Gå til innhold

Hvilken "melk" er minst skadelig for miljøet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser flere av mine venner som stemmer og/eller er medlem av mdg foretrekker mandelmelk, men det kan da umulig være særlig miljøvennlig? Mandler krever jo masse vannressurser. Kumelk er selvfølgelig heller ikke bare bra, men hva med havremelk? Den er relativt kortreist og vegansk. Er det et bedre alternativ? Rismelk må fraktes lagt. 

Anonymkode: 53362...2ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Morsmelk produser av naboen på slankekur.

Anonymkode: 845ee...53b

Skrevet

Tror du har ganske rett, med at havremelk kan være det mest miljøvennlige. Men hvor miljøvennlig skal man bli, hvis man må tenke over, hver minste ting man spiser. Jeg er selv vegetarianer, og spiser kun gulost, av mat som kommer fra dyr. Og jeg har ikke bil, prøver å bare kjøpe det jeg trenger. Og drikker havre, eller rismelk. Men liker smaken best på rismelk, til havregryn, så da bruker jeg den. Tenker ikke over alt jeg spiser, eller kjøper.

Anonymkode: 7b6ae...039

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror du har ganske rett, med at havremelk kan være det mest miljøvennlige. Men hvor miljøvennlig skal man bli, hvis man må tenke over, hver minste ting man spiser. Jeg er selv vegetarianer, og spiser kun gulost, av mat som kommer fra dyr. Og jeg har ikke bil, prøver å bare kjøpe det jeg trenger. Og drikker havre, eller rismelk. Men liker smaken best på rismelk, til havregryn, så da bruker jeg den. Tenker ikke over alt jeg spiser, eller kjøper.

Anonymkode: 7b6ae...039

Neida, jeg mener ikke at man skal leve helt asketisk. Ingen kan gjøre alt, men alle kan gjøre noe (du er veldig flink, forresten👍🏻). Lurte bare på hva som rent teknisk er det beste alternativet miljømessig😊

Anonymkode: 53362...2ca

Skrevet

Havremelk er nok ganske så miljøvennlig. Du kan også lage melk ved å ta hempfrø og vann i en blender. Hemp er i hvert fall lite ressurskrevende å dyrke, så ville tippe det også er et godt valg. Dessuten får du i deg essensielle fettsyrer via Hemp. 

Anonymkode: 3f6e0...531

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...