Gå til innhold

Vennegrupper...

Mamma`n til Will& Ailo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vennegrupper, årstidsgrupper,lekegrupper, foreldregrupper, foreldrekvelder, klassekvelder.... Blir helt svett av tanken.

I tillegg kommer treninger, lekser, bursdager ol. 

Skjønner ikke hvordan vi skal få tid til alt dette!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, dette er galskap satt i system! Det er INGEN som faktiske liker dette og vil gjennomføre, men ingen tørr å protestere, for man vil jo ikke bli stemplet som en som IKKE HAR TID TIL BARNA SINE!!

Anonymkode: 75c25...cb3

Skrevet

Har dere alt dette? Vi har kun vennegrupper, og med alle bursdagene i tillegg er dette mer enn nok. Foreldrekvelder og foreldregrupper- hva er forskjellen på det? Og hvordan organiseres det?

Anonymkode: 516f7...364

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, dette er galskap satt i system! Det er INGEN som faktiske liker dette og vil gjennomføre, men ingen tørr å protestere, for man vil jo ikke bli stemplet som en som IKKE HAR TID TIL BARNA SINE!!

Anonymkode: 75c25...cb3

Jeg tør å si det, og sa det, mange var enige med meg og forslaget ble nedstemt. 

Ingen slike grupper i klassen til mine barn. 

Ildsjelene som gjerne vil drive med sånt (populært kalt cupcakesmammaene), og trenger de litt hjelp til baking e.l i forbindelse med et av arrangementene sine får de spørre etter frivillige. Da stiller alltid noen opp, ingen sol synes det et noe problem å stille opp når de føler det er frivillig 😉

Anonymkode: 03cf9...05a

Skrevet

Du er ikke den eneste. Jeg hater det like mye!

Anonymkode: cdc4f...894

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tør å si det, og sa det, mange var enige med meg og forslaget ble nedstemt. 

Ingen slike grupper i klassen til mine barn. 

Ildsjelene som gjerne vil drive med sånt (populært kalt cupcakesmammaene), og trenger de litt hjelp til baking e.l i forbindelse med et av arrangementene sine får de spørre etter frivillige. Da stiller alltid noen opp, ingen sol synes det et noe problem å stille opp når de føler det er frivillig 😉

Falt ut litt av setningen der, ildsjelene får arrangere spillkvrlder, quizkvelder, grillfester, disco og naturstier så mye de gidder, så kan vi aldre dødelige bidra litt når vi har kapasitet 

Skrevet

Har heldigvis ikke slikt på skolen her:) 

På fotballen skjer det at vi samles, jentene og foreldre, til sosialt samvær. Men det er frivillig. Og veldig koselig:) 

Anonymkode: 630a8...b31

Skrevet

ja det er grusomt å hjelpe de som ikke har så lett for å få venner..Noen barn blir aldri innvitert med hjem til noen å da er sånne vennegrupper veldig viktig.

Anonymkode: 05a32...702

Skrevet

Jeg synes vennegrupper er kjempebra, jeg. Det er jo bare snakk om et par ganger i året man skal ha med de andre barna hjem. Og så får man sjansen til å bli bedre kjent med barna og foreldrene deres. VI har ikke så mange andre fellesaktiviteter med klassen, da.

Anonymkode: 69cb1...e30

Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

ja det er grusomt å hjelpe de som ikke har så lett for å få venner..Noen barn blir aldri innvitert med hjem til noen å da er sånne vennegrupper veldig viktig.

Ikke noe problem, jeg hjelper gjerne. 

Bare send en mld, for eksempel:

"Lise har veldig lyst til å leke med Tiril etter skolen en dag, kunne vi få til det tror du?" 

Jeg har enda ikke avvist noen, og leker barna greit sammen og koser seg blir det garantert flere avtaler 

Skrevet

Vennegrupper er et tiltak som motvirker mobbing. Det er fundert i forskning. Men for all del, hvem bryr seg om mobbing???Hvor dum er det mulig å bli...

Anonymkode: 2e8ba...a3b

Skrevet

Vi har det og slik og med 2 skolebarn så blir det mye! 

Har prøvd og si at vi kan kutte noe mange er enige helt til det skal stemmes over da vill plutselig alle ha disse gruppene.

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vennegrupper er et tiltak som motvirker mobbing. Det er fundert i forskning. Men for all del, hvem bryr seg om mobbing???Hvor dum er det mulig å bli...

Like dum som du! Som tydeligvis ikke skjønner at alle gruppene tilsammen bli alt for mye! Vi som famile har faktisk et liv utenom skolen også!

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her er det bevisst at emnegrupper og andre grupper sammensatt av skolen ikke gir mer venner, de er kun sammen de dagene det er grupper ikke ellers hverken privat eller på skolen.

Skrevet

En annen ting som irriterer meg med dette er hvor mye skolen skal bestemme over vår fritid!

Skrevet
13 minutter siden, Mamma_til_2 skrev:

Her er det bevisst at emnegrupper og andre grupper sammensatt av skolen ikke gir mer venner, de er kun sammen de dagene det er grupper ikke ellers hverken privat eller på skolen.

Bevisst eller bevist?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...