Gå til innhold

Adjunkt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir man adjunkt om man har en bachelor som faglærer i et fag (med 30 sp i pedagogikk og 30 sp i fagdidaktikk) + et årsstudium i et annet fag som det fjerde året? Eller må man ha PPU for å få tittelen adjunkt?

Anonymkode: ddd37...be2

Videoannonse
Annonse
Skrevet
20 minutter siden, Optatium skrev:

Du må ha PPU. 

Øh, nei.

adjunkt er man hvis man har fire års utdanning inkludert lærerutdanning. Denne lærerutdanningen trenger ikke være PPU. Det er ingen som tar PPU hvis man er faglærer. 

Anonymkode: 7c28b...590

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Øh, nei.

adjunkt er man hvis man har fire års utdanning inkludert lærerutdanning. Denne lærerutdanningen trenger ikke være PPU. Det er ingen som tar PPU hvis man er faglærer. 

Altså hvis man allerede er faglærer

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Øh, nei.

Den fireårige lærerutdanningen inneholdt 30 stp pedagogikk og 30 stp fagdidaktikk, noe som tilsvarer PPU. Om man tok fireårig lærerutdanning eller treårig bachelor + PPU ble det samme, man ble adjunkt uansett. Ikke behov for PPU i tillegg til fireårig lærerutdanning, nei.

Anonymkode: 695e2...afb

Skrevet
20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Øh, nei.

Øh, unnskyld. 

Jeg misforsto spørsmålet, du trenger ikke være muggen😜

Skrevet

Jeg har også hørt at på ungdomsskole og vgs ønsker de folk med mer pedagogikk, altså 60 studiepoeng. Stemmer dette? 

Skrevet
3 timer siden, super123 skrev:

Jeg har også hørt at på ungdomsskole og vgs ønsker de folk med mer pedagogikk, altså 60 studiepoeng. Stemmer dette? 

Ikke på min ungdomsskole. Her er de mer opptatt av fagkombinasjon og erfaring ☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...