Anonym bruker Skrevet 31. august 2017 #1 Skrevet 31. august 2017 Når kan barn reise med tog alene? Egentlig så må det togbytte til, hvis ikke så må jeg kjøre et godt stykke. Jeg er litt utrolig for dette selv om jeg har en gutt som er veldig moden for alderen. Anonymkode: b3581...800
Anonym bruker Skrevet 31. august 2017 #2 Skrevet 31. august 2017 Togbytte på ukjent stasjon tror jeg jeg ville ventet med til tolvårsalderen. Anonymkode: 43bcf...a03
Anonym bruker Skrevet 31. august 2017 #3 Skrevet 31. august 2017 jeg syns dette er så vanskelig, for føler meg ikke helt komfortabel med å sende en 6 åring på tog alene selv om han er veldig selvstendig... Anonymkode: b3581...800
Anonym bruker Skrevet 31. august 2017 #4 Skrevet 31. august 2017 12 år har jeg sagt til mitt barn. Anonymkode: 100e2...819
Anonym bruker Skrevet 31. august 2017 #5 Skrevet 31. august 2017 Jeg var 7 når jeg reiste alene til bestemor. Det var ikke noe bytting av tog da. Anonymkode: 5088c...524
Anonym bruker Skrevet 31. august 2017 #6 Skrevet 31. august 2017 Nsb anbefaler 10 år uten togbytte og 12 år med togbytte. Men man må jo se an eget barn. Mitt barn får ikke ta tog til sin far da jeg opplever henne noe umoden hvis ukjente tar kontakt eller det plutselig blir buss for tog på Oslo s pga signalfeil o.l. Så jeg mener strekningen må taes i betraktning, hvor lenge barnet må sitte på toget, evt bytte, og om barnet mestrer en situasjon hvor toget ikke går videre. Anonymkode: 474c2...ed2
Anonym bruker Skrevet 31. august 2017 #7 Skrevet 31. august 2017 Her startet barna og ta tog alene, da største var 12 år, minste var da 7 år. Var ikke togbytte. Nå er minste 10 år, men føler ikke han er klar for å ta toget alene ennå. Tenker at vi kanskje kan starte til neste år. Anonymkode: 2e465...1bb
Anonym bruker Skrevet 31. august 2017 #8 Skrevet 31. august 2017 Mine fikk ikke dra alene på toget før de var 10år, alderen jeg fant på nsb når jeg tittet. Togstrekket de skulle ta var veldig kokrt og ikke noe problem for oss eller mormor å hente de om noe gikk galt. Eneste stoppet mellom oss og mormor ligger ti min unna oss med bil, der må de bytte til buss som oftes. Vi hadde ikke planr om å sende de på toget,mmen ungene ville gjerne prøve dette så da lot vi de prøve. Ungene vokste veldig på denne lille turen. Eldste som var 12år torde å gjøre ting hun aldri har gjort før, hun er ekstremt sjenert men denne gangen torde hun å snakke med togkonduktøren og andr mennesker på toget. Lillesøst på 10år som vanligvis snakker med alt og alle hadde vært helt stille, for hun var nesten i sjokk over at hun ikke ble komandert av storsøster til å spørre om alt mulig. Storesøster bruker lillesøster til slikt som oftes, kjenner meg igjen for jeg gjorde det med min storesøste. Noen turer på denne korte strekningn og vips satt eldste på toget til hovedstaden alene. Det skal sies at jeg ikke var helt begeistret siden hun skulle ta t-bane og buss der inne for å komme til onkels jobb. Men det var hun selv som ønsket det, onkel kunne hente henne. Men det var vist dødsflaut å bli hentet i forsvarsbil, tenk om den avr kamuflasjefarget..... Tenkt om hun møtte noen hun kjente... Fjortisser!!! Hun klarte dette med glans. Har ikke barnet tatt tog før, bør du ta en togtur sammen med barnet. Tog er ikke det vanskeligste å ta, men togkonduktøren har ikke samme mulighet til på passe på at barnet kommer av og på riktig alltid. Veldig forskjell fra togkonduktør til togkonduktør. Mine har sitti på vanlig plasser, i konduktørvognen og de har fått komme frem til der de styrer toget. Det siste var kjempe gøy, men tydelig at noen kjedet seg på jobb for det var såvidt ett menneske på toget når de fikk gjøre dette. Anonymkode: 59c42...d6c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå