Anonym bruker Skrevet 31. august 2017 #1 Skrevet 31. august 2017 Har et barn på 16 mnd som er svært aktiv. H*n sitter så og si aldri i ro og er i full aktivitet hele døgnet. Det eneste som kan få h*n til å slappe av og sitte i ro en stund er TV/nettbrett med noe som fanger oppmerksomheten. Når h*n er sliten, vil h*n derfor kun se TV..vi ser at dette har blitt en vane og prøver nå å snu denne. Barnet blir veldig lei seg og gråter som bare det når vi nekter å slå på TVen. Har noen tips til hvordan vi kan snu dette, hva vi evt kan gjøre for å hjelpe h*n til å slappe av på annet vis? (bøker fungerer dårlig..) Anonymkode: 7b9a6...4d0
Anonym bruker Skrevet 31. august 2017 #2 Skrevet 31. august 2017 Hvorfor h*n? Tror du vi kan gjenkjenne deg? Anonymkode: 6e0f7...8d8
Anonym bruker Skrevet 31. august 2017 #3 Skrevet 31. august 2017 Spiller det noen rolle om han ser litt på barne-TV når han er sliten da? Så lenge det ikke er snakk om timevis i strekk er det vel en helt ok måte å slappe av på? Om han selv går til TV og vil du skal slå den på hadde jeg satt på f.eks en episode av noe han liker, uansett om det er fantorangen eller tomastoget så varer det vel ikke mer enn 15-20 min? Da får han en liten timeout og roet seg ned også kan han leke videre etterpå. Anonymkode: 16e69...a74
Lessismore Skrevet 31. august 2017 #4 Skrevet 31. august 2017 Gjør det noe om han ser litt på TV eller nettbrett da? Her parkerer jeg rett som det er minstemann med en ipad, rett og slett for å få han til å senke pulsen litt og hvile. Jaja, i en ideel verden hadde han bladd i en bok, men sånn er han dessverre svært sjelden. Jeg ser ikke noe galt i noen minutter med ipad - så får jeg tid til å gå på do, rydde eller noe annet forefallende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå