Anonym bruker Skrevet 1. september 2017 #1 Skrevet 1. september 2017 Arver noen penger og vurderer å sette endel i fond. Lønnsomt? Har ingen erfaring med sparing i fond. Hvor mye setter dere av hver mnd.? Et eller flere fond? Sparer dere til ungene deres i fond? Anonymkode: 55e0c...b1e
Anonym bruker Skrevet 1. september 2017 #2 Skrevet 1. september 2017 Jeg sparer i fond. Jeg har vært i baken og som ordner det, har sånn fond som bankene velger fond etter hva som er mest lønnsomt/minst risiko eller noe sånnt. Jeg har tjent ca 600 på det året jeg har spart i fond. Man må også huske på at fondet varierer, og kan godt gå ned for å gå opp igjen, så man kan ikke sitte og følge med på fondet for å ta ut penger når det går ned, da får man ikke med seg stigningen igjen. Men dette er nok noe de vil fortelle deg i banken. Anonymkode: 162b2...7fe
Anonym bruker Skrevet 1. september 2017 #3 Skrevet 1. september 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg sparer i fond. Jeg har vært i baken og som ordner det, har sånn fond som bankene velger fond etter hva som er mest lønnsomt/minst risiko eller noe sånnt. Jeg har tjent ca 600 på det året jeg har spart i fond. Man må også huske på at fondet varierer, og kan godt gå ned for å gå opp igjen, så man kan ikke sitte og følge med på fondet for å ta ut penger når det går ned, da får man ikke med seg stigningen igjen. Men dette er nok noe de vil fortelle deg i banken. Anonymkode: 162b2...7fe Ja, trekker 500 hver mnd fra lønnskontoen. Nei, har ikke opprettet fond til barna, men vet at særlig de som har litt greie på økonomi, jobber i bank og lignende gjør det fra barna er små. Anonymkode: 162b2...7fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå