Gå til innhold

Nå blir det bare for mye!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er midt i et samlivsbrudd nå. Vi er venner, men han har ikke flyttet. Får liksom ikke noe dato. Nå leker han familie når det passer han, og er hos nyedama når han føler for det (vært slutt en stund). Gikk opp Fornøyg i går at det er jaggu godt å være ham akkurat nå! Jeg vasker klærne hans, lager middag til han, rydder i huset etter ham, hjelper ungene (som han er far til) med lekser og følger opp fritidsaktivitetene deres, går på møter på skolen. 

Jobben min elsker jeg! Dvs.. Til nå.. Det er så mye som har endret seg, jeg trives ikke så godt, og jeg hr fått mange nye og flere arbeidsoppgaver jeg må sette meg inn i. Det hadde gått fint sånn ellers, men nå blir det bare så mye av alt! 

På toppen av det hele har jeg møtt en som jeg tenker på heeeele tiden! Vet ikke hvor jeg har ham, vi er på flørte og rote-stadiet, men vrir hjernen min for å finne ut om han liker meg... Føler det er for tidlig å bare spørre..

Når jeg endelig hr noen minutter for meg selv, det er sille og rolig, kjenner jeg hele kroppen vibrere. Jeg holder på å begynne å grune akkurat nå, er så sliten av alt!!!

Noen råd?? Det med eksen, jeg skal si i dag at han må flytte nå! 

Anonymkode: 55f14...bb0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger å roe helt ned og kaste ut eksen.

Eksen kan seg av ungene slik at du får hvilt deg ut.

Anonymkode: 1ee27...d15

Skrevet

Slutt å serve eksen! er det slutt, så e det slutt! Han må ut ASAP for at du skal få ro!

Anonymkode: 23949...23d

Skrevet

Kast ut den dusten! Skift lås og sett tingene hans på trappa.

Be han ha barna f.eks neste helg så du fårhentet deg inn, eller ordne med annen barnevakt.

Roting med en ny mann bør du vente litt med spør du meg, i alle fall når du opplever hele livet som lett kaotisk.

Anonymkode: 73c24...bc9

Skrevet

Hvorfor i all verden vasker du klærne hans, lager mat og rydder etter han?

Og hva i all verden tenker du med når du allerede roter rundt. Ungene har enda ikke fått leve uten faren i huset.

Nå må du virkelig roe ned.

Har du gitt han 3 mnd skriftlig oppsigelse på husværet om det er du som skal beholde boligen? Hvor lenge siden er det det ble slutt?

Anonymkode: 795d7...a3e

Skrevet

Herre... For et rot! Barn oppe i dette? Rydd opp! Mannen ut i dag! 

Anonymkode: dd3de...ba3

Skrevet

Du har skrevet om denne mannen før her inne?

Er dere gift eller samboere? Eier dere bolig sammen?

Nå må du bare sette ned foten. Har dere barn sammen - bestill time til mekling! Dere må ha hver deres adresse!

Om du eier boligen dere bor i, eller om dere leier og kontrakten bare står på deg, og han ikke betaler noe på lån eller husleie til deg så er det jo enkelt å bli kvitt ham. Da kan du kaste ham ut uten noe mer. Om han har betalt så må du gi ham en oppsigelse, det kan og bør du gjøre skriftlig. Send ham en mail etter at du har sagt fra til ham at han må ut innen f.eks. 1. oktober, og i mailen sier du ham opp og skriver at han må være ute fra bolig før 1. oktober. Sett i mail også opp en oversikt over hva dere ev. deler på av innbo osv. (om han hadde noe med seg inn i forholdet, om det er ting dere har kjøpt sammen og må fordele osv.). Viktig å ha det skriftlig, da kan du få hjelp til å kaste ham ut hvis han ikke er ute innen oppsigelsestiden.

Og så forteller du ham at du selvfølgelig ikke lenger kommer til å vaske hans klær osv. Hvorfor skal du sørge for at han har rene klær til han skal møte nydama???

Eier dere sammen må du ha en plan for å enten kjøpe ham ut eller at han skal kjøpe deg ut, eller at boligen selges.

Ang. han du har møtt - fortell ham at du liker ham og gjerne møter ham igjen, men at akkurat nå så må du først få orden på privatlivet og få ut eksmannen før du møter ny mann igjen. Nå er hverken du eller han du bor med klar for nye forhold. Hvis den nye mannen er noe å samle på så vil han forstå at du først må få ut eksen før du kan fokusere på en ny mann. Så lenge du har en konkret plan med datoer osv. så vil jo også den nye vite hva han har å forholde seg til. Men for all del - du er så sliten nå at det er stor fare for at du vikler deg inn i et forhold altfor fort. Da risikerer du å gå rett fra ett dårlig forhold til det neste. Så gi deg selv TID til å komme over det forholdet du er i, rydde opp i livet ditt slik at du greier å kjenne på hvem DU er, hva DU trenger i et forhold. Spørsmålet er ikke om den nye mannen vil ha deg, spørsmålet er om han er rett for deg på sikt. Nå ønsker du omsorg og oppmerksomhet som kvinne som du ikke har fått på lenge fra han du fremdeles bor sammen med. Behovet for omsorg og oppmerksomhet gjør dessverre det lett for å forveksle det som ekte kjærlighet.

Ta også kontakt med familievernkontoret slik at du kan få noen å snakke med selv, men også for deg og eksen hvis dere har barn sammen.

Anonymkode: 9d69c...2a5

Skrevet

Jeg fatter og begriper ikke at du vasker klærne hans, lager maten (regner med at han ikke lager 50% av måltidene) og rydder ettet ham. Hva med å ha litt selvrespekt? 

Beklager, men akkurat DENNE biten er du skyld i selv. Det er du selv som gjør disse tingene. Hvorfor vasker ikke du dine egne klær og 50%av barnas, og han sine klær og 50%av barnas? 

Du føler du går til grunne? Det er en del valg du selv gjør i hverdagen som er med på å skape denne situasjonen. 

Drit i eksen og hans behov, fokuser på barna og seg selv. Og for guds skyld: planlegg fremtiden. Uten eksen som en aktiv del av hverdagen din. 

Anonymkode: 50637...809

Skrevet

Men hvorfor i alle dager oppfører du deg som en tjener for han?

Anonymkode: b3d4c...e3b

Skrevet

Bli nå for guds skyld ferdig med en mann før du drar en ny inn i livet ditt.

Få mannen ut, avslutt dette kapitelet, få senket skuldrene og finn ut av din nye hverdag som alenemor, også kan du begynne å tenke på å date igjen.

Første bud, flytt fra hverandre!

Anonymkode: 46190...92e

Gjest Antarctica
Skrevet

Slutt å dulle med ham. Hvis han skal inn i familiehjemmet og være sammen med barna i noen dager, dra og ligg hos en venninne eller søster de dagene. Ikke ta i skittentøyet hans, men lag heller liste over hva han må gjøre de dagene han er hjemme! 

Skrevet

Du gjør vel ca alt feil her, ikke rart at du er sliten. 

Anonymkode: f5b57...6cd

Skrevet
1 time siden, Pashla skrev:

Slutt å dulle med ham. Hvis han skal inn i familiehjemmet og være sammen med barna i noen dager, dra og ligg hos en venninne eller søster de dagene. Ikke ta i skittentøyet hans, men lag heller liste over hva han må gjøre de dagene han er hjemme! 

Dette 👆🏻👆🏻

Anonymkode: 12eb3...a12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...