Anonym bruker Skrevet 30. august 2017 #1 Skrevet 30. august 2017 Blir man adjunkt om man har en bachelor som faglærer i et fag (med 30 sp i pedagogikk og 30 sp i fagdidaktikk) + et årsstudium i et annet fag som det fjerde året? Eller må man ha PPU for å få tittelen adjunkt? Anonymkode: ddd37...be2
Anonym bruker Skrevet 30. august 2017 #3 Skrevet 30. august 2017 20 minutter siden, Optatium skrev: Du må ha PPU. Øh, nei. adjunkt er man hvis man har fire års utdanning inkludert lærerutdanning. Denne lærerutdanningen trenger ikke være PPU. Det er ingen som tar PPU hvis man er faglærer. Anonymkode: 7c28b...590
Anonym bruker Skrevet 30. august 2017 #4 Skrevet 30. august 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Øh, nei. adjunkt er man hvis man har fire års utdanning inkludert lærerutdanning. Denne lærerutdanningen trenger ikke være PPU. Det er ingen som tar PPU hvis man er faglærer. Anonymkode: 7c28b...590 Altså hvis man allerede er faglærer Anonymkode: 7c28b...590
Anonym bruker Skrevet 30. august 2017 #5 Skrevet 30. august 2017 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Øh, nei. adjunkt er man hvis man har fire års utdanning inkludert lærerutdanning. Denne lærerutdanningen trenger ikke være PPU. Det er ingen som tar PPU hvis man er faglærer. Anonymkode: 7c28b...590 Den fireårige lærerutdanningen inneholdt 30 stp pedagogikk og 30 stp fagdidaktikk, noe som tilsvarer PPU. Om man tok fireårig lærerutdanning eller treårig bachelor + PPU ble det samme, man ble adjunkt uansett. Ikke behov for PPU i tillegg til fireårig lærerutdanning, nei. Anonymkode: 695e2...afb
Optatium Skrevet 31. august 2017 #6 Skrevet 31. august 2017 20 timer siden, Anonym bruker skrev: Øh, nei. adjunkt er man hvis man har fire års utdanning inkludert lærerutdanning. Denne lærerutdanningen trenger ikke være PPU. Det er ingen som tar PPU hvis man er faglærer. Anonymkode: 7c28b...590 Øh, unnskyld. Jeg misforsto spørsmålet, du trenger ikke være muggen😜
super123 Skrevet 31. august 2017 #7 Skrevet 31. august 2017 Jeg har også hørt at på ungdomsskole og vgs ønsker de folk med mer pedagogikk, altså 60 studiepoeng. Stemmer dette?
Optatium Skrevet 31. august 2017 #8 Skrevet 31. august 2017 3 timer siden, super123 skrev: Jeg har også hørt at på ungdomsskole og vgs ønsker de folk med mer pedagogikk, altså 60 studiepoeng. Stemmer dette? Ikke på min ungdomsskole. Her er de mer opptatt av fagkombinasjon og erfaring ☺️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå