Gå til innhold

Krangelen om å beholde barnet i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere vakre jenter. I går, fant jeg ut at jeg er gravid. 19 dpo. Jeg fortalte det til kjæresten min på kvelden da vi la oss, og han ble altså lite happy for akkurat det jeg sa. Han sa at han over hodet ikke har lyst på noe baby akkurat nå, og mener jeg skal putte i meg en abortpille! Noe som ikke er aktuelt da jeg er i mot abort. 

Diskusjonen er at jeg mener vi bør ta konsekvensene av å faktisk hatt ubeskyttet sex i snart et år. Han har vært 100% klar over at jeg IKKE har brukt prevensjon, og han har ikke sagt at han vil jeg skal starte på det. 

Jeg ønsker virkelig denne babyen, av veldig mange personlige grunner. Men han er bestemt og vil sette seg på "bakbeina". 

Hvordan ville dere jenter løst denne situasjonen? Jeg trenger sårt hjelp, tanker og erfaring fra dere.  ❤️

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en idiot.

Du beholder og han får godta det.

Gratulerer med graviditeten 😍

Anonymkode: 3ab66...768

Skrevet

Ingen skal ta en abort de ikke vil ta. Punktum. 

Så kan man alltids diskutere hvor lurt det er å ha ubeskyttet sex uten at begge har et ønske om baby, men nå er dere en gang i denne situasjonen.

Du må være klar til å bli aleinemor om du vil beholde barnet. Så får du gi han tid til å velge hva han vil. Far blir han uansett.

I denne situasjonen ville jeg også tatt kontakt med en parterapaut, enten det går mot brudd eller mot forsoning og familiestart. Noen menn kan være trege i sånne saker, men snur etterhvert og blir bra pappaer. 

Lykke til!

Anonymkode: 44bc2...9fb

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

For en idiot.

Du beholder og han får godta det.

Gratulerer med graviditeten 😍

Anonymkode: 3ab66...768

Han er ganske vanskelig ja😕 

Jeg har utrolig lyst å beholde det, men finnes det noen fasit på hvem som faktisk har "rett" å bestemme hva som skal skje?

Tusen takk! ❤️❤️

Skrevet

Jeg hadde beholdt😊 så får han bare gå!! han sitt tap. jeg er selv planlagt gravid med nr 4 og hadde aldri klart og tatt abort. Jeg ble uplanlagt gravif med exen engang, han ville jeg skulle ta abort men jeg nektet, men mistet i uke 6. men respekten min for han var borte i det han sa jeg skulle ta abort. gjør det som DU vil😊

Anonymkode: 07e0f...102

Skrevet

Selvsagt beholder du! Gratulerer med baby på vei! 😘

Setter han seg på bakbena får du gi ham en frist til om han vil være involvert eller ikke. Ønsker han ikke barnet, flytt før baby kommer. Da får du flere rettigheter, noe som kan komme godt med om han viser seg å være en drittsekk. Har dere barn fra før stiller saken seg selvsagt annerledes ift akkurat flytting, men i bunn og grunn er det kun ditt valg. 

Anonymkode: 598eb...47c

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ingen skal ta en abort de ikke vil ta. Punktum. 

Så kan man alltids diskutere hvor lurt det er å ha ubeskyttet sex uten at begge har et ønske om baby, men nå er dere en gang i denne situasjonen.

Du må være klar til å bli aleinemor om du vil beholde barnet. Så får du gi han tid til å velge hva han vil. Far blir han uansett.

I denne situasjonen ville jeg også tatt kontakt med en parterapaut, enten det går mot brudd eller mot forsoning og familiestart. Noen menn kan være trege i sånne saker, men snur etterhvert og blir bra pappaer. 

Lykke til!

Jeg har ingen problem med å bli alenemor, og jeg vil ta sjansen om nødvendig. 

Jeg håper virkelig det kan ordne seg. Jeg er bare redd da han sier at han føler seg overkjørt og kaller meg et fælt menneske om jeg velger å beholde. Det gjør ganske vondt å høre han si slik... tror du han faktisk vil endre mening?

Skrevet
3 minutter siden, Hunsomlurerpåting skrev:

Jeg har utrolig lyst å beholde det, men finnes det noen fasit på hvem som faktisk har "rett" å bestemme hva som skal skje?

Tusen takk! ❤️❤️

Altså, ingen kan fysisk tvinge deg til en abort. Det er kvinnen aleine som bestemmer det.

Når det kommer til det andre, kan du bestemme like lite over hans liv og hans innvolvering som han kan over ditt. Jeg mener jo at han tok det valget når han valgte å ha ubeskyttet sex, men mange menn trur at det valget først skjer ved graviditet.

Skrevet
1 minutt siden, Hunsomlurerpåting skrev:

Tusen takk! ❤️❤️

Ja, fasiten er uten tvil at det er den som er gravid som bestemmer. At man kan snakke om det og diskutere det og legge fram sine sider av saken, er en ting. Men til slutt er det mor som bestemmer. Far der i mot kan bestemme at han da vil gå ut av forholdet, det er hans rett og mulighet, og far kan også bestemme at han ikke vil ha noe med barnet å gjøre. (Drittsekk) Sånn er livet, ikke alt man har bestemmelsesrett over.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt beholder du! Gratulerer med baby på vei! 😘

Setter han seg på bakbena får du gi ham en frist til om han vil være involvert eller ikke. Ønsker han ikke barnet, flytt før baby kommer. Da får du flere rettigheter, noe som kan komme godt med om han viser seg å være en drittsekk. Har dere barn fra før stiller saken seg selvsagt annerledes ift akkurat flytting, men i bunn og grunn er det kun ditt valg. 

Anonymkode: 598eb...47c

Tusen takk! 💛

Vi bor ikke sammen faktisk, og det her blir første baby 😊 

Skrevet
1 minutt siden, Hunsomlurerpåting skrev:

Jeg har ingen problem med å bli alenemor, og jeg vil ta sjansen om nødvendig. 

Jeg håper virkelig det kan ordne seg. Jeg er bare redd da han sier at han føler seg overkjørt og kaller meg et fælt menneske om jeg velger å beholde. Det gjør ganske vondt å høre han si slik... tror du han faktisk vil endre mening?

Jeg kjenner ikke han, så jeg har ingen foruttsetting for å svare på hvorvidt han kan eller ikke kan forandre mening. Men her på forumet har jeg lest om flere, i lignende tråder, som opplever at en mann er vrang og kjip helt til barnet blir født. Også er det endel barn som vokser opp med fedre de såvidt veit hvem er. Det kan jo selvsagt gå begge veier.

Skrevet

Føler seg overkjørt, etter 1 år ubeskyttet sex? Kondom er en fin ting man som mann bør kreve  å bruke om man ikke vil bli far. 

Behold barnet, og be far om å stikke av nå dersom han ikke vil være pappa. 

Men mulig han bare må summe seg litt. Mange kommende fedre får litt panikk av sånne nyheter, og endrer mening utover svangerskapet. 

Anonymkode: 3b06f...835

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså, ingen kan fysisk tvinge deg til en abort. Det er kvinnen aleine som bestemmer det.

Når det kommer til det andre, kan du bestemme like lite over hans liv og hans innvolvering som han kan over ditt. Jeg mener jo at han tok det valget når han valgte å ha ubeskyttet sex, men mange menn trur at det valget først skjer ved graviditet.

Helt enig, han var klar over at vi ikke brukte prevensjon, og jeg tenkte at han bør i hvertfall ikke ha problem med å få en baby så lenge han ikke ønsker at noen av oss skal bruke prevensjon. 

Han kaller dette en såkalt "trafikkulykke" hvor at ingen gjør noe med den humpete veien før noen skader seg..... Som betyr i den forstand at han nå har skaden skjedd, og det er bare å legge ny asvalt (ta en abortpille) 

Teit opplegg spør du meg, men jeg får prøve å forklare det på ordentlig vis hva jeg ønsker, og hva han selv kan velge å gjøre.

Skrevet

Jeg beholdt min baby og har ikke angret en dag :hjerte:

Far og jeg var sammen. Hadde ubeskyttet sex, noe han visste om, og jeg ble gravid. Han ble, akkurat som din, ikke særlig glad. Men jeg sto på mitt og tok ikke abort. Da jeg var 7 måneder på vei stakk han og siden har jeg verken hørt eller sett noe av ham. Det er selvsagt et STORT skår i gleden. At barnets far ikke vil vite om henne. Men hun har vokst opp til å bli en flott jente og hun er det beste i livet mitt.

Jeg er for selvbestemt abort. Kvinnen bestemmer, men har man ubeskyttet sex så vet både kvinne og mann at det kan bli barn av slikt. Jeg ønsket meg barn og var klar på det når vi hadde sex uten beskyttelse. Og sånn ble det. Han føler seg veldig lurt, at jeg lurte ham til å bli far og jeg vet at han snakker om dette til andre. Men det får stå for hans regning.... Jeg har verdens flotteste jente og jeg er glad for det valget jeg tok. Jeg kunne uansett aldri valgt å bli hos en mann som ønsket livet av barnet vi frivillig sammen hadde lagd.

Anonymkode: d6685...20b

Skrevet

Har han ikkje lært om bia og blomsten? Om ein har ubeskytta sex må ein vere innstilt på at det kan bli baby. Abort er ikkje ein prevensjonsmetode.  Skikkeleg umoden drittsekkoppførsel på denne "mannen" din.  Håpar han  skikkar seg når han får områdd seg litt.

Gratulerer med baby i magen :)

Skrevet
41 minutter siden, Hunsomlurerpåting skrev:

Tusen takk! ❤️❤️

Ja fasiten er veldig enkel. Han bestemte hva som skulle skje når han valgte å ikke bruke kondom og spesielt så lenge han også visste at du ikke brukte prevansjon. Han har allerede tatt sitt valg da han bevisst fikk utløsning inni deg, og nå er det kun du som kan velge om du skal bære frem barnet eller ikke. Han kan føle seg så lurt som bare det, men det er kun han selv som har lurt han.

Anonymkode: a7931...54b

Skrevet

Etter at mannen har sådd frøene sine har han gitt fra seg bestemmelsesrette, da gav han den til den kvinnen han sådde frøene i. Så denne avgjørelsen er din alene. Han kan selvfølgelig si hva han mener, men han kan ikke bestemme hva du skal gjøre.

Når det er sagt, det er en del menn som får skikkelig panikk når testen plutselig er positiv, men som likevel blir gode fedre når ungen ligger i armene deres. Så alt håp er ikke ute, men ikke gidd å ta imot dritt fra han, da får han bare holde seg unna til han evt kommer på bedre tanker.

Lykke til.

Og du, det kan være lurt å kontakte Amathea, de har gode mennesker å snakke men i en slik siutasjon. De har også god peiling på alt det praktiske du måtte lure på angående foreldrepenger, støtte som alenemor om han går fra deg osv.

Anonymkode: 6eb22...0af

Skrevet

Har dere ubeskyttet sex uten å avklart om dere vil ha barn? Dere virker jo rimelig "blonde" begge to. Når det er sagt; du bestemmer over kroppen din. Lykke til.

Anonymkode: 45185...a21

Gjest Antarctica
Skrevet

Han ligger med deg i nesten et år, og blir sur når du blir gravid?! 

For en strutseatferd...

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg beholdt min baby og har ikke angret en dag :hjerte:

Far og jeg var sammen. Hadde ubeskyttet sex, noe han visste om, og jeg ble gravid. Han ble, akkurat som din, ikke særlig glad. Men jeg sto på mitt og tok ikke abort. Da jeg var 7 måneder på vei stakk han og siden har jeg verken hørt eller sett noe av ham. Det er selvsagt et STORT skår i gleden. At barnets far ikke vil vite om henne. Men hun har vokst opp til å bli en flott jente og hun er det beste i livet mitt.

Jeg er for selvbestemt abort. Kvinnen bestemmer, men har man ubeskyttet sex så vet både kvinne og mann at det kan bli barn av slikt. Jeg ønsket meg barn og var klar på det når vi hadde sex uten beskyttelse. Og sånn ble det. Han føler seg veldig lurt, at jeg lurte ham til å bli far og jeg vet at han snakker om dette til andre. Men det får stå for hans regning.... Jeg har verdens flotteste jente og jeg er glad for det valget jeg tok. Jeg kunne uansett aldri valgt å bli hos en mann som ønsket livet av barnet vi frivillig sammen hadde lagd.

Anonymkode: d6685...20b

Takk for disse ordene ❤️ Han har fått vite at jeg har lyst på barnet, uavhengig av hva han selv velger. Og han vet godt at jeg ønsker at han også skal ønske å ta vare på det. Det kan bli en spennende reise fremover, men lille spire vil jeg beholde 🦋

Skrevet
3 minutter siden, Pashla skrev:

Han ligger med deg i nesten et år, og blir sur når du blir gravid?! 

For en strutseatferd...

Amen 😒

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har dere ubeskyttet sex uten å avklart om dere vil ha barn? Dere virker jo rimelig "blonde" begge to. Når det er sagt; du bestemmer over kroppen din. Lykke til.

Anonymkode: 45185...a21

Jeg har sagt fra dag én siden jeg gikk av p-pillen at jeg ønsker meg barn. Blir jeg gravid nå, så vil jeg ha barnet. Han har vært klar over det. Og siden han ikke har sagt noe om det (og fortsatt 100% klar over hva følger er) og ikke har ønsket å bruke prevensjon, så bør han ikke ha noe problem om å bli far. Det er oppriktig hva jeg mener, og de konsekvensene BØR han ta innover seg og leve med.

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Etter at mannen har sådd frøene sine har han gitt fra seg bestemmelsesrette, da gav han den til den kvinnen han sådde frøene i. Så denne avgjørelsen er din alene. Han kan selvfølgelig si hva han mener, men han kan ikke bestemme hva du skal gjøre.

Når det er sagt, det er en del menn som får skikkelig panikk når testen plutselig er positiv, men som likevel blir gode fedre når ungen ligger i armene deres. Så alt håp er ikke ute, men ikke gidd å ta imot dritt fra han, da får han bare holde seg unna til han evt kommer på bedre tanker.

Lykke til.

Og du, det kan være lurt å kontakte Amathea, de har gode mennesker å snakke men i en slik siutasjon. De har også god peiling på alt det praktiske du måtte lure på angående foreldrepenger, støtte som alenemor om han går fra deg osv.

Anonymkode: 6eb22...0af

Tusen takk! 

Skrevet
30 minutter siden, soleia skrev:

Har han ikkje lært om bia og blomsten? Om ein har ubeskytta sex må ein vere innstilt på at det kan bli baby. Abort er ikkje ein prevensjonsmetode.  Skikkeleg umoden drittsekkoppførsel på denne "mannen" din.  Håpar han  skikkar seg når han får områdd seg litt.

Gratulerer med baby i magen :)

Tydelig vis sovna i timen 🤓 

Tusen takk😊

Skrevet

Hei,
var nettopp i samme situasjon selv. Kjæresten hadde valget om kondom eller ei, men valgte å ikke bruke. Ble gravid. Han steilet i vinkel og kalte meg egoistisk som ønsket å beholde. Mente det bare var å ta en pille og at jeg ødela hele livet hans dersom jeg ikke fjernet det. Jeg stod på mitt, 12 uker passerte og bestemmelsen var endelig. Jeg var forberedt på å gjøre det alene. Et par dager senere ringer han og forteller at han vil dette allikevel. 
Det kan slå alle veier. Menn trenger gjerne litt tid på seg, og når abort ikke lenger er en mulighet må de begynne å tenke nytt, noen "kommer da kanskje til seg selv" og stiller opp, men det er jo ingen garanti. 
Håper uansett det ordner seg for deg. Om du ønsker barnet synes jeg ikke du skal ta abort, det er ditt valg. Følg hjertet og magefølelsen din. Fortell ham at han er urimelig når han lirer av seg masse dritt, for det er han nemlig. Lykke til!

Anonymkode: 5286a...c2a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...