Anonym bruker Skrevet 30. august 2017 #1 Skrevet 30. august 2017 Noen som har prøvd noe annet mot dette enn kirurgi som virker litt lindrende`eller opprettende? Noen som har operert? Anbefales det eller ikke? Jeg er ikke veldig plaget i det daglige, men kan glemme lange gåturer, fjellturer og jogging feks. Eller å bruke pensko, Dessuten er jeg flau over hvordan foten ser ut, men det er jo ikke ofte de synes da. Anonymkode: 8473d...556
Anonym bruker Skrevet 30. august 2017 #2 Skrevet 30. august 2017 Min operasjon var vellykket. Dessverre fikk jeg to barn etterpå, så den har sklidd litt tilbake. Hvis du er ferdig med svangerskap kan du godt søke om operasjon. Jeg har mye mindre smerter nå enn før operasjonen! Anonymkode: 62858...71b
MTF Skrevet 30. august 2017 #3 Skrevet 30. august 2017 Jeg opererte for halvannet år siden og er veldig fornøyd. Var veldig vondt etter operasjonen (mye verre enn jeg hadde trodd - så vær advart), og jeg brukte langt tid på å komme meg (slet med hematom i foten pga en blødning og påfølgende smerter - sykemeldt i 10 uker), men nå er jeg veldig glad for at jeg opererte. Jeg har ikke de samme smertene lenger, kan jogge og gå tur. Kan ikke gå i hlye hæler da, pga stiv i tåleddet, men det gjør ikke noe syns jeg. Er ganske nummen i området rundt, men alt er bedre enn å ha vondt i det daglige.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2017 #4 Skrevet 30. august 2017 Om andre ting enn operasjon vil fungere kommer helt an på hvor stro valgusen er blitt og om du har fått en stor knoke på innsiden. Det finnes en del innleggssåler som vil gjøre tåstillingen riktigere, da er det nok best å få en ortopediingeniør til å tilpasse sålene, også for å se om de kan legge inn en justerende effekt. Ellers finnes det noen skinner som man kan sette på tåen og foten for å holde tåen i riktigere posisjon. Det finnes også en del fotøvelser som gjør at man kan trene opp fotmusklene, men det vil være et tålmodighetsarbeid, og det krever ganske god kroppskontakt, for ikke alle er like lette å få til. Da er en god fysioterapeut, gjerne en mensendieck-fysioterapeut riktig terapeut for å lære deg øvelser og følge opp. Ang. det med smerter etter operasjon. Har inntrykk av at det er veldig individuelt og også forskjell fra kirurg til kirurg. En person jeg kjenner opererte begge i fjor og hadde nesten ingen smerter i etterkant. Gikk forsiktig etter en uke (ikke anbefalt), nesten ingen smerter, og helt fin på kontroll i etterkant. Anonymkode: eec5f...1aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå