Gå til innhold

Trist å se artikkel om slakt griser på dagbladet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spiser ikke kjøtt.Det er jo levende vesner med følelser.Hvordan kan  vi behandle dyrene så stygt.Flere av grisene har sår på kroppen.trist som faen hele den syke industrien .Dyr kan ikke snakke å fortelle oss hvordan de blir behandelt .Bare tenk dere all den dritten som foregår bak lukkede dører.Slakt dyr .Forsøksdyr. Grusomt.Groteskt.

Anonymkode: 0b212...cfb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiser ikke svin selv, men du kan uansett ikke snakke om dyr som om de var en slags selvstendige individer på linje med mennesker. Hvis de ikke var tenkt å skulle bli til mat hadde de aldri vært født. 

Anonymkode: 74568...1a2

Skrevet

Helt jævlig 😥

Anonymkode: 30afe...3d3

Skrevet

For meg er dyr like mye verdt som mennesker.Vi har ingen rett til å behandle dyrene så stygt som vi gjør.Mennesker er sadister som mener det er helt greit. Det plager meg ikke at dyrene blir brukt som mat men måten de blir behandlet på.Men jeg har ikke spist kjøtt på 21-år og dette er grunnen.

Skrevet

Mattilsynet har konkludert at retningslinjene ble fulgt, og Nortura har selv vært ute å forklart videoen. 

Det er alltid to sider.

Anonymkode: e80b8...5e0

Skrevet

Hvordan forklarer de sår på dyrene? Det ser ut som de er pisket .

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

For meg er dyr like mye verdt som mennesker.Vi har ingen rett til å behandle dyrene så stygt som vi gjør.Mennesker er sadister som mener det er helt greit. Det plager meg ikke at dyrene blir brukt som mat men måten de blir behandlet på.Men jeg har ikke spist kjøtt på 21-år og dette er grunnen.

Så du mener en gris eller en fisk er like mye verdt som barna dine?🤦🏽‍♀️

Anonymkode: 19d81...61c

Skrevet

Vet ikke hvilken sak du snakker om. 

Men min far jobber i Mattilsynet. Alle slakterier er kontrollert av Mattilsynet. De kontrollerer når dyrene kommer inn, hvor mange som er på bilen, er de friske osv. 

Griser kan ofte bli veldig stresset av transport og begynne å slåss og bite. 

Jeg har selv observert dyr på slakteri. Av den grunn har jeg valgt å ikke spise gris. De er kloke og jeg tror de forstår hva som skjer. Storfe derimot, de er rimelig dumme. Sau spiser jeg heller ikke, men det er pga smaken. 

Anonymkode: 794c4...986

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...