Gå til innhold

Hvor offte er det vikarer i bhg til barna deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvilken vikarbyrå bruker barnehagen? 

Anonymkode: cdc72...76c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så godt som aldri. I fjor tror jeg det var vikar to eller kanskje tre dager, da noen fra en annen bhg i kommunen. 

Nå har vi fått nye ansatte pga en lang-langtidssykemeldt, samt øking i barn. 

Hvordan de nyansatte er i forhold til fravær vet vi enda ikke. De som har jobbet der lengst har så godt som ikke fravær. Den ene nyansatte er gravid, så ikke umulig at hun er en lktt 'løs kanon' i forhold til fravær akkurat nå. Men akkurat det får vi ta som det kommer. 

Bhg har vikarlister, primært ansatte i kommunen som ikke har fulle stillinger i andre bhg. Samt noen utenom det. Det er så mange krav til de som skal jobbe i bhg (i forhold til politiattester ol), at de ikke kan ringe hvem som helst. Å holde det utenom vikarbyråer er med på å holde kostnadene nede. 

Anonymkode: c9abc...59a

Skrevet

Alltid har jeg følelsen av. Spesielt i den kommunale vi hadde fram til sommeren, fikk følelsen av at de bruker vikarer istedet for fast ansettelse.

Gått over til privat nå, og er nye vikarer flere dager i uken, men et par av de faste har fortsatt ferie, så er nok derfor. Håper det stabiliserer seg.

Anonymkode: 1289f...ae2

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Alltid har jeg følelsen av. Spesielt i den kommunale vi hadde fram til sommeren, fikk følelsen av at de bruker vikarer istedet for fast ansettelse.

Gått over til privat nå, og er nye vikarer flere dager i uken, men et par av de faste har fortsatt ferie, så er nok derfor. Håper det stabiliserer seg.

Bruker ikke vikarbyrå, men har faste tilkallingsvikarer, som brukes av alle avdelingene.

Skrevet

Grunnen for at jeg spør er fordi i bhg til barna mine spesielt i avdelingen 0-2 år er det mye fravær og sykdom. De bruker Adecco som vikarbyrå. Idag måtte dagligleder jobbe litt pga mangel av ansatte. 😮

Skrevet

Aldri. Ikke fordi det aldri er sykdom der, men fordi styrer ikke setter inn vikar... Synes synd på de som jobber der når det alltid er manko på folk. Er jo ikke rart de blir syke når de alltid må jobbe seg ihjel pga lav bemanning... Vi holder på å bytte barnehage...

Anonymkode: c4175...ee0

Skrevet

Aldri. Er 4 voksne i staben og minst 2 av de er alltid på jobb. 

Anonymkode: b68ca...703

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Aldri. Er 4 voksne i staben og minst 2 av de er alltid på jobb. 

Anonymkode: b68ca...703

Takk for mange svar. Kan det ha noe som helst påvirkning når det ikke er nok folk på jobb? Eller at det er mye sykdom og vikar osv på barnet mitt f.eks? Han er nybegynner i småbarnsavdelingen. Blir 2,5 år snart. De forteller meg at barnet er urolig og veldig lei seg til tider. Alt er jo nytt for han. Vil ikke spise ikke sitte ved matbordet. Men leker ellers fint med andre barn og er fornøyd. Men at han har "noen gråte anfall" ved stell av bleie, påkledning, legge han for å sove blant annet, sette han i stolen for å spise. Jeg prøver bare å tenke at kan det ha noe som helst med at siden det er mangel på ansatte at de ikke dekker behovene til min sønn? Og at det kommer "nye" folk (vikarer) offte. For min del så virker det som det går utover mitt barn som er spesielt nybegynner, sikkert for andre barn også. Hun ene innrømte selv at de ikke hadde tid til å sitte ved siden av min sønn for å oppmuntre han for å spise blant annet. Ja betyr ikke det da at ikke dekker behovene? Jeg er litt forvirret. 

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Sjeldent. Og de gangene det settes inn vikar er det den faste ringevikaren. Det er lite fravær i utgangspunktet og daglig leder stepper inn hvis ringevikaren ikke kan, for å unngå vikarbyrå.

Skrevet

Vår barnehage har konstant vikarer dessverre,noe som gjør levering til ett mareritt.Han vil naturlig nok ikke gå til en voksen han ikke kjenner å klamrer seg til meg. De har heller ikke faste vikarer men ofte en ny hver dag i uken.Jeg er overhodet ikke fornøyd!

Anonymkode: e8c3c...4df

Skrevet

Den ene gangen det har vært sykdom blant de ansatte har styrer tatt over. Kjempefornøyd med bhg.

Anonymkode: d56d7...5db

Skrevet

Vikarer hele tiden. De bruker vikarer i stedet for faste ansatte. Etter ett år er vi dritt lei. 11 "faste"(dvs folk som har jobbet der i 1mnd pluss) samt enkelt vikarer ved enkeltsykdom noe jeg har forståelse for skjer. Vi er nå lei og bytter nå barnehage.

Anonymkode: 534a6...ea6

Skrevet
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vikarer hele tiden. De bruker vikarer i stedet for faste ansatte. Etter ett år er vi dritt lei. 11 "faste"(dvs folk som har jobbet der i 1mnd pluss) samt enkelt vikarer ved enkeltsykdom noe jeg har forståelse for skjer. Vi er nå lei og bytter nå barnehage.

Anonymkode: 534a6...ea6

Er dette en bhg i Oslo? 

Skrevet

Bruker ikke vikarbyrå siden det er endel dyrere. Erndel sykdom, så det er faste gode vikarer

Anonymkode: c4a4c...3fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...