Anonym bruker Skrevet 31. august 2017 #1 Skrevet 31. august 2017 Fikk bakoversveis når jeg hørte hva min venninne fremdeles tar av medisiner etter et ukomplisert, lite, dagkirurgisk inngrep for noen uker siden Oxycontin, Oxynorm, m.m. Det er ikke normalt og jeg er veldig bekymret! Prøvde å snakke med henne men blir bare avfeid. Hun husker heller ikke hva vi snakker om fra en dag til en annen. Hva kan jeg gjøre??? Anonymkode: 97e31...190
Anonym bruker Skrevet 31. august 2017 #2 Skrevet 31. august 2017 Kanskje hun later som om hun ikke husker hva dere snakket om dagen før fordi hun syns du er slitsom og masete, men du tar ikke hintet? Anonymkode: a740d...1b9
Anonym bruker Skrevet 31. august 2017 #3 Skrevet 31. august 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Kanskje hun later som om hun ikke husker hva dere snakket om dagen før fordi hun syns du er slitsom og masete, men du tar ikke hintet? Anonymkode: a740d...1b9 Ja, du har nok helt rett! Tusen takk for et godt råd ❤️ Da er det meg og kjeften min som er problemet, og ikke heroin i pilleform. Godt å få det oppklart! Skal gå i meg selv. Anonymkode: 97e31...190
Anonym bruker Skrevet 31. august 2017 #4 Skrevet 31. august 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ja, du har nok helt rett! Tusen takk for et godt råd ❤️ Da er det meg og kjeften min som er problemet, og ikke heroin i pilleform. Godt å få det oppklart! Skal gå i meg selv. Anonymkode: 97e31...190 Ikke overdriv nå, det var ikke det jeg skrev. Bare at det er noen uker, ikke måneder, og det kan være en overgang som innebærer større utfordringer enn det du er klar over, og hvis du i tillegg er så bekymret og viser det så tydelig kan det føre til at hun lukker seg enda mer. Sier det av erfaring. Men siden du er så sarkastisk gidder jeg ikke utdype mer. Anonymkode: a740d...1b9
Anonym bruker Skrevet 31. august 2017 #5 Skrevet 31. august 2017 Jeg regner med hun har fått pillene av lege? To uker er ikke lenge, og hun får nok ikke ny resept når det er tomt. Siden hun har fått nok piller til at hun har nok til 2-3 ukers bruk så er det nok ikke så uvanlig å ta pillene såpass lenge heller. Anonymkode: fe36a...f84
Anonym bruker Skrevet 31. august 2017 #6 Skrevet 31. august 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg regner med hun har fått pillene av lege? To uker er ikke lenge, og hun får nok ikke ny resept når det er tomt. Siden hun har fått nok piller til at hun har nok til 2-3 ukers bruk så er det nok ikke så uvanlig å ta pillene såpass lenge heller. Anonymkode: fe36a...f84 Jo, det er nettopp det som er uvanlig. Man får de som regel maks 1-2 dager på sykehus. Hun sa selv fastlegen ikke ville skrive ut mer, men det har hun da faktisk overtalt han til å gjøre. Jeg burde også presisert i hovedinnlegget at hun har brukt vanvittige mengder smertestillende i et par år. Og jeg er bekymret for at det er en avhengighet og ikke reelle smerter det er snakk om. Til info har jeg hatt samme inngrepet selv. Anonymkode: 97e31...190
Anonym bruker Skrevet 31. august 2017 #7 Skrevet 31. august 2017 1. Så lenge hun får dette av fastlegen ser også fastlegen hva hun tar, og tar en videre vurdering av forbruket. 2. Smerter oppleves forskjellig fra person til person . Uten å vite hvilket inngrep dette er, så kan det uansett ha vært lite smerter for deg, men verre for venninnen din. Eks. Min første fødsel var 200x verre enn min andre. Begge kom vaginalt, uten hjelpemidler og store rifter, men smertene var mye verre som sagt med første. 3. Tror ikke du skal mase om dette etter bare noen uker. Selv om du mener det godt, er det ikke sikkert det blir oppfattet sånn av fin venninne som kanskje faktisk har smerter. Anonymkode: 48977...69f
Anonym bruker Skrevet 31. august 2017 #8 Skrevet 31. august 2017 Du kan ta kontakt med kommunelegen og forklare at du er bekymret for at din venninne får for mye vanedannende medisiner av fastlegen sin, og at du lurer på om legen er for slepphendt med å skrive ut slike medisiner. Jeg har via både et par-tre familiemedlemmer og gjennom jobb opplevd at det fremdeles er forbausende mange leger som heller velger å skrive ut for mye vanedannende medisiner der det ikke er ansvarlig eller nødvendig. Men det er ofte lettere å bare gi tabletter enn å bruke tid på en pasient som ikke ønsker å innrømme sin egen medikamentavhengighet... Kjører din venninne bil? I så fall MÅ du ta dette videre, for da risikerer hun å drepe seg selv eller andre i trafikken! Har hun barn? I så fall ville jeg vurdert å snakke med barnevernet siden din venninne ikke lenger husker fra dag til dag. Som noen sier kan samme operasjon gi veldig ulike smertenivåer. Hvor lenge er det ca. siden inngrepet til din venninne? Anonymkode: d1322...73e
Anonym bruker Skrevet 31. august 2017 #9 Skrevet 31. august 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Du kan ta kontakt med kommunelegen og forklare at du er bekymret for at din venninne får for mye vanedannende medisiner av fastlegen sin, og at du lurer på om legen er for slepphendt med å skrive ut slike medisiner. Jeg har via både et par-tre familiemedlemmer og gjennom jobb opplevd at det fremdeles er forbausende mange leger som heller velger å skrive ut for mye vanedannende medisiner der det ikke er ansvarlig eller nødvendig. Men det er ofte lettere å bare gi tabletter enn å bruke tid på en pasient som ikke ønsker å innrømme sin egen medikamentavhengighet... Kjører din venninne bil? I så fall MÅ du ta dette videre, for da risikerer hun å drepe seg selv eller andre i trafikken! Har hun barn? I så fall ville jeg vurdert å snakke med barnevernet siden din venninne ikke lenger husker fra dag til dag. Som noen sier kan samme operasjon gi veldig ulike smertenivåer. Hvor lenge er det ca. siden inngrepet til din venninne? Anonymkode: d1322...73e Takk for gode råd ❤️ Anonymkode: 97e31...190
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå