Anonym bruker Skrevet 1. september 2017 #1 Skrevet 1. september 2017 Hei! jeg er gravid i uke 22, og har vært innstilt på å klare dette fint alene. Gleder meg til barnet kommer, alt går fint stort sett men det begynner å plage meg litt at faren ikke vil ha noe med barnet å gjøre.. han ville ikke jeg skulle beholde, har sendt meldinger et par ganger og gitt han muligheten til å vite hvordan det går o.s.v men niks han svarer ikke.. prøver å la være å tenke på det men det er trist synes jeg. Hvordan kommer man over det og vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til dette videre, Det nytter ikke å kontakte han .. Anonymkode: b1c26...52c
Anonym bruker Skrevet 1. september 2017 #2 Skrevet 1. september 2017 Du valgte ham. Man kan ikke kreve at en fisk klatrer i trær. Ikke få barn med en som ikke kan stille opp. Og her visste du det tydelig på forhånd. Anonymkode: dd74a...f88
Anonym bruker Skrevet 1. september 2017 #3 Skrevet 1. september 2017 Er det du som var sammen med den afrikanske mannen? Uansett - da du valgte å beholde og han sa han ikke ville ha noe å gjøre med barnet så tok du et valg. Et valg både for deg selv og for barnet ditt. Det er jo en mulighet for at han ombestemmer seg når barnet først er født, men det kan du ikke belage deg på. Jeg tror du bare må akseptere at han er den han er. Hvis han ikke vil være en del av barnets liv så må du nesten bare godta det også. Men oppgi ham som far, for barnet ditt har rett til å vite hvem far og fars familie er. Du må akseptere at du ikke kan gjøre noe for å endre ham. Du må akseptere at du ikke kan gjøre ham til en god far. Du må akseptere at barnet ditt kanskje ikke vil kjenne sin far. Og så må du heller fokusere på hvordan du kan gjøre livet best mulig for både deg selv og barnet. På sikt treffer du kanskje en god mann som kan bli en farsfigur for barnet ditt. Hvis ikke, prøv å ha kontakt med gode kompiser, mannlige slektninger osv. slik at barnet ditt kan ha noen gode mannlige forbilder i oppveksten. Høres ut som om du kunne hatt godt av å ha noen å snakke med om dette. Lykke til Anonymkode: b94d0...f09
Anonym bruker Skrevet 1. september 2017 #4 Skrevet 1. september 2017 Tusen takk for svar men nei det er ikke jeg som var sammen med en afrikansk mann men godt svar takk! Anonymkode: b1c26...52c
Anonym bruker Skrevet 1. september 2017 #5 Skrevet 1. september 2017 Vel, det kalles konsekvenser av å påtvinge noen et barn de ikke vil ha. Hva forventer du? Anonymkode: 6a7b9...606
Anonym bruker Skrevet 1. september 2017 #6 Skrevet 1. september 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Vel, det kalles konsekvenser av å påtvinge noen et barn de ikke vil ha. Hva forventer du? Anonymkode: 6a7b9...606 Påtvinge? Regner med mannen ikke ble voldtatt. Når kvinnen først er gravid mener jeg det er 100% opp til henne å avgjøre hva som skjer videre. Det er tross alt hun som skal kjenne en eventuell abort på sin kropp, og det er det ingen som skal kunne tvinge henne til. Mannen kan bruke kondom om han absolutt ikke ønsker barn. Er man mann nok til å ha sex, må man være mann nok til å ta konsekvensene. Anonymkode: b5d95...751
Anonym bruker Skrevet 1. september 2017 #7 Skrevet 1. september 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Påtvinge? Regner med mannen ikke ble voldtatt. Når kvinnen først er gravid mener jeg det er 100% opp til henne å avgjøre hva som skjer videre. Det er tross alt hun som skal kjenne en eventuell abort på sin kropp, og det er det ingen som skal kunne tvinge henne til. Mannen kan bruke kondom om han absolutt ikke ønsker barn. Er man mann nok til å ha sex, må man være mann nok til å ta konsekvensene. Anonymkode: b5d95...751 Men hun kan ikke tvinge han til å bry seg, til å være pappa Anonymkode: 51c67...4f7
Anonym bruker Skrevet 1. september 2017 #8 Skrevet 1. september 2017 Jeg opplevde det samme som deg. Ble alene i graviditeten og far brydde seg ikke i det hele tatt. Jeg trodde han var borte for alltid. Men neida han kom å krevde samvær når babyen var født og dro med seg den nye dama på samvær . Han og stemora har skapt så mye problemer og kvalme at jeg skulle ønske han ikke var i bildet i det hele tatt. 12 år er gått og han kommer og går som det passer han. Barnet har gitt opp og de har av og på kontakt. Anonymkode: 73d96...02d
Anonym bruker Skrevet 1. september 2017 #9 Skrevet 1. september 2017 Fra nå av må du ikke regne med noen ting. Det er mye lettere å leve livet uten at du har noen forventinger for det blir bare ødeleggende for deg selv. Han sa til deg hva du kunne forvente da kan du ikke forvente noe annet selv om du kunne ønske det. Jeg ønsker det bare lykke til for vet av erfaring det kommer til å bli noen harde år for deg hvis fu tenker som du gjør allerede nå. Har vært det og det vil ta tid å ikle bli skuffet. Håper det tar kortere tid for deg Anonymkode: f8b3b...0d3
Isola&Lille+julegave Skrevet 2. september 2017 #10 Skrevet 2. september 2017 Du kan prise deg lykkelig over å ha en bf som kommer til å la deg og barnet i fred, enn å måtte sloss med en bf med totalt urealistiske forventninger og som "er pappa for faen" som omtrent står med flaska klar til å røske babyen ut av armene på deg på føden og SKAL ha 50/50 samværsløsning og pappaperm...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå