Anonym bruker Skrevet 30. august 2017 #1 Skrevet 30. august 2017 Jeg er enke og har vært alene i noen år. Det er først i det siste jeg har begynt å bli åpen for å få en kjæreste. Men jeg treffer sjelden menn, og er dessuten ganske kresen, dessverre, så det har ikke blitt til noe foreløpig. Nå kom en ikke så nær venninne med et forslag til en mann hun syntes jeg burde treffe. Jeg vet hvem han er. Jeg traff ham en gang for hundre år siden, da vi begge var gift, og jeg husker at jeg syntes han var overraskende hyggelig. Og han er ganske kjekk. Så da inviterte denne venninnen meg på en middag hun hadde planlagt hjemme (jeg var i utgangspunktet ikke invitert, for vi har ikke egentlig vært direkte omgangsvenner, bare bekjente) og som han skulle komme i. Det var dessverre veldig kort varsel for meg, så jeg kunne ikke komme pga andre planer (med datteren min på 12). HUn snakket med ham da og sa at hun hadde en venninne han burde møte, og han (vet ikke hvem jeg er, tror jeg) ville gjerne det. Han syntes også det var best med sånne naturlig settinger som et middagsbesøk eller liknende, og ikke en date eller blind date (kleint). Men nå skal hun ikke ha besøk på kjempelenge. Det blir merkelig å invitere igjen bare pga at jeg og han skal få truffet hverandre. Så nå grubler hun litt på hvordan vi skal få til en ok måte å treffes på¨. Men, så kom jeg på hun har vært i en gjeng som har isbadet innimellom. Eller, de har i hvert fall gjort det én gang. Og han har vært med på det i hvert fall én gang. Isbading har fakrtisk fristet meg i mange år, men når det kommer til stykket har jeg alltid vært for feig, så jeg har aldri turt. Men kanskje jeg skal foreslå for henne at hun kan invitere til isbading? En hel gjeng, bl.a. ham og meg? Så får jeg både truffet ham OG tvunget meg selv til å isbade. Eller blir det for teit og innlysende? Det krever jo dessuten også at jeg ser smashing ut (må skynde meg å slanke meg litt), og det kan o være vanskelig i en sånn situasjon.... Hva tenker dere? Var dette en lur måte - eller vet dere om andre lure måter? Anonymkode: b94cc...991
LucyHoneychurch Skrevet 30. august 2017 #2 Skrevet 30. august 2017 Jeg hater å fryse, så isbading hadde utgått for meg om det så stod om en date med Idris Elba. Men hvis du vil prøve uansett så tenker jeg hvorfor ikke? Men det er jo ganske lenge til isbadesesongen er i gang også, med mindre du bor på Svalbard. Er kanskje andre måter å møte ham på som ikke trenger å drøye ut så lenge?
Anonym bruker Skrevet 30. august 2017 #3 Skrevet 30. august 2017 1 time siden, LucyHoneychurch skrev: Jeg hater å fryse, så isbading hadde utgått for meg om det så stod om en date med Idris Elba. Men hvis du vil prøve uansett så tenker jeg hvorfor ikke? Men det er jo ganske lenge til isbadesesongen er i gang også, med mindre du bor på Svalbard. Er kanskje andre måter å møte ham på som ikke trenger å drøye ut så lenge? Jeg har alltidf hørt at når man skal begynne med isbading er det lurt å starte på sensommeren, sånn at man gradvis venner seg til at vannet blir kaldere. Jeg skulle selvsagt helst ha funnet en annen 'naturlig' måte å treffe ham på, men kommer liksom ikke på noe annet enn en kaffe-date el.lign. og det virket det jo som om han ikke hadde så lyst til :-( Anonymkode: b94cc...991
frk Nilsen Skrevet 30. august 2017 #4 Skrevet 30. august 2017 Om du vil prøve isbading så kjør på! Hvis ikke får du bare tøffe deg opp å be han ut på en kaffe eller en øl Om han ikke vil så får du jo vite det (og slipper å tenke på å måtte imponere noen i iskalde sjøen)
sug lut Skrevet 30. august 2017 #5 Skrevet 30. august 2017 Hvorfor ikke, det er jo uansett en kul ting å drive med og kanskje du uansett får en ny venn, om ikke kjæreste.
amandine Skrevet 30. august 2017 #6 Skrevet 30. august 2017 Isbading er kjempedeilig. Du blir ikke kald, og du får et vanvittig rush og en lykkefølelse med én gang og som varer. Anbefales på det sterkeste! Ta med tykk badekåpe( IKEA har nydelige hvite tykke) og et sitteunderlag å stå på når du skifter. Høres ut som en veldig god idé! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 30. august 2017 #7 Skrevet 30. august 2017 Jeg satt med et stort glis mens jeg leste innlegget ditt, Hi Jeg tenker - go for it! Du har jo absolutt ingenting å tape ved å gjøre det, enten han er der eller ikke. Du har hatt lyst til å gjøre det i mange år, da er det tydeligvis tiden for deg å begynne nå Enten er han der og dere blir kjent, eller så blir du kjent med nye. Vinn-vinn uansett Og du - ikke utsett noe for å slanke deg først. Trenger du å slanke deg, gå for en livsstilsendring, men du trenger ikke slanke deg for å begynne med isbadingen. Husk at menn er veldig bevisst at deres nedre, edlere deler og store stolthet ikke akkurat fremstår i sin store prakt når de bader Er dette mannen for deg så liker han DEG. Ev. slanking gjør du kun for din egen del og helse. Jeg har alltid hatt et ønske om å begynne med isbading. Men jeg føler seriøst at hjertet mitt stopper når jeg kommer i for kaldt vann. Jeg er pysete, så å ta det sakte ut i kaldt vann, det går jo ikke. Og hopper jeg i det så føler jeg altså at jeg risikerer at hjertet mitt stopper. Så jeg tør ikke. Jeg har ikke noen helseangst eller angst for hjertestopp, det er en helt reell følelse av at kuldesjokket kan gjøre noe veldig galt. Noen som vet? Jeg er jo egentlig ingen pyse sånn ellers. Noen erfarne isbadere som vet noe om det? Jeg synes forøvrig det hørest lurt ut å begynne på sensommeren for å venne seg til. Anonymkode: 4fa57...a03
Anonym bruker Skrevet 30. august 2017 #8 Skrevet 30. august 2017 Og selvfølgelig - lykke til, HI Du må oppdatere oss om det blir noe mer med deg og isbadekjekkasen Anonymkode: 4fa57...a03
amandine Skrevet 30. august 2017 #9 Skrevet 30. august 2017 Jeg har badet vinterstid i mange år, du trenger ikke være redd for hverken hjertestans eller frostskader. Jeg bader aldri alene, og jeg har sjelden hodet under vann, men ellers er det faktisk ikke sånn at du blir kald. Blir du kald er det på land når du skifter, det kan jo være både vind og regn og snø og spesielt vind kjenner du godt i badedrakt 🙂 Det er bare deilig og du får en kjempeboost av lykke og adrenalin! Kom an!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2017 #10 Skrevet 31. august 2017 Hi her. En ørliten ny utvikling i saken. Snakket med en annen venninne i går, en av mine nærmeste venninner, som jeg visste har kjent ham litt på én eller annen måte (var vie henne jeg traff ham så vidt den gangen for hundre år siden). Det viser seg at han er i hennes litt fjerne/inngiftede svigerfamilie, og de har dessuten vært litt i kontakt via jobb. Hun ble veldig i fyr og flamme og kunne bekrefte at ikke bare er han drit-kjekk, han er også helt usedvanlig trivelig og snill. Hun har tidligere hatt suksess som Kirsten giftekniv. Så nå skal hun "undersøke" litt diskret på sin side... Så kanskje jeg slipper å isbade... Eller kanskje jeg isbader litt uansett. Hvis han driver med det, kan jo ikke jeg være dårligere, og det kan jo være en første ting å snakke om, hehe. Anonymkode: b94cc...991
Anonym bruker Skrevet 31. august 2017 #11 Skrevet 31. august 2017 Go for it! Det er under isbading du får se om han er en virkelig, kremt, kjekkas. :-) Anonymkode: ed8d4...d8a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå