som alltid. Anonymkode: 4aaac...b51
Anonym bruker Skrevet 3. september 2017 #8 Skrevet 3. september 2017 Har ikke Hvis,men er overvektig og har hatt mye hår på haka. Jeg tok elektrolyse i et par år og de forsvant. Har noen få som kommet ennå, men de nappet jeg. Anonymkode: 782c9...1a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå