Gå til innhold

Jobbe ekstra og sur sjef.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i en mellomstor bedrift der jeg er en av to i ledelsen. Min stilling er 80%. Ganske ofte spør sjefen om jeg kan bytte dag eller jobbe ekstra for det passer hennes planer bedre. Feks hun skal på møte og vil ha folk der. Jeg bytter ofte og jobber endel ekstra men jeg legger feks tannlege, lege, foreldresamtaler osv på min fridag for jeg får ikke ta det på de dagene jeg jobber. 

Nå er jeg spurt igjen om endel ekstra og bytte av dag. Jeg har planer de to neste fridagene og sa dette hvorpå jeg får beskjed at jeg er særs lite fleksibel og det blir dårlig stemning. 

Men det er jo fridagen min. Og stillingen min er 80%. Jeg sier som oftest ja og jeg mener hun ikke har rett til å bli sur. Eller?

Anonymkode: e8ccf...884

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei hun har ikke rett til å bli sur på deg for dette syns jeg. Hev deg over det hvis du klarer det, eller konfronter henne med det hvis du tror det har noen hensikt. 

Anonymkode: 2b7e6...d69

Skrevet

Hun er en dårlig sjef og er lite profesjonell. Oppfører seg barnslig. Du får bare si at du legger planer til fridagene dine, og blir hun sur så får hun bare bli det. Ikke bry deg. 

Anonymkode: c6841...856

Skrevet

Njaaa, både og.

Du sier du er i ledelsen, og da regner jeg med at du også får lederlønn. Det får man jo blant annet fordi det er forventa ekstra fleksibilitet og lojalitet til jobben.

Så da kommer det litt an på kjemi og stemning. Om det er planer som er vanskelig å flytte på, ville jeg sagt det og fortalt hva det var, men prøvd å komme med løsninger. Det er mulig å flytte på tannlegetimer, men vanskeligere å flytte på andre ting. 

Anonymkode: 326d2...97e

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Njaaa, både og.

Du sier du er i ledelsen, og da regner jeg med at du også får lederlønn. Det får man jo blant annet fordi det er forventa ekstra fleksibilitet og lojalitet til jobben.

Så da kommer det litt an på kjemi og stemning. Om det er planer som er vanskelig å flytte på, ville jeg sagt det og fortalt hva det var, men prøvd å komme med løsninger. Det er mulig å flytte på tannlegetimer, men vanskeligere å flytte på andre ting. 

Anonymkode: 326d2...97e

Nei får ikke lederlønn. 

Jeg sier som regel ja altså. Men jeg mener at jeg må jo få kunne planlegge ting på mine fridager og ikke alltid ha de åpne i tilfelle jeg må bytte eller jobbe ekstra. Noen ganger spør hun dagen før og det blir mye stress å bytte rundt på mye. 

Anonymkode: e8ccf...884

Skrevet

Problemet er at du har sagt for mye ja. Når du da plutselig nei blir det dårlig stemning. Hun dama oppfører seg som et bortskjemt unge. Sur når den plutselig ikke får vilja si. 

Anonymkode: 36f8c...fee

Skrevet

Så kjedelig!

Jeg ville vurdert å be om en samtale.

"Jeg vil gjerne snakke med deg om det med mine fridager. Jeg har jo 80% stilling. Fremover kan jeg ikke lenger bytte om på dagene. Jeg har sagt ja, fordi jeg gjerne avhjelpe, men fra nå av må dagen være fast, så jeg kan bruke den slik det var tenkt." 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...