Gå til innhold

Vi må snart bo på gata 😞

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leier et hus som skal selges, vi fikk beskjed da vi flyttet inn om at de skulle selge men de viste ikke når. 

Jeg har ikke jobb pga sykdom får jeg arbeids avklarings penger. 

Jeg får ikke kommunal bolig pga jeg har skyldig husleie der fra jeg leide av dem. 

Vi må ut av huset innen 1 nov. 

Snakket med saksbehandleren min men fikk et halvhjerta smil og beskjed om å tømme huset (sette på gårdsplassen) og ringe nav 1 november. De kan ikke hjelpe meg før..

kommunen vil heller ikke hjelpe meg før jeg er gjeldsfri... 20.000. 

Jeg har to små barn 💔 Alene, uten jobb, ingen vil leie ut til meg. Blir avvist allerde i tlf 💔💔 hva gjør jeg?? 😢😢

Anonymkode: 36988...34e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen barn må bo på gata i dette landet, nav og kommunen plikter å hjelpe deg 

Anonymkode: 7dfd8...1b6

Skrevet

Kan barna bo hos faren sin? Også flytter du inn til familie eller venner til du får økonomien i orden?

Anonymkode: 60c3b...fea

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen barn må bo på gata i dette landet, nav og kommunen plikter å hjelpe deg 

Har snakket med dem, men kommunen kan ikke tilby meg leilighet pga gjelden. 

Nav er ikke pliktig til å hjelpe meg før jeg faktisk er husløs fikk jeg beskjed om

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan barna bo hos faren sin? Også flytter du inn til familie eller venner til du får økonomien i orden?

Nei, far bor langt unna, 50 mil.. 

jeg har ingen i familien som har plass til oss 💔 

Nærmeste familie vet om situasjonen, de sier jeg må ta kontakt med nav igjen. Men snakka med de 4 ganger denne uka. Første gangen møtte jeg opp på kontoret. 

Skrevet

Sosialen?

Anonymkode: 6bd41...dac

Skrevet

Sosialen er det samme som nav. 

Skrevet

Selv om får bør langt unna kan de jo bo hos ham. 

Selg alt du har av verdi, inklusiv smykker, du e klær, arvegods, TV og alt som ikke er livsnødvendige. Det burde for de fleste holde til å få skrapt sammen 20.000. Da blir du kvitt gjelden og kan stille sterkere for å få kommunal bolig.

Anonymkode: 571d5...79f

Skrevet

Kan du låne penger av banken, venner og familie? 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kan du låne penger av banken, venner og familie? 

Nei 😢 Jeg har betalingsanmerkning å får ikke lån. Familien min har ikke penger jeg kan låne og vennene mine har nok med sitt og de vil ikke låne bort til meg når de nærmeste vennene vet jeg har betalingsanmerkninger 💔

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selv om får bør langt unna kan de jo bo hos ham. 

Selg alt du har av verdi, inklusiv smykker, du e klær, arvegods, TV og alt som ikke er livsnødvendige. Det burde for de fleste holde til å få skrapt sammen 20.000. Da blir du kvitt gjelden og kan stille sterkere for å få kommunal bolig.

Jeg har solgt alt som er.. utenom det nødveninge, spart opp og tilbake betalt 6000. 20.000 gjenstår. 

Har ikke mer å selge 😞

Skrevet

Jeg aner en kronerulling i emning...

Anonymkode: 48f56...a97

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har solgt alt som er.. utenom det nødveninge, spart opp og tilbake betalt 6000. 20.000 gjenstår. 

Har ikke mer å selge 😞

Det er vel bedre at ungene flytter til far enn at du står på gata og barneværnet tar de?

Anonymkode: 6b18b...c22

Skrevet

Jeg aner en kronerulling i emning...

Anonymkode: 48f56...a97

Nei, ber ikke kom penger.. 

har sendt mail til fylkesmannen, venter på svar. 

Må bare få ting ut et sted! Jobber hele dagen med å holde maska når barna er våkene. 

Skrevet

Kontakt din lokale "hjelp oss å hjelpe" eller lignende. Og pust med magen. Ingen må bo på gata i Norge. Selv om ting ser svart ut kommer set til å ordne seg. Ta kontakt med banken eller andre som kan hjelpe deg å få økonomien på stell. Be barnefar ta over barna til du har hodet over vann. Lykke til!

Anonymkode: e0739...84f

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke mer å selge 😞

TV? Pc? Klokke? Sofa? Sykkel? Ski? Treningsmatte? Gressklipper? Seng? Veske? Leker? Bøker?

Skrevet

Det er vel bedre at ungene flytter til far enn at du står på gata og barneværnet tar de?

Anonymkode: 6b18b...c22

Far har ikke kontakt med barna... 

han har delvis til ingen kontakt med barna enn at han ringer på bursdager og kanskje sender en julegave til dem hver.. 

han har ny familie og barna er "ikke velkommen" dit 💔 

Skrevet

TV? Pc? Klokke? Sofa? Sykkel? Ski? Treningsmatte? Gressklipper? Seng? Veske? Leker? Bøker?

Sofa er allerde solgt. Sykler har vi ikke utenom de barna bruker til og fra skole. Seng trenger vi nesten (ikke at jeg får sove uansett men)

diverse leker og bøker er allerde solgt. Samme med fra vokste klær. 

Skrevet

Nav har kriseboliger, så dere får tak over hodet den dagen dere står der uten. Men kontakt nav igjen og si du må ha time hos økonomisk rådgiver, du trenger hjelp til å få hodet over vannet 

Skrevet

Nav har kriseboliger, så dere får tak over hodet den dagen dere står der uten. Men kontakt nav igjen og si du må ha time hos økonomisk rådgiver, du trenger hjelp til å få hodet over vannet 

Jeg har allerde gjort det, har møte 12 september. Men de kan kun hjelpe med nedbetalinger. Søkt frivillig forvaltning. Kommunen sa klart i tlf i dag at de ikke har leilighet til meg før rest står i 0,- 😭

Skrevet

Jeg har allerde gjort det, har møte 12 september. Men de kan kun hjelpe med nedbetalinger. Søkt frivillig forvaltning. Kommunen sa klart i tlf i dag at de ikke har leilighet til meg før rest står i 0,- 😭

Nav sa de kan dekke rest om kommunen kan bekrefte at de har en leilighet. Men kommunen vil ikke bekrefte dette til nav. Fordi de kan få inn andre hastesaker 💔

Alt følels så umulig 💔

Skrevet

Mitt råd til deg er å gå til media.Tar de tak i saken,skal jeg garantere at du har bolig innen kort tid.

Skrevet
1 minutt siden, Østerdølen skrev:

Mitt råd til deg er å gå til media.Tar de tak i saken,skal jeg garantere at du har bolig innen kort tid.

Er dette "media mat" da? 

Alenemor til 2, får ikke leilighet pga skyldig husleie..

Skrevet

Hvordan i huleste har du betalt leie for huset som skal selges dersom du ikke har jobb å ikke får penger andre steder. Er ikke dette noe du burde tenkt på før det gikk så langt? Beklager, men jeg har lite sympati i denne situasjonen,det er mulig å rette på slike ting og du har rett på penger fra nav uansett type sykdom, så lenge legen sier du ikke er istand til å arbeide. 

Anonymkode: 77a4a...0ef

Skrevet

Jeg jobber med økonomisk sosialhjelp, og alle kommuner har plikt å bistå med et botilbud til de som mangler dette. Om de ikke har tilgjengelig kommunal bolig (som det gjerne er venteliste på) skal de likevel tilby midlertidig tak over hodet til noe annet er mulig. Dette kan være alt fra hotell, campinghytte, vandrehjem etc, avhengig av hva som finnes i kommunen du bor i, men i og med at du har barn må det tas hensyn til de. Synes det høres underlig at de "venter til dere står der" før de sjekker ut mulighetene deres til bolig? Bra du har kontaktet fylkesmannen, det er rette instans hvis ikke du får hjelp. Barns behov står meget sterkt i slike saker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...