Anonym bruker Skrevet 31. august 2017 #1 Skrevet 31. august 2017 Jeg og mannen er begge helsepersonell, men tilhører ganske ulike profesjoner som har kanskje ganske forskjellig filosofier. Det er ikke dette som er problemet, men mannen setter meg "hele tiden" i bås og stiller store spørsmål med min praksis, "hvorfor behandler dere sånn? Hvordan kan dere stå for de valgene dere gjør? Dere aner ikke hva dere gjør!" etc. Jeg føler ofte at jeg må forsvare mine faglige begrunnelser og jeg blir så lei.. så inderlig lei! Det er en ting å stille spørsmål med hvorfor man gjør som man gjør i mitt yrke, men når man blir fremstilt som en bøddel og det som verre er så blir jeg faktisk.. lei meg. Jeg har utdanning som sier at jeg forstår og handler ut ifra min kunnskap - som han ikke har, men stadig settes jeg på prøve hvor han sier at hans profesjons-filosofi er mye bedre (kort fortalt) og tar mer hensyn til pasientene. Det er egentlig helt utrolig at det er dette som er det store problemet i parforholdet vårt. Vel, vi er iallefall engasjert i yrkene våre om ikke annet. Men når det store temaet rundt middagsbordet er behandling og man alltid blir framstilt som slem og dum, da begynner det å bli nok. Altså kranglene dreier seg ikke om at jeg er dårlig i min jobb, men generelt behandlingsformer. Argh, skulle tro vi krangla om valg og han sto på den ene yttersiden og jeg på den andre.. Anonymkode: 3710e...7eb
SuperFries Skrevet 31. august 2017 #2 Skrevet 31. august 2017 Kan du ikke bare si det til han, da? Spørre han hvorfor han har et behov for å markere seg og sette deg på plass?
Anonym bruker Skrevet 31. august 2017 #3 Skrevet 31. august 2017 Hva jobber du med da? Hvis du lever av å lure godtroende mennesker til å betale for healing eller setter Botox på vanlige friske mennesker har han jo et poeng. Det kan jo også hende han forsøker å diskutere fag og filosofi. Da kan spørsmålene være ment som en åpning for deg til å forklare hvordan din progresjon oppfatter saken og hvorfor dere mener det er riktig. Anonymkode: 057f5...349
Anonym bruker Skrevet 31. august 2017 #4 Skrevet 31. august 2017 Om han er legen lurer jeg veldig på hva du driver med, homeopat? Ble dere sammen før dere utdannet dere? Synes det er veldig rart å velge en partner man ikke respekterer valgene til. Om han synes du driver med noe helt uetisk er det rart han valgte deg til partner... Du får stille han til veggs, si at han valgte å leve med deg og må respektere den du er og det du driver med. Først når dere respekterer hverandre kan dere diskutere, det går ikke an å diskutere med en som ser ned på deg. Anonymkode: bb0b5...da5
Anonym bruker Skrevet 31. august 2017 #5 Skrevet 31. august 2017 18 minutter siden, SuperFries skrev: Kan du ikke bare si det til han, da? Spørre han hvorfor han har et behov for å markere seg og sette deg på plass? Ja, tror vi skal ta en om mulig stor prat i kveld når ungene har lagt seg. 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva jobber du med da? Hvis du lever av å lure godtroende mennesker til å betale for healing eller setter Botox på vanlige friske mennesker har han jo et poeng. Det kan jo også hende han forsøker å diskutere fag og filosofi. Da kan spørsmålene være ment som en åpning for deg til å forklare hvordan din progresjon oppfatter saken og hvorfor dere mener det er riktig. Anonymkode: 057f5...349 Neida, vi har begge utdanninger som tilsier statlig universitetet - ikke noe "engleskole" her i gården. I starten så hadde vi lange fine samtaler om fag og fant nytte i hverandres perspektiver, men etter en stund så begynte han å få mer og mer forakt, når jeg tenker meg om så begynte det hele når han startet på doktorgraden sin og ble helt henslukt i faget sitt.. hm, der fikk jeg noe å tenke på. 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Om han er legen lurer jeg veldig på hva du driver med, homeopat? Ble dere sammen før dere utdannet dere? Synes det er veldig rart å velge en partner man ikke respekterer valgene til. Om han synes du driver med noe helt uetisk er det rart han valgte deg til partner... Du får stille han til veggs, si at han valgte å leve med deg og må respektere den du er og det du driver med. Først når dere respekterer hverandre kan dere diskutere, det går ikke an å diskutere med en som ser ned på deg. Anonymkode: bb0b5...da5 Vi ble sammen før vi utdannet oss, og i studietida og i begynnelsen av karrièrene våre var det bare positivt med de ulike perspektivene. Takk for svar damer! Anonymkode: 3710e...7eb
Anonym bruker Skrevet 31. august 2017 #6 Skrevet 31. august 2017 Kan dere ikke ha en regel om å skille jobb og privat? Anonymkode: 14fcb...05b
Anonym bruker Skrevet 31. august 2017 #7 Skrevet 31. august 2017 Problemstillingen fikk meg til å tenke på serien "Billions". Kanskje dere kan se den sammen, og om ikke annet ta lærdom av hvordan det kan ende når mann og kone ikke er enige om jobbrelaterte ting Anonymkode: 88ca3...2e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå