Gå til innhold

Sykemeldt 50 % ingen rettigheter?


Anbefalte innlegg

Skrevet

 Jeg har legetime  på sykehus og det går ikke å bytte da må jeg vente kanskje i 3 mnd. 

 Men arbeidsgiver mente at jeg ikke har rett på permisjon. 

Anonymkode: 4e47a...3a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man har vel rett på fri til slikt? Ville sjekket permisjonsreglementet der du jobber og snakket med tillitsvalgt.

Anonymkode: f9367...4bb

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 Jeg har legetime  på sykehus og det går ikke å bytte da må jeg vente kanskje i 3 mnd. 

 Men arbeidsgiver mente at jeg ikke har rett på permisjon. 

Anonymkode: 4e47a...3a6

Kan du ikke bytte arbeidsdag da?

Anonymkode: 7ef79...ca4

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

 Jeg har legetime  på sykehus og det går ikke å bytte da må jeg vente kanskje i 3 mnd. 

 Men arbeidsgiver mente at jeg ikke har rett på permisjon. 

Anonymkode: 4e47a...3a6

Jo, den timen må du jo ta. Da er du sykmeldt den aktuelle dagen. 

Anonymkode: 3da0d...4f1

Skrevet

Da bytter du dag og er sykemeldt den dag timen er og jobber en annen. 

Anonymkode: 3e4f5...814

Skrevet

Det er en rimelighetensklausul på det med at legetimer må havne utenfor arbeidstid. Må du vente 3 mnd på en viktig legetime kan du ikke med rimelighet kreves og bytte time og du skal få fri mener jeg.

Anonymkode: ef394...98d

Skrevet

Kan du ikke bare bytte dag du er sykemeldt ?

Anonymkode: b02ec...d4d

Skrevet

Det er ikke bare bare og bytte arbeidsdag det er satt Inn vinar for meg. 

Anonymkode: 4e47a...3a6

Skrevet

Du skal ikke ha permisjon, du skal bytte sykemeldingsdag så du er sykemeldt denne dagen.

Du kan ringe nav og spørre hvordan regelverk er og hvordan dette skal løses, de vil garantert at du skal ta timen og ikke få en lenger sykemeldingsperiode enn nødvendig.

Jeg ville ringt legen min tror jeg, er 100% sikker på at han bare ville utvidet sykemeldingen min den uka, om nødvendig satt 100% sykemeldt den uka så jeg fikk gått til legen på sykehuset.

Anonymkode: 70f43...db5

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke bare bare og bytte arbeidsdag det er satt Inn vinar for meg. 

Anonymkode: 4e47a...3a6

Da sjekker dere om vikaren kan en annen dag. Det er en uting med folk i graderte sykemeldinger som må til lege, tannlege og andre ting på jobbedagene sine når de har halve uken fri og til rådighet. 

Anonymkode: b02ec...d4d

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Da sjekker dere om vikaren kan en annen dag. Det er en uting med folk i graderte sykemeldinger som må til lege, tannlege og andre ting på jobbedagene sine når de har halve uken fri og til rådighet. 

Anonymkode: b02ec...d4d

Men du forstår at man ikke alltid kan velge tidspunkt for en time på sykehus??

Anonymkode: cac72...537

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Da sjekker dere om vikaren kan en annen dag. Det er en uting med folk i graderte sykemeldinger som må til lege, tannlege og andre ting på jobbedagene sine når de har halve uken fri og til rådighet. 

Anonymkode: b02ec...d4d

Jeg er i utgangspunktet helt enig med deg,men sykehustimer må man nesten bare ta når man får de, de er ikke bare å bytte på. Og man kan jo ikke noe for at de havner akkurat på en jobbdag. Når det gjelder tannlege ogfastlege er jeg helt enig

Anonymkode: 7ef79...ca4

Skrevet

Klart du bor få fri til å dra på sykehuset med eller uten lønn. 

Anonymkode: af09b...299

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men du forstår at man ikke alltid kan velge tidspunkt for en time på sykehus??

Anonymkode: cac72...537

Nei men en time på sykehuset vet man som regel om i god tid. Da bytter man jobbedag. Jeg jobber 60% og det kunne ikke falle meg inn å be om fri en dag jeg skulle ha jobbet. Enten bytter jeg timen og skulle mot alle solemerker ikke gå bytter jeg arbeidsdag. 

Anonymkode: b02ec...d4d

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei men en time på sykehuset vet man som regel om i god tid. Da bytter man jobbedag. Jeg jobber 60% og det kunne ikke falle meg inn å be om fri en dag jeg skulle ha jobbet. Enten bytter jeg timen og skulle mot alle solemerker ikke gå bytter jeg arbeidsdag. 

Anonymkode: b02ec...d4d

Jeg har hatt legetime på sykehus haugevis av ganger som var bestemt 1-2 dager i forveien, så man vet slettes ikke alltid om det i god tid. Jeg kunne aldri flytte timene. Har heldigvis hatt fornuftige arbeidsgivere.

Anonymkode: fd375...374

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...