Anonym bruker Skrevet 1. september 2017 #1 Skrevet 1. september 2017 Hei. Nå er jeg en 17 år gammel gutt, og jeg har et lite/stort problem. Helt siden jeg var liten, har jeg spist nugatti til frokost, lunsj (ikke på skolen, men etter) og til kveldsmat. Jeg gjør det fortsatt, men jeg har lyst til å gjøre en endring i livet mitt: jeg har lyst til å slutte med nugatti, og gå over til noe mye sunnere. Jeg har prøvd i forskjellige perioder i livet mitt med å prøve et annet pålegg, men jeg har alltid kommet tilbake til nugattien. Er det noen som har tips om hvordan jeg kan "lære" meg selv til å spise noe sunnere, og kan dere eventuelt komme med forslag om sunne pålegg? Takk for svar, jeg håper dere kan hjelpe meg til å bli sunnere. Anonymkode: c0f6c...a83
Anonym bruker Skrevet 1. september 2017 #2 Skrevet 1. september 2017 Supert at du vil prøve å spise sunnere! Den eneste måten å slutte med noe usunt på er strengt tatt å bestemme seg for å gjøre det, og så gjøre det. Mye lettere å si enn det faktisk er å gjennomføre, selvsagt. Hvis du har vent deg til en så søt smak som Nugatti, så kommer det nok til å ta litt tid å "omstille" smaksløkene dine. Du må rett og slett la være å kjøpe Nugatti og kjøpe noe annet i stedet. Hva liker du av sunne pålegg? Egg, leverpostei, skinke, makrell i tomat? Eller bytt ut brødet med havregrøt for en stund. Ha bær/banan på grøten, dropp sukker. Lag en salat til kveldsmat. Stek/kok deg et egg. Lag omelett, eller prøv deg på sunne matmuffins. Yoghurt naturell med frukt og bær. Og altså: Ikke kjøp Nugatti. Ikke ha det i huset - da spiser du det ikke. Vær tålmodig, og ikke gi opp! Anonymkode: 6a7b3...fc7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå